Jag har fått en Husqvarna spis (QSC6200) med glaskeramikhäll. En värmezon fungerar inte. Jag har öppnat för att se om det går att fixa.
Det är underligt kopplat. Plattan som inte fungerar har bara en kabel ansluten (bild 1) och det finns inga lösa tåtar. Den andra enzonsplattan har ett bleck mellan den stora och den lilla plinten (bild 2). Där är också en "mating" till vardera plinten.
Någon som har tips eller vet om, och i så fall var, man kan få tag i elscheman?
Det är underligt kopplat. Plattan som inte fungerar har bara en kabel ansluten (bild 1) och det finns inga lösa tåtar. Den andra enzonsplattan har ett bleck mellan den stora och den lilla plinten (bild 2). Där är också en "mating" till vardera plinten.
Någon som har tips eller vet om, och i så fall var, man kan få tag i elscheman?
Det måste finnas minst 2 sladdar anslutna till en enkelzon och tre till en dubbelzon
Jag har aldrig heller sett att inte de två på din nedre bild saknas.
Alla stift är andlutna normalt
Det verkar som någon har städat och tagit bort restvärme indikatorn och överhettningsskydden samt att i samma veva missat en kabel till zonen.
Du kan leta reda på vart kablen från den riktiga zoner terminerar i regulatorn och jämföra med regulatorn till den defekta zonen.
Jag har aldrig heller sett att inte de två på din nedre bild saknas.
Alla stift är andlutna normalt
Det verkar som någon har städat och tagit bort restvärme indikatorn och överhettningsskydden samt att i samma veva missat en kabel till zonen.
Du kan leta reda på vart kablen från den riktiga zoner terminerar i regulatorn och jämföra med regulatorn till den defekta zonen.
Det är en eller två tomma stift på de andra zonerna också. De funkar som de ska.electroluxaren skrev:Det måste finnas minst 2 sladdar anslutna till en enkelzon och tre till en dubbelzon
Jag har aldrig heller sett att inte de två på din nedre bild saknas.
Alla stift är andlutna normalt
Det verkar som någon har städat och tagit bort restvärme indikatorn och överhettningsskydden samt att i samma veva missat en kabel till zonen.
Du kan leta reda på vart kablen från den riktiga zoner terminerar i regulatorn och jämföra med regulatorn till den defekta zonen.
Det är ju några tomma pinnar i kontaktstyckena på regulatorkortet. Svårt att härleda vilka som kan vara aktuella utan schema.
Japp
det säger att du har kretskortsstyrning för dessa och restvärmeindikeringen
samt att du har potentiometrar isf regulatorer.
vilket då betyder att allt du saknar är en vit sladd till denna platta, den sladden går från kretskortet som sitter till höger under hällen till den mindre plinten
ev så sitter den gula på fel stift (borde sitta på andra sidan)
inte riktigt säker på vilken färg det är på den som syns på bilden
men en gul och en vit skall gå till den plattan
röd och rosa till den andra
det säger att du har kretskortsstyrning för dessa och restvärmeindikeringen
samt att du har potentiometrar isf regulatorer.
vilket då betyder att allt du saknar är en vit sladd till denna platta, den sladden går från kretskortet som sitter till höger under hällen till den mindre plinten
ev så sitter den gula på fel stift (borde sitta på andra sidan)
inte riktigt säker på vilken färg det är på den som syns på bilden
men en gul och en vit skall gå till den plattan
röd och rosa till den andra
Nu börjar jag (tror jag) ana ett ljuselectroluxaren skrev:Japp
det säger att du har kretskortsstyrning för dessa och restvärmeindikeringen
samt att du har potentiometrar isf regulatorer.
vilket då betyder att allt du saknar är en vit sladd till denna platta, den sladden går från kretskortet som sitter till höger under hällen till den mindre plinten
ev så sitter den gula på fel stift (borde sitta på andra sidan)
inte riktigt säker på vilken färg det är på den som syns på bilden
men en gul och en vit skall gå till den plattan
röd och rosa till den andra
Den enda gula jag hittar går till den "ovala" zonen. Den ser "mer sträckt" ut, vilken får mig att ana att den kan vara flyttad. Det är en vid som går till min stora inte fungerande zon. Bifogar en bild med poser.
Här du några mer tips?
Det är två stift i den lilla plinten. Vilket stift och vilken färg ska anslutas?
Ska den andra (vilken färg) tråden anslutas till det nedre stiftet på den stora plinten?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara

