Hej.
Jag får inte till uppkopplingen mot SPC-connect.
Går jag in på spcconnect.com och ska registrera panel så får jag felmeddelande.
Jag misstänker att det är pga felet som jag visar i bilden jag bifogar.
Jag har testat att ställa in telias dns-adress, testat ställa in min gatewayadress (192.168.1.1)
och även testat köra DHCP men jag får ändå inte det att fungera.
Tips?
Jag får inte till uppkopplingen mot SPC-connect.
Går jag in på spcconnect.com och ska registrera panel så får jag felmeddelande.
Jag misstänker att det är pga felet som jag visar i bilden jag bifogar.
Jag har testat att ställa in telias dns-adress, testat ställa in min gatewayadress (192.168.1.1)
och även testat köra DHCP men jag får ändå inte det att fungera.
Tips?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad har du för DNSer på dina andra datorer på nätet?
Prova Googles DNS, 8.8.8.8.
Om din router ska funka i den här rollen behöver du förmodligen ha slagit på en inställning som kanske heter "DNS Forwarding" eller liknande.
Prova Googles DNS, 8.8.8.8.
Om din router ska funka i den här rollen behöver du förmodligen ha slagit på en inställning som kanske heter "DNS Forwarding" eller liknande.
Jag ska testa det du skriver med Googles dns.svartöra skrev:
Mina andra datorer kör genom routern (på dhcp) men även om jag sätter 195.67.199.39 som är Telia dns så funkar det inte. Men som sagt jag ska testa Google också.
Med kabel.
Det funkade konstigt nog med Googles dns. Undrar just varför
Det funkade konstigt nog med Googles dns. Undrar just varför
Hej.
Jag har startat om routern utan framgång. Jag tycker att det borde funka eftersom datorerna når den dns-server som routern har inställd. Det skulle kunna vara att routern och spc inte funkar riktigt med varandra - vad nu sillnaden skulle vara? För routern borde SPC behandlas lika som en dator.
Jag har inte provat att ställa tillbaka till DHCP efter att jag testade Googles dns.
Jag vill dessutom inte ha SPC inställt på DHCP.
Just nu funkar det bra iallafall även om jag inte blev så mycket klokare på VAD felet var.
Jag har startat om routern utan framgång. Jag tycker att det borde funka eftersom datorerna når den dns-server som routern har inställd. Det skulle kunna vara att routern och spc inte funkar riktigt med varandra - vad nu sillnaden skulle vara? För routern borde SPC behandlas lika som en dator.
Jag har inte provat att ställa tillbaka till DHCP efter att jag testade Googles dns.
Jag vill dessutom inte ha SPC inställt på DHCP.
Just nu funkar det bra iallafall även om jag inte blev så mycket klokare på VAD felet var.
En möjlighet är att DNS-implementeringen i larmet är en aning sopig och att telias DNS avger ett svar som den inte begriper, men att Googles DNS råkar svara så den förstår. Det framgår ju inte av meddelandet i loggen om det är så att larmet inte får svar alls, eller att det får ett svar det inte förstår.
Klicka här för att svara