Det luktar illa när vi lagar mat, och det beror inte på att jag är en usel kock ;-)
Vi har lokaliserat lukten till undersidan av induktionshällen. Det luktar iallafall illa när man öppnar grytskåpet. I de andra skåpen finns inte lukten. Det finns en gammal liknande tråd om att det luktar bränd elektronik, men det framkom inte om man hittade någon lösning.
Är det någon mer som har liknande problem?
Alternativt skulle det kunna vara bänkskivan som avger lukten när den blir varm.
Vad tror ni?
Hällen är inte ny. Ingen garanti kvar. Det är såpass störande att jag kan tänka mig att byta häll om jag vet att jag blir av med problemet.
 
Nästan alla hällar (induktion) kräver ventilation framåt ... Överhettning .?
 
Det är ju ganska mycket luft under hällen eftersom det är säkert 45 cm ner till botten på grytlådan. Men den kanske kan ha blivit överhettad någon gång ändå, och kanske avger samma lukt igen varje gång den används.
 
Tråkigt!

Jag har en IKEA-häll och är en usel kock, men det luktar snarast hallon.


PS
Vad har du i grytskåpet under hällen?
Hällen drar väl igång en liten fläkt när den blir varm.
Kanske den fläktar ut något som göms i skåpet under :o
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.