Tappade en gryta på min induktionshäll, vilket gjorde att keramiken sprack i hörnet.
Hällen är 4år gammal och elektrolux service vill ha 5000 för att byta ut "glaset".

Ofs så kostade den 13' då och en liknande häll idag ligger i samma prisklass men jag tycker ändå att 5000 känns galet dyrt. Finns det något ställe där man eventuellt kan köpa egna reservdelar?

modell:
AEG Elektrolux 88101KF-n

Dagens tips:
Du kan köpa en fullt fungerande ny och hel häll på IKEA för 2995:-

Har du tur passar den i hålet efter luxhällen också.
Annars blir det nog över till en bänkskiva också d^_^b

Börja med att kontakta ditt försäkringsbolag. Du har väl hemförsäkring?

Tycker att det är lite dumt att använda ett annat märke än var resten av mina vitvaror är. Sen så är hålet taget i granit på en skiva som är 5X2 meter och den är inte så gratis att byta ut.
Hemförsäkring har jag, dock så får man ju inga slantar där då de räknar ner priset på hällen efter 4år, och sen är det självrisk. Förra året när min diskmaskin behövdes lagas så fick jag 400kr "rabatt" mot vad hela fakturan skulle kosta mig.

Nu kan det iofs vara en viss skillnad på reparation av en diskmaskin som gått sönder och en induktionshäll som har skadats i en olyckshändelse. Vet inget om det men det jag menar är att alltid kontrollera med försäkringsbolaget först. Alltså ta reda på fakta, inte bara anta att de ändå inte betalar nåt. Det kostar inget att anmäla skadan.

Hej d-sajn,

på undersidan av din häll står det ett PNC nummer. Ta det numret, gå in på http://shop.electrolux.se/node535.aspx
och sök på PNC numret, så får du upp reservdelslista på din häll. Där kan du kolla vad glaset kostar som lös reservdel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.