Byggahus.se

Problem med Cylinda TP 82

1. J
    Medlem Nivå 3
    Hejsan!

Jag har en Cylinda TP 82 i min lägenhet som fanns med vid köpet några år sen. Tidigare ägaren köpte in den 2003 och finns därmed inget hopp alls om garanti eller liknande.

Problemet som uppstod två veckor sen är att den helt enkelt inte tvättar. Den får ström, den tar in vatten och den pumpar ut vatten. Jag sätter på ett program, den börjar som vanligt och fem minuter senare är den "klar" utan att ha tvättat eller något. Efter programmet ligger det en del vatten i botten av trumman.

I ett sista försök innan jag måste köpa en ny så tänkte jag bara höra om det är någon som har en idé eller förslag på vad det kan vara. Hade varit en sak om den varit helt död eller kommit konstiga ljud från den, men nu är det faktiskt liv i den, den går igång, tar in vatten och kan pumpa ut...

Manual: http://dl.dropbox.com/u/103186/Cylinda.pdf

2. C
    Medlem Nivå 3
    Går trumman runt? Kan tänka mig att kolen är slut...

3. H
    Medlem Nivå 1
    Här var en gammal tråd men jag har exakt samma problem med min maskin.

Hur löste det sig?

Kör jag centrifugeringsprogrammet så går trumman runt men bara väldigt sakta.

Misstänker att det vara någon givare, typ vibration, som är trasig och gör att styrelektroniken inte kör igång trumman på riktigt.

/Per