Har ett halvgammalt Elektro Helios KS3318 med mekanisk termostat. Den ska vad jag förstår kunna justeras så att jag får ett lägre kylområde. Egentligen vill jag inte ha termostaten alls, då jag kör en extern termostat, men tänkte slippa mecka så mycket och det är bra med lyse.
Det finns en liten skruv på termostaten; är det den jag ska skruva på, och i så fall åt vilket håll?
Eller vet någon hur jag enklast kopplar bort termostaten så jag reglerar med min externa?
Det finns en liten skruv på termostaten; är det den jag ska skruva på, och i så fall åt vilket håll?
Eller vet någon hur jag enklast kopplar bort termostaten så jag reglerar med min externa?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Om du skruvar upp den inbyggda termostaten till max (eller min. temp) borde väl din andra hantera det hela?
På ett kylskåp vi hade för länge sedan lade termostaten av.
Då kopplade jag kylens el över en klockströmbrytare, och justerade på/av-intervallen tills det blev lagom kallt i skåpet. Det fungerade utmärkt i flera år.
På ett kylskåp vi hade för länge sedan lade termostaten av.
Då kopplade jag kylens el över en klockströmbrytare, och justerade på/av-intervallen tills det blev lagom kallt i skåpet. Det fungerade utmärkt i flera år.
Kommer bara till ca4 grader med termostaten i botten, men nu har jag skruvat på den lilla justerskruven så det gick ner mot 3 grader innan jag stängde av.
Kopplar gärna ur den helt men vill inte bränna upp något, haft lite otur ett tag...
Ny bild, den vita kabeln kommer från dörrströmbrytaren för lampan. Utöver den är det jord och två kablar till. Kan det vara så att jag bara kopplar ihop dessa två?
Kopplar gärna ur den helt men vill inte bränna upp något, haft lite otur ett tag...
Ny bild, den vita kabeln kommer från dörrströmbrytaren för lampan. Utöver den är det jord och två kablar till. Kan det vara så att jag bara kopplar ihop dessa två?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara