Har kopplat in diskmaskin (Siemens) i ny blandare (Primy) med diskmaskinsanslutning. Kopplade ihop med en 1/2inv × 3/4 utv bussning, körde 12 varv gängtejp. Se bilder.
Nu droppar det, mellan bussning och blandaranslutning. Vad har jag gjort fel och vad behöver jag? Hjälp! Länk uppskattas!
Nu droppar det, mellan bussning och blandaranslutning. Vad har jag gjort fel och vad behöver jag? Hjälp! Länk uppskattas!
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Slangen för blandaren behöver en koppling med slätände inte konad som den där är.
@Krilleman kan hjälpa dig
@Krilleman kan hjälpa dig
Jo, någon tätning måste allt till för bussningen (ser ut att vara biltema 87-9834) är varianten utan planpackning invändigt. Eller har jag fel här?
Bättre bussning är biltema 87-225 med planpackning invändigt!
Men jösses vad kort gängan är på anslutningen. Två gängvarv!!!!
Och inte verkar det vara plan ände heller...
Vad står det i monteringsanvisningen om denna anslutning?!
Bättre bussning är biltema 87-225 med planpackning invändigt!
Men jösses vad kort gängan är på anslutningen. Två gängvarv!!!!
Och inte verkar det vara plan ände heller...
Vad står det i monteringsanvisningen om denna anslutning?!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden



