Har kopplat in diskmaskin (Siemens) i ny blandare (Primy) med diskmaskinsanslutning. Kopplade ihop med en 1/2inv × 3/4 utv bussning, körde 12 varv gängtejp. Se bilder.

Nu droppar det, mellan bussning och blandaranslutning. Vad har jag gjort fel och vad behöver jag? Hjälp! Länk uppskattas!
 
  • Närhandbild av en hand som håller en bussning för diskmaskinsanslutning med synliga gängor och gängtejp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en metallbussning använd för att ansluta en diskmaskin, synlig gängtejp på anslutningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Anslutning mellan diskmaskinslang och blandare med synlig droppbildning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en diskmaskinsanslutning med bussning och blandare där det droppar vatten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Griffeltavlan
Slangen för blandaren behöver en koppling med slätände inte konad som den där är.

@Krilleman kan hjälpa dig ;)
 
och givetvis inte nån gängtejp i denna ihopkoppling
 
Krilleman
Jo, någon tätning måste allt till för bussningen (ser ut att vara biltema 87-9834) är varianten utan planpackning invändigt. Eller har jag fel här?:thinking:

Bättre bussning är biltema 87-225 med planpackning invändigt!

Men jösses vad kort gängan är på anslutningen. Två gängvarv!!!! :thumbdown:

Och inte verkar det vara plan ände heller...

Vad står det i monteringsanvisningen om denna anslutning?!
 
Ah, jag såg fel. Trodde du ville ha gängtejp mellan bussning och aquastop.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.