MrPlow
MrPlow
De kommer säkert att sälja bra av den, säkert många befintliga Tellstick användare som tar steget över till Z-wave med den. Blir kul att se vad det blir av den. Hoppas de gjort det bra.
 
nikasp
Jag har fingret på avtryckaren men är så jäkla osäker på vad jag vill ha. Ska returnera vanliga Tellstick Net nu och har efter det bara kvar två st on/off Nexa 433 MHz. Vi har ju många dubbeluttag så inbyggda blir väl inte toppen om man vill ladda mobil men ha lampan släckt. Hur gör ni som styr många belysningar och har haft såna system ett tag. Vi har ett Älvsbyhus på 126 kvm med fristående garage så lite belysning i garage och utanför samt motorvärmare är vad jag snabbt kommer på.
 
MrPlow
nikasp skrev:
Jag har fingret på avtryckaren men är så jäkla osäker på vad jag vill ha. Ska returnera vanliga Tellstick Net nu och har efter det bara kvar två st on/off Nexa 433 MHz. Vi har ju många dubbeluttag så inbyggda blir väl inte toppen om man vill ladda mobil men ha lampan släckt. Hur gör ni som styr många belysningar och har haft såna system ett tag. Vi har ett Älvsbyhus på 126 kvm med fristående garage så lite belysning i garage och utanför samt motorvärmare är vad jag snabbt kommer på.
Du kommer vilja styra allt sen! Och dessutom vill du ju mäta temperaturen över allt. Och kanske elförbrukningen på pannan... Osv...
 
  • Gilla
snocke68
  • Laddar…
MrPlow
Kingcool skrev:
Jodå, 433MHz verkar ingå!
Finns att förbeställa på m.nu!
[länk]
2 st beställda =)
 
nikasp
1 st beställd!
 
peternicklas
Ni får rapporetera här sedan hur det fungerar.Har idag en .net och runt 20 brytare samt 5 temp/hygro mätare. Skulle även vara inrtessant att veta om man kan använda båda samtidigt.
 
nikasp
Absolut men jag blir en slow starter. Börjar nog med lite fler billiga 433 MHz-brytare förutom till motorvärmaren som är kritisk (eller kritisk och kritisk, bor i Stockholm).
 
MrPlow
nikasp skrev:
Absolut men jag blir en slow starter. Börjar nog med lite fler billiga 433 MHz-brytare förutom till motorvärmaren som är kritisk (eller kritisk och kritisk, bor i Stockholm).
Har snart en Telldus Net tillsalu billigt :)
 
  • Gilla
Lime113
  • Laddar…
nikasp
Nja, jag ska göra återköp på min Tellstick Net imorgon eller övermorgon och kör med en Znet Lite framöver.

MrPlow skrev:
Har snart en Telldus Net tillsalu billigt :)
 
Notera att 433MHz bara verkar vara TX. Inte RX.
 
peternicklas
nforslund skrev:
Notera att 433MHz bara verkar vara TX. Inte RX.
Kommer en ny enhet senare i år med både TX och RX.
 
Ok. Det låter ju rimligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.