norrbottenssnickaren
norrbottenssnickaren: [citat] Det finns iofs flera versioner av larmet. Dscs tidiga larm var inte uppgraderingsbara så sekvenserna kunde skilja mellan olika versioner.
26 svar · 2,6k läst
kramfors
kramfors: Kanske av intresse för någon som har värmepump från Nibe och vill hemautomatisera den https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=13996 :)
0 svar · 4,6k läst
tommib
tommib: Det helt korrekta svaret är sista bilden i #11, därom tänker jag inte tvista. Jag hade möjligen gjort på ett annat sätt själv...
19 svar · 10,9k läst
·
Erik Hellgren
Erik Hellgren: Med de kriterierna du ställer tror jag nog det blir svårt med någon billig random kamera utan du får nog titta på axis, truvision, samsung eller liknande. Riktig WDR, BLC kommer krävas likaså bra IR. De flesta billigare modeller spec'as med IR upp till 10m, men i verkligheten brukar det snarare vara 5-6m. Kolla gärna denna länk om WDR, BLC o HLC,
28 svar · 8,6k läst
·
J
JanneSjo: jag köpte en P1311 för 1-2 år sedan direkt ifrån Deltronic den jag har har 9V batteri och relä utgång 12/24V. pris då ca 400kr Den är sammankopplingsbar via tråd 9V med den billigare P-1211 sen kopplas P1311 relä till IHC - då någon brandvarnare larmar så larmar de andra via 9V trådkopplingen och P1311 reläet ger signal till IHC. Om man vill ha koll på vilken brandvarnare som
3 svar · 1,2k läst
G
Green1: Tack för svaret,
2 svar · 772 läst
L
LarsAgerstrand: Någon annan som vet?
13 svar · 1,4k läst
norrbottenssnickaren
norrbottenssnickaren: [citat] känner inte till ngn sådan men du kan alltid använda en PGM-utgång på ditt DSC-larm som tex en händelseutgång för att tex få återkoppling vid tex sabotage, larm, brandlarm, pålarmning osv osv. :) och med ett utökningskort PC5208 får du 8st transistorutgångar du kan göra ganska sjuka grejer med :)
3 svar · 772 läst
B
barfotalasse: [citat] Tja, beror väl lite på vad som kan tänkas hända... Men lyse är väl aldrig fel? Är ni bara där i husvagnen och kikar ut någon gång ibland så... Och så känns det nog ganska skönt med lyse om man ska ut och gå en runda... Säkert skönt med hund också. Ta det lugnt vad som än händer. Lite annorlunda camping blir det ju! ;) Rörelsedetektorn är ju alltid vaken men bevakar
12 svar · 1,7k läst
RilleRock
RilleRock: Vanderbilt har lagt upp en liten video om A210. I slutet kan man se lite möjligheterna i webgränsnittet av vad man kan göra. https://youtu.be/epfsBFMeg9A
8 svar · 2,5k läst
iSnobben
iSnobben: Det fungerade med återfjädrande brytare. Kopplade svart till utgång Q1, brun på L i brytaren och drog en kabelstump från L på brytaren till L på pucken och orange på pil ut ovan L på brytaren. Sen en kabelstump från pil ut där orange sitter och in på S1. Blå till N på pucken. I andra brytaren tog jag bort svart helt genom att koppla in den på X-plinten i brytaren. Brun på L och
1 svar · 871 läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Så är det ju :) Och visst har du en poäng i det du skriver.
25 svar · 4,5k läst
·
RilleRock
RilleRock: Glömde skriva lycka till och tycker du gör helt rätt :)
4 svar · 2,0k läst
RilleRock
RilleRock: Kul med köp. Du får återkoppla :cool:
9 svar · 2,4k läst
T
tobbew: [citat] Kul ställe att jobba på! Projekterar ni också åt kunder? Skulle kunna tänka mig att få proffshjälp till min stora kåk. De flesta leverantörer jag jobbat med erbjuder sådant, hittills dessutom helt gratis. :)
24 svar · 11,0k läst
·
jbr
jbr: Precis, användargränssnitt finns det gott om och fler kommer. Så länge det finns en brygga till knx kan man använda i princip vad som helst. Jag är av åsikten att med knx i botten har man ett otroligt flexibelt system. Problemet som jag ser det är att hitta kompetensen att projektera och installera det till ett rimligt pris. Komponenterna är minst sagt överprissatta i Sverige medan de i
12 svar · 3,0k läst
T
toolman77: [citat] Om någon läser detta vill jag bara informera om att bilden är felritad. Om kopplingen görs så kommer nexapucken att smälla.
11 svar · 14,1k läst
·
Dracula
Dracula: [citat] Tack för svar! Ska kolla upp Nuuo. Jag är sugen på Hk-vision och deras NVR verkade inte billiga när jag kollade för ett tag sedan, ska leta lite mer. Det känns som jag måste komma på smidigaste o snyggaste lösningen först, sen är resten sekundärt kanske. Kanske tom blir en kamera med bords-stöd/stående variant, som jag kan placera ut på lämpliga ställen o dra sladd bakom
4 svar · 2,6k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] För att default är det ett lokalt larm. Vill man nå ut får det programmeras.
3 svar · 1,7k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Tänk om fler skulle göra som du ;)
20 svar · 5,0k läst
·
svartöra
svartöra: Ja, nu verkar den vara pigg igen. Undrar varför detta hände alls?
7 svar · 1,3k läst
·
G
gren83: Ja. Jag har en kabel med area 0.75 som jag tänkte använda eftersom jag har en 100-metersrulle liggandes till ingen nytta. Jag får väl helt enkelt koppla ihop det innan jag sätter ihop något så ser jag att det funkar.
22 svar · 10,0k läst
·
S
schmakita: Någon som testat WDE002901 och fått den att lira med Domoticz?
14 svar · 4,6k läst
FredrikR
FredrikR: [citat] Samma här, funkar sjukt bra. :) Kan nog bli en uppgradering på sikt, dels för att kunna nyttja mesh nätverket och få full täckning i garaget och sedan bekräftelse från vissa enheter.
135 svar · 73,9k läst
·
RilleRock
RilleRock: Kan du surfa på kabel som går till CA? Isåfall kör DHCP och resetta krypteringskoden i spcconnect.
1 svar · 4,6k läst
RilleRock
RilleRock: Sjukt stabilt är det ja. Sånt dom händer :)
7 svar · 1,7k läst
W
WarHawk: Slut på kontantkortet... Nu verkar den skicka sms och mail som den ska. Dock ska väl mail ändå gå iväg, det är väl poängen med ipmodul? Nu svarar den inte på smskommandon dock och går ej heller att larma via appen. Efter ett tiotal försök så svarar den plötsligt på ett statussms men sedan är den död igen.
1 svar · 4,0k läst
E
Erlan: Jag har ingen NAS ännu, det ska införskaffas också så rekommendendationer på det tas gärna emot också! Har kollat runt en del på kameror och funderar på varför ingen designar kameran som en IR detektor till larmet så man kan få ett snyggt montage i ett hörn...? Lr finns det?
3 svar · 3,1k läst
·
M
Mats: Den här tex https://www.kjell.com/se/sortiment/hem-kontor-fritid/larm-sakerhet-overvakning/larm/installation-tillbehor/rund-telekabel-4-polig-p39652
22 svar · 5,4k läst
·
svartöra
svartöra: En möjlighet är att DNS-implementeringen i larmet är en aning sopig och att telias DNS avger ett svar som den inte begriper, men att Googles DNS råkar svara så den förstår. Det framgår ju inte av meddelandet i loggen om det är så att larmet inte får svar alls, eller att det får ett svar det inte förstår.
8 svar · 2,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.