Gamla maskinen kanske var inkopplad på varmvattnet... man gör ju så med diskmaskinen :)

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Fairlane
Demmpa Demmpa skrev:
Än så länge är det inte konstaterat om det verkligen är något fel på TS tvättmaskin.
Det är jag med på och självklart bör det verifieras. Det borde vara enkelt att köra igång en tom maskin på 90grader och se om vattnet som pumpas ut är varmt, eller om lyckan är varm etc.

Det jag avsåg var att om det är ett konstaterat fel på maskinen så är det oväsentligt vad felet är för TS utan då reklamerar man. När jag skrev mitt inlägg så utgick jag ifrån att felet var verkligt.

torbeno torbeno skrev:
Det är brukligt att tvättmaskiner sköljer i kallvatten. Gör som så att flera gånger under körningen så känner du på luckan, . Jag skulle tro att den är varm under körning och inget fel föreligger.
Okay ska pröva nu tack

• Gilla
keah
  • Laddar…
S sunqan skrev:
Gamla maskinen kanske var inkopplad på varmvattnet... man gör ju så med diskmaskinen :)
Jag vill minnas att vår diskmaskin är kopplad på kallvatten.

• Gilla
blackarrow
  • Laddar…
M Munkfors skrev:
Jag vill minnas att vår diskmaskin är kopplad på kallvatten.
Det är det normala. Bor man i lägenhet med varmvattnet inkluderat i hyra/avgift men med särdebitering av el, kopplar man im den på varmvattnet. Att då göra så med tvättmaskinen är inte så långsökt, om man nu inte tänkt följa tvättråden för plaggen man tvättar.

Sen var jag lite ironisk.

S sunqan skrev:
Det är det normala. Bor man i lägenhet med varmvattnet inkluderat i hyra/avgift men med särdebitering av el, kopplar man im den på varmvattnet. Att då göra så med tvättmaskinen är inte så långsökt, om man nu inte tänkt följa tvättråden för plaggen man tvättar.

Sen var jag lite ironisk.

Så den dagen du ringer efter service för att diskmaskinen inte diskar rent kommer dom hänvisa till att den är kopplad på varmvatten och så kommer du få en faktura för besöket...

D DFYD123 skrev:
Så den dagen du ringer efter service för att diskmaskinen inte diskar rent kommer dom hänvisa till att den är kopplad på varmvatten och så kommer du få en faktura för besöket...
Inte om dom säger det över telefonen, men om en servicetekniker kommer hem och felsöker och inte hittar något annat fel så ja, då kommer du bli debiterad besöket även under garantitiden, om det i installationsanvisningen/manualen står att den ska anslutas till kallvatten.

D DFYD123 skrev:
Och varför skulle de göra så? Om du däremot ringer efter service för att tvättmaskinen krymper tvätten och det visar sig att den är kopplad till varmvattnet, då får du nog en faktura.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.