electroluxaren skrev:
Men tömmer den vattnet eller?
Tömmer den då kan det visst vara motorn
Ja den tömmer vattnet, pumpen är precis bytt.
Vi tycker att den låter annorlunda om motorn när trumman snurrar.
Ny tvättmaskin är beställd och vi testar en LG den här gången då den fått bra omdömen och skulle man ha en serie 8 Bosch som rekommenderas så vart den så himla mycket dyrare så undrar om det verkligen är värt pengarna. Tror inte den håller dubbelt så länge som LG:n.
 
P
som sagt jag tycker boschen är värd den större investeringskostnaden

proppa inte LG´n full för då tvättar den inte rent då all tvätt inte blir blöt.
samt att den sköljer dåligt vilket du märker på att tvätten inte är iskall när du tar ut den.
 
  • Gilla
J_B
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
som sagt jag tycker boschen är värd den större investeringskostnaden

proppa inte LG´n full för då tvättar den inte rent då all tvätt inte blir blöt.
samt att den sköljer dåligt vilket du märker på att tvätten inte är iskall när du tar ut den.
Hade aldrig något av de problemen med min LG utom möjligen skölj som kunde vara lite dålig, men de löste man genom att använda valet "Rinse++" (sen kan ju mycket hänt o prylar / märken blivit sämre med åren)

Saknar den och elektrolux torken jag hade ovanpå (tidigare ägares köp, den var över 10 år) , här har jag en Cylinda som funkar ok och en Bosch maaxxx 8 med trasig handtag på dörren (riktig skitkonstruktion på luckan, tänkte köpa ny handtag men inte värt typ för man måste byta luckan också tydligen och det är då samma skräp) och som inte gör så många knop, tar en jävla tid innan de blir torrt, men det är samtidigt något gammalt härke och det kan säkert bli en bosch eller siemens i framtiden, bruakr bero på vad som är bäst i test o går få tag i vid stunden :)
 
P
H hahnson skrev:
Hade aldrig något av de problemen med min LG utom möjligen skölj som kunde vara lite dålig, men de löste man genom att använda valet "Rinse++" (sen kan ju mycket hänt o prylar / märken blivit sämre med åren)

Saknar den och elektrolux torken jag hade ovanpå (tidigare ägares köp, den var över 10 år) , här har jag en Cylinda som funkar ok och en Bosch maaxxx 8 med trasig handtag på dörren (riktig skitkonstruktion på luckan, tänkte köpa ny handtag men inte värt typ för man måste byta luckan också tydligen och det är då samma skräp) och som inte gör så många knop, tar en jävla tid innan de blir torrt, men det är samtidigt något gammalt härke och det kan säkert bli en bosch eller siemens i framtiden, bruakr bero på vad som är bäst i test o går få tag i vid stunden :)
känns ju löjligt om man skall köra två extra sköljningar när alla andra maskiner klarar sig på 5.
är det inte en definition på skit så vet jag inte
 
electroluxaren skrev:
känns ju löjligt om man skall köra två extra sköljningar när alla andra maskiner klarar sig på 5.
är det inte en definition på skit så vet jag inte
Ser det mer som att välja den optimala inställningen på produkten faktiskt, så är det ju med mycket att standard inte är det optimala, men visst hade de kanske varit bättre med mer skölj utan tillval, vill minnas den fick - på skölj i testet också, men litade dom sagt bra och tack vare favorit funktion var de aldrig mer än ett extra knapptryckning
 
P
H hahnson skrev:
Ser det mer som att välja den optimala inställningen på produkten faktiskt, så är det ju med mycket att standard inte är det optimala, men visst hade de kanske varit bättre med mer skölj utan tillval, vill minnas den fick - på skölj i testet också, men litade dom sagt bra och tack vare favorit funktion var de aldrig mer än ett extra knapptryckning
funktionen är en sk allergi sköljning.
vilket betyder att allergiker inte får den funktionen då det inte finns fler sköljningar att tillgå om man inte väljer bara sköljprogram vilket inte alla LG har. och är ju även favoritfunktionen totalt värdelös.
Sen fungerar standardinställningar på andra maskiner fruktansvärt bra. väljer du en asko så kommer den ihåg vad du använde förra ggn.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.