Hej! Har en gammal Bosch Exclusiv diskare på landet som började jäklas för några år sen.
Den slutade inte ta in vatten, så vi har varit tvungna att sätta på och stänga av på blandaren för att den inte skulle flöda över. Bra så, funkade i flera år. Nu efter vintern (den står i minusgrader på vintern) så har den slutat att känna av vattenmängden så den går inte vidare i programmet alls.
Vi har hög kalkhalt i vattnet, säkert en anledning.
Min enkla fråga är bara, finns det några delar jag kan gå igenom och fixa, eller ska jag bara ta ut den och öva prickskytte på den?
Det finns ett skruvlock i botten inuti, bredvid silen. Vilken funktion har den?
Och ja, vi ska byta ut den. Men nu handlar det om tiden fram tills dess
Den slutade inte ta in vatten, så vi har varit tvungna att sätta på och stänga av på blandaren för att den inte skulle flöda över. Bra så, funkade i flera år. Nu efter vintern (den står i minusgrader på vintern) så har den slutat att känna av vattenmängden så den går inte vidare i programmet alls.
Vi har hög kalkhalt i vattnet, säkert en anledning.
Min enkla fråga är bara, finns det några delar jag kan gå igenom och fixa, eller ska jag bara ta ut den och öva prickskytte på den?
Det finns ett skruvlock i botten inuti, bredvid silen. Vilken funktion har den?
Och ja, vi ska byta ut den. Men nu handlar det om tiden fram tills dess
Klicka här för att svara

