Hej!
Tänkte kolla om något geni på detta forum kan lösa problemen med vår diskmaskin.
Den gav upp igår mitt i diskningen, ger dock ingen felkod utan visar bara ”Fel ingen kommunikation” på displayen. Googlat utan att hitta någon med samma problem. Kopplat ur ström över natten, fortfarande samma fel.
3 år gammal SN478S01TS/01. Har fortfarande garanti men lär ju få handdiska till nästa år innan någon service blir aktuell
Tänkte kolla om något geni på detta forum kan lösa problemen med vår diskmaskin.
Den gav upp igår mitt i diskningen, ger dock ingen felkod utan visar bara ”Fel ingen kommunikation” på displayen. Googlat utan att hitta någon med samma problem. Kopplat ur ström över natten, fortfarande samma fel.
3 år gammal SN478S01TS/01. Har fortfarande garanti men lär ju få handdiska till nästa år innan någon service blir aktuell
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Måste man ha internetuppkoppling för att diska?
DÅ håller jag hårt i min gamla maskin.
Protte
DÅ håller jag hårt i min gamla maskin.
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Ja jag har ju uppkopplade barn så jag vet exakt var de är.
Protte
Protte
Bästa svaret
Eh, är det verkligen internetuppkoppling på denna maskinen? Home Connect, jag tycker inte att jag ser det.
Det kan vara zeolith-värmaren som spökar. Speciellt om det är så att maskinen kommer igång av sig själv. Zeolith är ganska känslig för jordfel. Gränsen är typ 200 kohm
Det kan vara zeolith-värmaren som spökar. Speciellt om det är så att maskinen kommer igång av sig själv. Zeolith är ganska känslig för jordfel. Gränsen är typ 200 kohm
Smuts från smutsigt diskvatten. Du har väl inte smutsat ner din maskin
Det är en del jobb med att plocka ner zeolith-systemet och göra rent men det var ju nån här på forumet som lyckats. Att byta delarna är dyrt men du hade väl garanti kvar? Detta är inget du gör själv om du har garanti kvar
Det är en del jobb med att plocka ner zeolith-systemet och göra rent men det var ju nån här på forumet som lyckats. Att byta delarna är dyrt men du hade väl garanti kvar? Detta är inget du gör själv om du har garanti kvar
Redigerat:
Och hur tror du annars att du skulle få reda på att spolglansen snart är slut när du sitter på jobbet? Otroligt användbart!prototypen skrev:
Och nu kanske vän av ordning undrar varför jag då köpte en "internetmaskin" och svaret är att för att få de andra egenskaper jag önskade så blev jag tvungen att ta en "uppkopplad" modell. Den har i och för sig uppdaterat sig minst en gång så någon finess finns det kanske.