Funderar på hur kvalitén är på LG vs Samsungs tvättmaskiner?

I test så får ju både LG och Samsung ganska bra men läser man om hållbarheten så verkar inte den vara så värst på åtminstone Samsung men det står inte så mycket om LG?

Jag har idag en Samsung tvättmaskin som är 11 år gammal o har hunnit bytt tömningspump för 3 år sen o ska byta den nu igen men är inte säker på att det är den det är fel på den här gången o funkar det inte med ny pump blir det ny maskin istället.

Eftersom jag varit nöjd med min Samsung så lutar det lite åt Samsung igen.

Dock sneglar jag även på en Bosch 6 serie men tycker dom inte riktigt är lika snygga design mässigt även om hållbarheten är viktigast
 
Hade en LG i gamla huset som jag var extremt nöjd med och som gick som ett urverk 8 år , sen flyttade jag och mig veterligen går den än de kör med direkt drive där motorn sitter på trumman , väldigt lite vibrationer på den också vilket var trevligt
Håller med de var svårt hitta recensioner då också , de var råd o rön som givit den bäst i test och så var de rea på den när min gamla packade ihop vill jag minnas
 
P
snyggheten är ju viktigast....
 
  • Haha
  • Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
snyggheten är ju viktigast....
Väntade på att du skulle svara det electroluxaren
 
  • Gilla
Petersrör och 1 till
  • Laddar…
Jag har en samsung idag. Kombi maskin.

Jag hade nog valt en Lg om jag hade fått välja om såhär 1,5 år senare.
 
P
och därefter väljer man pest eller kolera
 
P
J J_B skrev:
Väntade på att du skulle svara det electroluxaren
jamen
 
electroluxaren skrev:
och därefter väljer man pest eller kolera
Antar att boschen är o föredra före LG (pest) och Samsung (kolera) ?
 
P
J J_B skrev:
Antar att boschen är o föredra före LG (pest) och Samsung (kolera) ?
alltså
Jag tycker det men jag hade valt en serie8 om den skulle hem till mig
 
Trodde jag fixat Samsung maskinen genom o byta tömningspumpen igen då maskinen gick en snabbtvätt och en 40 tvätt innan den på 3:e tvätten började ta enormt lång tid på sig. Trumman bara försökte snurra till ibland men det hände inget mer än att tiden räknade ner.
Får ingen felkod så börjar misstänka kretskortet. Ska kolla över lödningarna men sen ger jag upp o beställer en ny tvättmaskin.
 
P
J J_B skrev:
Trodde jag fixat Samsung maskinen genom o byta tömningspumpen igen då maskinen gick en snabbtvätt och en 40 tvätt innan den på 3:e tvätten började ta enormt lång tid på sig. Trumman bara försökte snurra till ibland men det hände inget mer än att tiden räknade ner.
Får ingen felkod så börjar misstänka kretskortet. Ska kolla över lödningarna men sen ger jag upp o beställer en ny tvättmaskin.
inte stopp i avloppet då?
 
Borde jag inte få en felkod då?
Ska kontrollera slangen igen
 
electroluxaren skrev:
inte stopp i avloppet då?
Inga problem med avloppsslangen. Sprutade friskt ur den vid tömning. Har försökt tagit loss kretskortet men ledsnade. Tror inte det är det ändå.
Funderar på om det är kolen som är slut. Det är väldigt svart damm överallt i maskinen och när man testar o köra en centrifugering så pumpar den ut vattnet bra o snurrar nått varv sen står den bara Still på tiden o gör nått litet ryck på trumman ibland.
Blir o beställa en ny maskin.
 
P
J J_B skrev:
Inga problem med avloppsslangen. Sprutade friskt ur den vid tömning. Har försökt tagit loss kretskortet men ledsnade. Tror inte det är det ändå.
Funderar på om det är kolen som är slut. Det är väldigt svart damm överallt i maskinen och när man testar o köra en centrifugering så pumpar den ut vattnet bra o snurrar nått varv sen står den bara Still på tiden o gör nått litet ryck på trumman ibland.
Blir o beställa en ny maskin.
Men tömmer den vattnet eller?
Tömmer den då kan det visst vara motorn
 
Min LG tvättmaskin har hållit sedan 2006, funkat klockrent. Enda som hänt är att den slutade tömma här om året. Efter lite detektiv arbetet så dök en liten silkon orm fram vid pumpen :crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.