Byggahus.se

Erfarenheter Securitas

1. D
    Medlem · 4 inlägg

Dr alban

Medlem
    Jag hade Securitas larm som jag köpte Okt 2017.
    Köpte till typ alla extra tillbehör som fanns. Från det jag installerade larmet så började problemen. Larmet i sig fungerade hyfsat men appen och hemsidan var helt värdelös. Kilade jag hemifrån och skulle larma med appen kunde det ta 1-2 minuter att komma in i appen. Det var som på glada 90-talet med ringa upp modem. Det hände ju också att man drog igång larmet själv när man kom hem och öppnade garaget före men stängde av larmet. Vilket man gjorde av misstag och det kunde vara en mardröm att stänga av då. Hade larmcentralen i ena örat och ett larm som inte gick att stänga av. Logga in på hemsidan var lika seg som appen kunde ta upp till 5 min eller längre att komma in. När larmet var 2-3 månader gammal började alla sensorer varna för lågt batteri. Då skickade dom ut nya gratis men att byta batteri i hela huset på varenda enhet sög.

Fick byta sim-kort på larmet eftersom det tappade kontakten eller att täckning var dålig. Hade långa samtal med supporten som slutade med att jag fick avslutat avtalet i förtid. Ägde larmet i 9 månader utan att det fungerade som det skulle. Känns som det är en amatör som har satt ihop grejerna bakom kulisserna. När inte hemsidan fungerade så kunde den ligga nere i 4-5 dagar och ingen visste varför osv.

Larmet i sig var nog helt ok om man inte har några krav och bara använder panelen innanför dörren. Jag köpte dock larmet eftersom det fanns en app som skulle kunna visa rörliga bilder. Den funktionen plockades bort så appen kan bara visa om larmet är av eller på.

• Laddar…
  2. N
    Medlem · 88 inlägg

nicdah

Medlem
    Jag har haft mitt larm från Securitas sedan i somras och det fungerar väldigt bra tycker jag. Den gamla appen var inge vidare men den nya som kom i höstas fungerar mycket bättre. Och mycket mycket snabbare. Även jag hade problem med 2G uppkopplingen. Fick ett Telia sim-kort då jag har dålig täckning med Telenor men det blev inte mycket bättre. Jag har plockat ur sim-kortet och kör bara över internet. Det funkar kanon då. Har satt en ups på routern så att den är igång även om ngn skulle få för sig att plocka ur huvudsäkringarna i mätarskåpet. Ups:en håller internet uppe i 6h och centralenheten mer än så med sitt inbyggda batteri. Jag har också maxat mitt system med, 20 enheter totalt. Att ansluta dem har varit en barnlek. Så fort centralenheten sätts i inlärningsläge hittar den de nya enheterna så fort testknappen trycks in. Supersmidigt tycker jag. Än så länge har inga enheter larmat för att batterierna håller på att ta slut. I den gamla appen fick jag inte några bilder från kamerorna (iPhone) men nu funkar det också. Det är inget hightech larm precis men funktionen duger för mig. Jag testar larmet skarp 1ggr/månad och alla enheter har larmat som de ska. Jag la mycket tid innan driftsättning på att testa ut bästa placering på IR-detektorerna. Har inte haft några som falsklarmet vare sig de sitter i närheten av fönster, luftvärmepumpar, kakelugn eller pelletskamin. Var från början orolig för att de skulle falsklarma men det har de inte gjort. Hoppas att larmet kommer att fungera lika bra framöver också

3. Fotografen
    Verktygstokig · E · 10 620 inlägg

Fotografen

Verktygstokig
    Varför måsta allt skötas med någon j-la "app"?
    Jag slår av och på mitt larm med en kod på en dosa innanför dörren, har aldrig krånglat.
    //Surgubben;)

4. ekaa88
    Husägare · Södermanland · 1 327 inlägg

ekaa88

Husägare
    Det är känt att det var stora problem med gamla appen till "gamla larmet" men det ska vara åtgärdat sedan i höstas precis som skrevs tidigare i tråden.

5. N
    Medlem · 88 inlägg

nicdah

Medlem
    Jag använder inte heller min app utan larmar av / på via manövepanelerna. Därför har jag heller inte något krav på att den ska ha en massa häftiga funktioner.

6. G
    Medlem · Västra Götaland · 861 inlägg

gusvo085

Medlem
    Jag kör inte heller appen men är benägen att hålla med TS. Det är ju ett leksakslarm, funkat dåligt och kassa batterier. Ont om instruktioner och tveksamma komponenter.

7. D
    Medlem · 4 inlägg

Dr alban

Medlem
    Anledningen heter barn. Då larmar jag när dom har gått till skolan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.