RilleRock
RilleRock: Glömde skriva lycka till och tycker du gör helt rätt :)
4 svar · 2,0k läst
RilleRock
RilleRock: Kul med köp. Du får återkoppla :cool:
9 svar · 2,4k läst
T
tobbew: [citat] Kul ställe att jobba på! Projekterar ni också åt kunder? Skulle kunna tänka mig att få proffshjälp till min stora kåk. De flesta leverantörer jag jobbat med erbjuder sådant, hittills dessutom helt gratis. :)
24 svar · 10,9k läst
·
jbr
jbr: Precis, användargränssnitt finns det gott om och fler kommer. Så länge det finns en brygga till knx kan man använda i princip vad som helst. Jag är av åsikten att med knx i botten har man ett otroligt flexibelt system. Problemet som jag ser det är att hitta kompetensen att projektera och installera det till ett rimligt pris. Komponenterna är minst sagt överprissatta i Sverige medan de i
12 svar · 3,0k läst
T
toolman77: [citat] Om någon läser detta vill jag bara informera om att bilden är felritad. Om kopplingen görs så kommer nexapucken att smälla.
11 svar · 14,1k läst
·
Dracula
Dracula: [citat] Tack för svar! Ska kolla upp Nuuo. Jag är sugen på Hk-vision och deras NVR verkade inte billiga när jag kollade för ett tag sedan, ska leta lite mer. Det känns som jag måste komma på smidigaste o snyggaste lösningen först, sen är resten sekundärt kanske. Kanske tom blir en kamera med bords-stöd/stående variant, som jag kan placera ut på lämpliga ställen o dra sladd bakom
4 svar · 2,6k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] För att default är det ett lokalt larm. Vill man nå ut får det programmeras.
3 svar · 1,7k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Tänk om fler skulle göra som du ;)
20 svar · 5,0k läst
·
svartöra
svartöra: Ja, nu verkar den vara pigg igen. Undrar varför detta hände alls?
7 svar · 1,3k läst
·
G
gren83: Ja. Jag har en kabel med area 0.75 som jag tänkte använda eftersom jag har en 100-metersrulle liggandes till ingen nytta. Jag får väl helt enkelt koppla ihop det innan jag sätter ihop något så ser jag att det funkar.
22 svar · 9,9k läst
·
S
schmakita: Någon som testat WDE002901 och fått den att lira med Domoticz?
14 svar · 4,6k läst
FredrikR
FredrikR: [citat] Samma här, funkar sjukt bra. :) Kan nog bli en uppgradering på sikt, dels för att kunna nyttja mesh nätverket och få full täckning i garaget och sedan bekräftelse från vissa enheter.
135 svar · 73,9k läst
·
RilleRock
RilleRock: Kan du surfa på kabel som går till CA? Isåfall kör DHCP och resetta krypteringskoden i spcconnect.
1 svar · 4,5k läst
RilleRock
RilleRock: Sjukt stabilt är det ja. Sånt dom händer :)
7 svar · 1,7k läst
W
WarHawk: Slut på kontantkortet... Nu verkar den skicka sms och mail som den ska. Dock ska väl mail ändå gå iväg, det är väl poängen med ipmodul? Nu svarar den inte på smskommandon dock och går ej heller att larma via appen. Efter ett tiotal försök så svarar den plötsligt på ett statussms men sedan är den död igen.
1 svar · 4,0k läst
E
Erlan: Jag har ingen NAS ännu, det ska införskaffas också så rekommendendationer på det tas gärna emot också! Har kollat runt en del på kameror och funderar på varför ingen designar kameran som en IR detektor till larmet så man kan få ett snyggt montage i ett hörn...? Lr finns det?
3 svar · 3,0k läst
·
M
Mats: Den här tex https://www.kjell.com/se/sortiment/hem-kontor-fritid/larm-sakerhet-overvakning/larm/installation-tillbehor/rund-telekabel-4-polig-p39652
22 svar · 5,4k läst
·
svartöra
svartöra: En möjlighet är att DNS-implementeringen i larmet är en aning sopig och att telias DNS avger ett svar som den inte begriper, men att Googles DNS råkar svara så den förstår. Det framgår ju inte av meddelandet i loggen om det är så att larmet inte får svar alls, eller att det får ett svar det inte förstår.
8 svar · 2,7k läst
·
holetaker
holetaker: [citat] Tack! Jag känner oxå lite så. Vi har inte ens flyttat in i huset än, så jag vet inte hur behovet ser ut än. Men det ska bli kul att prova sig fram :) Å som du säger, om nåt år så vet man mer vad man behöver och vad som är överkurs
10 svar · 1,4k läst
R
rogi: Kul att det funkar! Jag håller på att titta på precis samma lösning. Vart är knappen kopplad och hur funkar den?
1 svar · 3,0k läst
·
byggsson
byggsson: För push-notiser kör jag med Vera-pluginen 'VeraAlerts' uppkonfigurerad med ett konto på Prowl. Man kan hitta en del på nätet skrivet om det. En början kan vara att läsa genom http://www.automatiserar.se/vera-alerts-push-meddelanden-till-din-android-m-fl/ Artikeln är inriktad på Android, men gav mig en bra introduktion som kör iPhone i familjen. http://www.automatiserar.se innehåller
4 svar · 1,7k läst
B
barfotalasse: Appropå barn och larm så är våra småkillar riktigt ordentliga och låter mamma eller pappa gå in och "trycka på knappen" innan de går in själva. Bara några missar vid utpassering orsakat av vuxen. Vi valt sätta knappsatsen i hallen mellan ytter- och innerdörr. Känns skönt veta att man inte behöver stå mitt i värsta tjutet och fumla... Vi var lite oroliga över det där med barn
5 svar · 1,9k läst
J
J_B: Kan väl återkoppla nu då o säga att allt har fungerat efter batteribyte samt renblåsning med tryckluft. (Har vatten o oljeavskiljare på tryckluften). Så om det var batterierna som strula eller damm i dom får jag inte reda på denna gång i alla fall :) ( Den ena larma ju faktiskt på batteri fast min belastningsprovare visa ok)
9 svar · 6,1k läst
Amatörsnickaren
Amatörsnickaren: Mysteriet är löst till slut - visade sig att ett trådlöst tangentbord OCKSÅ låg på ZON 32 (antingen hade jag lagt dit ESN koden på denna ZON och glömt bort det eller också autotilldelades den denna zon när jag lade till tangentbordet till panelen) och det var detta som började få svagt batteri. Var ju lite märkligt att magnetkontakten över huvud taget fungerade när det var en
4 svar · 2,6k läst
RilleRock
RilleRock: Du kommer inte bli missnöjd.
4 svar · 2,3k läst
Krillew
Krillew: WoW tack för den. så här stod det i din första länk, en bit ner. "you could install the Powerchute software that comes with the UPS and tell it to execute a file/script when the power goes off" Jag letade i manualen efter nått sånt men hittade inte. Då kan jag ju använda programmet som följde med. Jag måste hitta vilka växlar som det finns och vad man kan göra. Jag har ju bara
5 svar · 939 läst
M
MMMGGG: Har samma problem, kan inte längre styra larmet med SMS men triggas larmet så både ringer det och skickar SMS direkt. Diagnosen i larmet säger att allt är OK. Har dessutom problem med appen. Kan se status, events, ta bilder med PIR men inte styra larmet. Hittade du en lösning?
2 svar · 1,9k läst
B
Burkvist: Hej! Nyreggad här även om man följt forumet under flera år. Jag har länge funderat på att automatisera hemmet. Tyvärr är jag av den sorten som alltid väntar på den perfekta produkten som kanske kommer snart :) Nu kan jag dock inte vänta längre och skulle behöva lite råd. Det finns hur mycket som helst att välja på och det är inte helt lätt att veta vad man ska satsa på. Att
0 svar · 1,1k läst
K
KjellTimell: Stiligt! Har fått hem min FWB72 som skall upp på nedervåningen, inväntar dock beslut från Vattenfall om dom godkänner min avvikelse för ny servisledning eller inte.
5 svar · 1,8k läst
·
G
gaidin: Alltså; Min vagn har fungerat i många år och kommer att fungera i många år till, liksom alla andra som gör likadant. Självklart ställer man helt andra krav på däck och hjul som skall köras i 80km/h i tusentals mil än på en båtvagn som körs med last 100m/år och utan last lika långt, i högst 5 km/h. Jag har aldrig sett att däcken blivit platta, förutom ett av dom som läcker
23 svar · 5,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.