man kan experimentera lite med *71 för att styra en pgm-utgång och koppla in sig på en zon för larmfrånkoppling men det är alldeles för tjorvigt.

S
Jag tror att jag ändå kör med två områden, friggan används inte så mycket nu under höst och vinter, så den kan få vara larmad dygnet runt, finns lite verktyg där.
Jag sätter nog ingångstiden högt för det kommer vara jag som glömmer bort att avlarma den innan jag går in men förhoppningsvis kommer jag på det när jag ser detektorn. :)

Stort tack för hjälpen Norrbottensnickare, jag har lärt mig ny programmering och nya möjligheter med larmpanelen.

gorocco skrev:
Jag tror att jag ändå kör med två områden, friggan används inte så mycket nu under höst och vinter, så den kan få vara larmad dygnet runt, finns lite verktyg där.
Jag sätter nog ingångstiden högt för det kommer vara jag som glömmer bort att avlarma den innan jag går in men förhoppningsvis kommer jag på det när jag ser detektorn. :)

Stort tack för hjälpen Norrbottensnickare, jag har lärt mig ny programmering och nya möjligheter med larmpanelen.
Enas problemas :) Även fast jag arbetar med larm, passer, cctv och i princip allt inom säkerhet så tröttnar man aldrig. det är världens bästa jobb.

S
Kom och tänka på en sak...

Kan man ha en lös summer i friggan och kan man då få ut 12 volt från summersignalen som i vanliga fall avges på manöverpanelen vid ingångstidens nedräkning?

Jag vet inte om signalen kommer från "basenheten" eller om den kommer från manöverpanelen, att ljudet kommer ut från manöverpanelen det förstår jag men det kanske är så att det är basenheten som skickar en signal till manöverpanelen och om den råkar vara på tex 12 volt så kunde man ta den direkt till en summer utan att använda manöverpanel.

Men jag gissar att det kanske inte är en 12 volts-signal utan bara kommunikation som får manöverpanelen att låta, eller?

K
Du är inne på något där.
Kan du få ut en 2-tråd från centralen till friggan kan du koppla in en vanlig summer från Classe/Kjell.
Får du inte till en extra kabel skulle du kunna koppla så att den ena av de båda deckarna får sin 12v från den andra och på så sätt frigöra ett kabelpar.
Det kabelparet kopplar du på en output PGM som följer keypad buzzer för område 2.

• Gilla
synvinkelhaken
  • Laddar…
S
Jag har inga lediga tampar nu men jag kan lätt koppla ihop 12 volten till båda deckarna och på så sätt frigöra ett par.
Hur programmerar man en pgm output och får den att följa område 2?

K
Du borde hitta det i manualen.
Men det kanske inte finns en PGM output på power 864? Kan inte larmet nog bra tyvärr.

K
En snabb googling berättar att det står beskrivet i installationsmanualen under 5.12 Programmable Outputs.
Du vill använda [07] Keypad Buzzer Follow och du sätter området under PGM Output Partition Assignment Sections [551] - [564].
Jag har ingen koll på exakt handhavande av ditt system men det fixar du säkert.

Sekvenserna du behöver är [009]. Val för pgm1 kommer först sedan pgm2. [141] tänd tvåan för område2 pgm1 eller [142] tänd tvåan för område2 pgm2. Se också till att ettan är släckt och trean tänd. Sen borde det vara klart.

kva skrev:
En snabb googling berättar att det står beskrivet i installationsmanualen under 5.12 Programmable Outputs.
Du vill använda [07] Keypad Buzzer Follow och du sätter området under PGM Output Partition Assignment Sections [551] - [564].
Jag har ingen koll på exakt handhavande av ditt system men det fixar du säkert.
Kan du ha kikat på en manual till de lite nyare powerlarmen typ 1616 och så.

K
norrbottenssnickaren skrev:
Kan du ha kikat på en manual till de lite nyare powerlarmen typ 1616 och så.
Inte omöjligt, har dock för mig att det stod Power 864 på den.
Men jag är bara en glad amatör i ämnet. :o

kva skrev:
Inte omöjligt, har dock för mig att det stod Power 864 på den.
Men jag är bara en glad amatör i ämnet. :o
Det finns iofs flera versioner av larmet. Dscs tidiga larm var inte uppgraderingsbara så sekvenserna kunde skilja mellan olika versioner.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.