Vi var till slut igår tvungna att plugga ut frysen(13 år gammal) i köket.
Idag så ser jag att det är något form av öppet bad på baksida som är överfullt.
Är det kylmedel eller är det något annat?
Kandet varit isproppp så det är värt att köra igång frysen innan vi köper nytt.
Idag så ser jag att det är något form av öppet bad på baksida som är överfullt.
Är det kylmedel eller är det något annat?
Kandet varit isproppp så det är värt att köra igång frysen innan vi köper nytt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Problemet var att den inte orkade hålla temperaturen utan varnade stup i kvarten.
Har frostat av den, satt på den igen, fläkten går, kompressorn är varm så att man inte vill hålla fingrarna mer än en liten stund mot den.
temperaturen sjunker nu långsamt.
Har frostat av den, satt på den igen, fläkten går, kompressorn är varm så att man inte vill hålla fingrarna mer än en liten stund mot den.
temperaturen sjunker nu långsamt.
Ja frosta av frysen måste man göra oftare än vart 13:e år, om inte den är självavfrostande.
Vätskan är mycket riktigt kondensvatten som helst ska dunsta bort eller som man får hälla ut. Kylmedium är det definitivt inte, sånt blir till gas när det läcker ut (fråga mig inte hur jag vet det...
)
Vätskan är mycket riktigt kondensvatten som helst ska dunsta bort eller som man får hälla ut. Kylmedium är det definitivt inte, sånt blir till gas när det läcker ut (fråga mig inte hur jag vet det...
ja, jag är lite förvånad över teknisk livslängd på dessa apparater. Dock är det en frostfri frys.ricebridge skrev:
håller tummarna nu för är nere på minus 13 och den kyler ner snabbt tkr jag.
De kan hålla länge om man bara frostar av dem med jämna mellanrum. Dåliga tätningar runt dörren tex är dock en typisk svag punkt som kan göra att de isar igen oftare än så.M Minkqvist skrev:
Minus 13 är fullt godkänt. Minus 18 är riktmärket, men det håller sig fruset vid minus 13.
Vi har inte märkts att skålen var full för än vi stängde av den. Ska dra ut frysen igen och kolla om kompressorn är varm nu när det nått rätt temperatur. Frysen är dock märkbart tystare efter vi stängde av den.electroluxaren skrev:
Ska jag lyssna efter fläkten med stängd eller öppen dörr?
Vilket som kommer jag vänta ett par dagar med fylla på med maten igen för att se om den börjar leva rövare igen.
24 h efter jag stängde av den. Höll inte koll men jag såg att det hade runnit över behållaren då.electroluxaren skrev:
Fläkten går, vi har lagt in små saker som bröd men avvaktar till sluten av veckan med köttet.
Jag kände på kompressorn och den var inte alldeles lika het nu. Man kunde lägga handen på den och det var varmt.