K
kip_70: Bytte stötdämparna i går och trumman känns stabilare och slog inte emot kanten på den tvätt som kördes men tyckte att trumman rörde sig lite för mycket i sidled när den startade centrifugeringen, men det är kanske normalt. Det är väl bara stötdämparna och fjädrarna i toppen som håller den på plats. På tal om fjädrarna så flyttade jag tillbaka dem till första hålen som de
10 svar · 4,7k läst
M
Anonymiserad 137805: Lossa inte den helt bara låt den sitta finger tight
6 svar · 3,8k läst
·
S
Anonymiserad 137805: [citat] Skrev fel menade Youtube där förekommer neff reklam hela tiden. Under skalet på neff är det bosch.
7 svar · 3,8k läst
MariaiÖstergötland
MariaiÖstergötland: [citat] Stärkta kallingar? Nu har man hört allt.
9 svar · 5,8k läst
·
S
Anonymiserad 137805: Hällen är av polsk konstruktion och tillverkning. kanske inget fel i det men standard avseende kopplingsscheman har en del övrigt att önska de blir lätt otydliga med motsägelsefulla inputs. Generellt gäller ju dock på en induktionshäll precis som gjort här att 2 faser L1 och L2 används tillsammans med 0-ledare och skyddsjord. beroende på installatör är den tredje fasen monterad på
23 svar · 3,7k läst
·
S
Anonymiserad 137805: Dålig spänningsmatning fram till maskin eller kretskortsfel
1 svar · 1,0k läst
S
Surgubbe: Har du varianten med en lucka med vridspak och så sitter det två filter bakom? Ett mot kondensorn och ett neråt för ev droppar? Jag får också övertryck i min och tror verkligen rengöring behövs. Men att spola vatten känns lite väl riskartat. Men vatten är kanske det enda som får bort skiten. Grovdammsugaren har ingen chans i alla fall. [citat]
20 svar · 27,9k läst
·
SågspånPappspikEternit
SågspånPappspikEternit: Hade kundtjänst månne fått tag på manualen för iq500 vedspis istället :thinking:?
2 svar · 2,5k läst
Z
zOOge: Stämmer bra, det var ljudisoleringen jag tänkte på :) Jaja, det var ju lätt fixat att öppna den...tack för hjälpen :)
4 svar · 5,2k läst
Beni_shq
Beni_shq: Har samma problem. Fick du löst det?
1 svar · 2,4k läst
F
Anonymiserad 137805: Typiskt fasfel. I värsta fall induktionsmodulen för dessa rvå plattor
4 svar · 5,2k läst
P
Peter_K: Min löste ut mitt under matlagningen, Tyckte jag hörde ett"poff" och att det luktade lite bränd elektronik. Beställde en ny och så kan jag leka med den gamla senare. Har för mycket annat just nu och utan ugn vill vi inte vara.
6 svar · 2,9k läst
M
mangeroffe: [citat] Tlnkte man hade två års garanti, så tack för tipset!
6 svar · 7,6k läst
·
Algot A
Algot A: Tjenare alla fixare! Jag har tittat på att kombinera 2 st dominohällar med gas och induktion. Finns det någon som vet om det går att kombinera domino från 2 olika märken? Tex IKEA domino med Siemens. MVH Algot
0 svar · 1,7k läst
S
Anonymiserad 137805: [citat] Det viktiga är att du fått 5-års garanti så att du i god tid kan planera ditt nästa spisköp
7 svar · 4,4k läst
WALL-E
WALL-E: [citat] Kan meddela att min Cylinda snurrar fint och fungerar fortfarande. Jag har dock redan planerat in nästa kolbyte till år 2049. ;)
53 svar · 10,9k läst
·
D
Anonymiserad 137805: kolla igenom alla andra trådar om dessa no-frost skåp här i forumet först! däri någonstans har du svaret.
10 svar · 3,5k läst
K
Knorren: [citat] Om inte säljaren kan säga det så testa nästa butik vet ja.
18 svar · 3,3k läst
·
E
Anonymiserad 137805: [citat] Pressostaten byt den
8 svar · 775 läst
Shantymuzic
Shantymuzic: Jag vill bara säga att samma sak hände vår Bosch WAP28368SN/06 och efter detta inlägg så bytte vi ut värmeelement och nu funkar den också! Internet är fantastiskt ibland. [bild] [bild] [citat]
9 svar · 8,4k läst
·
G
grotters: tackar så mycket för svaren kabeln är på platts och det fungerar som det ska kanon bra med snabba svar grotters
3 svar · 1,2k läst
·
L
LeanderssonE: [citat] Tackar! Lade en beställning från Siemens egna sida, det blev 700kr men då vet man att man får rätt i alla fall.
8 svar · 4,3k läst
·
J
JohanPersson: Klockrent när man hittade detta då jag hade exakt samma problem, hål på gummimuffen. Bytte brunnen så var problemet löst. Som skrivet ovan var det lite krångel att få o-ringen rätt men löste sig till slut. Stort tack för denna gamla tråden
6 svar · 7,1k läst
·
I
IzabellaS: Någon med erfarenhet av IKEAs induktionshäll ”Högklassig” 59 cm? Jag har inga avancerade krav men för det priset vill jag försäkra mig om att det ändå är en bra spis som fungerar som den ska. Hört att induktionshällar kan göra ljud ifrån sig och värma ojämnt, någon med denna erfarenhet med just ”Högklassig”?
0 svar · 2,4k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: [citat] Men käre KoW. ;) Det finns ju faktiskt folk som oss. Dvs folk utan stora förmögenheter, som flyttar pga klimatet och den vänliga befolkningen och det vackra landskapet. (Och lika bra, helt avgiftsfri, sjukvård.)
4 svar · 3,7k läst
D
Drövel: Vet inte hur kvalitetsskillnader är mellan de båda. Men har haft problem med en mieleprodukt där servicen varit dålig. Delarna finns i Tyskland med flera veckors leveranstid. Ingen återkoppling på Mail etc. Stor skillnad mot exv Electrolux som jag haft kontakt med tidigare i andra ärenden där det gått snabbt och smidigt. Skulle aldrig köpa en mieleprodukt igen pga deras usla
6 svar · 6,6k läst
K
Knorren: [citat] Snyggt! Jag visste bara om ett år sedan ett gäng år tillbaka.
10 svar · 2,6k läst
·
E
erik1978: I live in Denmark. I saw the forum and bought the Ilve. I bought from Mr. Giovanni Prusciano. He has a firm in Italy and one in Bulgaria. Ilve has been selling on eBay for twenty years !! He has many clients in Denmark and Sweden. He sent customer lists and I phoned two people for information. All very happy. I bought a white Majestic M12FDNE3 Fry Top. it is beautiful and works perfectly. I sent
4 svar · 7,5k läst
E
erik1978: I live in Denmark. I saw the forum and bought the Ilve. I bought from Mr. Giovanni Prusciano. He has a firm in Italy and one in Bulgaria. Ilve has been selling on eBay for twenty years !! He has many clients in Denmark and Sweden. He sent customer lists and I phoned two people for information. All very happy. I bought a white Majestic M12FDNE3 Fry Top. it is beautiful and works perfectly. I sent
6 svar · 2,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.