Diskmaskinen pumpar ej ur vattnet. Tidigare i veckan hade ett tunt glas gått sönder och nu hittade jag delar av det som passerat det som ska stoppa just att grejor följer med in i pumpen.Det är skärvor som åkt igenom de slitsar som finns.

Jag har sugit upp det vatten som stod i maskinen, hur kommer jag vidare? Till höger nere i pumpgropen finns en genomskinlig rund nånting, på samma sida som utgången till pumpen är, ska den gå att vrida loss? Eller ska man lossa ngt där spolarmen sitter?

Redigerat:
Det där genomskinliga till höger kanske har med att avgöra hur smutsigt vattnet är? Utgången till pumpen verkar däremot vara ett litet hål till vänster i pumpgropen. Nu har jag petat med en kabelstump där och fick igång maskinen en stund, men vid andra utspolningen tog det stopp igen. Hur kommer jag åt att rengöra pumpen?

Kan du posta några bilder?
På många andra maskiner får man skruva loss frontplåten och sedan en plåt bakom den.

P
att ta bort pumpen verkar vara rätt medicin
tveksamt om det finns en lös plåt i botten på denna maskinen det är bara att lägga den på rygg och titta efter
troligen får du dela maskinen så att hela bottenbiten med sockel och allt skiljs från diskutrymmet för att kunna ta loss pumpen det är inget svårt det svåra är att få tillbaka alla delar rätt då de sitter i spänn mellan botten och diskutrymme

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.