Villalarm & Hemautomation
Stefan10: [citat] Ja, jag fick tag på ett annat begagnat centralkort och ersatte det som krånglade. Kräver emellertid att man har tillgång till installatörskoden på befintligt system så att man kan kopiera befintliga inställningar. Det begagnade kortet som jag fick tag på gjorde jag en fabriksåterställning på innan jag la in dom gamla inställningarna.
SparveyHecter: Tack för feedbacken! Jag har sett ganska många positiva reviews omkring på nätet så jag tycker faktiskt detta verkar väldigt lovande. Finns stor möjlighet att konfigurera notifications etc själv, och man kan t o m skriva egna script osv. Det stödjer även IFTT. Så jag ska nog beställa hem lite prylar och testa snarast. Återkommer ev med resultat.
Richie.se: [citat] Första tolkningarna var att Fibaros tillbehör inte lirade med Telldus, men har hittat en del som fått det att lira ändå och lagt upp förklaringar - så klart värt att testa :-)
Johan Gunverth: Det bästa är väl att besöka Telldus forum för att få lite mer insikt. http://forum.telldus.com
Andper: Vera plus ska fungera, men kolla i automatiserats postar där han har testat.
Andper: Jag gör ett DSC larm pc1864 med envisa link och det funkar klockrent [bild]
Andper: Inns I scen hanteringen så finns det något som kallas för avancerad scen hantering. Det jag tänkte på
hanpa: En liten gissning kring Gränsställarna att matningen är kopplad via två olika vända dioder via två switchar (NC) för ändlägena. Då bryter switcharna strömmen i ändlägena, dock bara i den riktningen för strömkretsen. Polvänder styrelektroniken så går strömmen via andra dioden och andra brytaren sluter kretsen tills motsvarande händer i andra läget. Borde kunna funka...
norrbottenssnickaren: [citat] Nu finner man sig själv sittande vid datorn så jag kan skriva några rader om programmeringen för pgm-utgångarna till ditt NEO. Det du vill är att få en förändring över en specifik PGM-utgång när det sker rörelse vid en specifik sektion. - Börja med att ta dig in i installatörsläge genom att trycka *8 INSTKOD - gå in i PGM-programmering 009 och välj din PGM-utgång tex
RilleRock: [citat] Du måste välja partset både A och B för alla områden om det skall funka.
KnockOnWood: [citat] Höna eller tupp, båda är väl värda att ta hand om? Och här händer det ibland att speciellt en ungtupp inte vågar sig in innan farsan har hoppat upp på pinnen och "somnat". Så vi räknar alltid in dem innan vi stänger till om hönsen. God Jul! (Till påsk blir det värre för de små befjädrade vännerna)
KristoferL: Får min gamla Thermia-pump utbytt mot en ny Thermia Inverter M på tisdag. Vet att de har något slags styrssystem för radiatorer till den, något Z-wavesystem tror jag, vet dock inte om det är kompatibelt med Fibaro HC2 som jag har ... Jag har vattenburen golvvärme hela nedervåningen och radiatorer och golvvärme på övervåningen. Ska jag koppla upp mina element/termostater mot pumpen
matsv: Jag har installerat Milestone Essentials som programvara som nu har blivit gratis. Har en D-link 4602EV kamera. Men har fått upp ögonen för Dahua kameror. Tror att det blir några såna kameror snart. Är inte färdig ännu med helheten. Ska kopplas ihop med domoticz.
DMOL: [citat] Jepp, mer övervakning behövs nog. http://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/storre-brak-pa-skola-i-ronneby
Mick3: Ja det kan man. Ställer in parametrarna
magnil: Connectgrejerna överlag fungerar dåligt och är högt prissatta. Välj annat är mitt råd.
RilleRock: https://mobil.byggahus.se/forum/villalarm-hemautomation/285089-spc-med-smartahemfunktioner.html
RilleRock: [citat] Det stämmer.
hanpa: Verkar finnas mer på norska marknaden: http://www.8e.no/pris/deltronic.html
JohanFrick: Tasker löser dina problem. Otroligt kraftfullt.
Mats789: Just det, vissa fungerar inte ihop och man skall endast använda de man behöver. Kul att det löste sig :)l
herrplupp: hej, Har precis kopplat Veran tillsammans med imperihome och det funkar kanon! verkar finnas mkt roligt man kan göra! Jag skulle vilja ha rss feed från ex trafik.nu i plattan samt när de tre nästa avgångarna för bussarna går. skulle även vara najs med en ikon som visar dagens väderprognos. Någon som lyckats göra något av detta?
hempularen: Jag har rensat bort dold reklam, med följdinlägg. /moderator
Corpes: Jag har inte köpt något larm än men efter lite research på nätet angående larm så kommer jag nog att slå till på ett visonic powermax-10. Magkänslan säger att det är ett larm som jag kommer bli nöjd över plus att supporten (Jonas) som jag pratade med på protexus.se var mycket trevlig och saklig. Han pratade om olika larm och dess för/nackdelar, inte bara bra saker angående det
zlatan01: Jag kör Telldus Net med ett antal 433MHz enheter som ska fasas ut och ett par Z Wave grejer som ska bli fler. Jag har ett DSC larm som jag nu övervakar via Eyez-On men som vill gärna koppla med övriga grejer och använda som trigger. Har någon gjort liknande koppling? Klarar Telldus web kamera? Hur funkar säkerhetsbiten på Telldus (rörelsesensurer mm)? Tanken är att kanske bygga enkel
RilleRock: [citat] Mycket bra batteri. Kör själv oftast på dessa.
kenneth5828: Har hämtat den nu, det var fel sort, det var TellStick Net v2, så den lämnas tillbaka.
koff: [citat] Hemmafönster har lanserat fönster med det du efterfrågat, inbyggt i fönstret.
Larsa: Det är lite lurigt att komma igång, men det klarnar efter lite trix. Nu var det länge sedan jag satte upp mina scener och inser att jag glömt mycket + att gränssnittet har ändrat sig. Men grunden är att di installerar PLEG:en, och den dyker upp som en device. Väl Edit på den. Nu kan du skapa conditions, typ att temperaturen är under 20 grader m.m. Du kan även skapa device properties