Byggahus.se

Smeg C92IPX9

1. M
    Medlem Nivå 3
    Hej, funderar på en smeg-spis till nya köket. Vill ha 70-90 cm och har kollat på C92IPX9. Någon som har den? Bra/dålig?

Andra tips? Vill ha induktion, minst 70 bred.

Mvh

2. electroluxaren
    Medlem · Nivå 16
    Är det för funktionen eller utseendets skull?
    funktionsmässigt finns det betydligt bättre spisar, många klagar på ugnarna och en del på induktionen.

3. M
    Medlem Nivå 3
    50/50 skulle jag säga. Förväntar mig ingen superugn på något sätt men visst den ska inte vara katasrof.
    Sålänge den gör det den ska så är jag nöjd

4. electroluxaren
    Medlem · Nivå 16
    Ugnen funkar att värma tallrikar i.
    Men det är ju frågan vad du skall göra i den.

5. B
    Medlem Nivå 4
    Jag har en sån och är skitnöjd. Det enda som är sådär är uppvärmimgstiden för stora ugnen. Inte lika snabb som i vår gamla inbyggnadsugn. Annars bara bra att säga. Grymt skönt att slippa allt vad touch heter. Bra med plats mellan plattorna så man kan köra 3 stekpannor bredvid varandra. Vi kompletterade med fler plåtar direkt då det bara ingick en eller två. Klockrent med två ugnar när man ska göra "kött och potatis" :)

//Benke

6. F
    Medlem Nivå 6
    Har inte den spisen men har bara smeg-varor i köket (ej självvalt). Gasspisen är helt bra, men har ej stor erf av gasspisar. Ugnen, köksfläkten: nja. Kylen med franska dörrar: helt ok, men först efter ett nödvändigt kompressorbyte på garanti (efter lite bråk). Sammantaget tycker jag Smegs grejer överlag är snyggare än bra. Men jag är ingen expert som electroluxarn verkar vara.