3 315 läst ·
18 svar
3k läst
18 svar
WisDom trådlöst larm
Sida 1 av 2
Hej, en trådlös IR-detektor T92 larmar för batterifel när sätter på larmet o när jag stänger av det samma. Batteriet är bytt så det är inte orsaken.
När jag sedan bekräftar uppringningen fungerar larmet.
Vad är orsaken och hur åtgärdar jag felet?
Hälsningar Ingvar Olsén
När jag sedan bekräftar uppringningen fungerar larmet.
Vad är orsaken och hur åtgärdar jag felet?
Hälsningar Ingvar Olsén
Redigerat av moderator:
Har två Wisdom-larm i drift och har bytt batteri många gånger i detektorer utan problem.
Bara att sätta larmet i serviceläge, öppna detektorn och byta batteri, skruva ihop detektorn och lämna serviceläget.
Aktivera gångtest för kontroll av detektorfunktionen.
Bara att sätta larmet i serviceläge, öppna detektorn och byta batteri, skruva ihop detektorn och lämna serviceläget.
Aktivera gångtest för kontroll av detektorfunktionen.
Min far hade trådanslutet larm i sin kåk, det larmade tätt som oftast. Det visade sig vara en fluga som knallade omkring där inne och larmade.I ingvarolsen skrev:
Hittar inte hur man sätter larmet i Servicelägenhet. Har bara öppnat enheten och bytt batteri. Larmet larmar då för sabotage. Men sen funkar det utan problem.E etompau skrev:
Har larmar en enhet för batterifel trots att batteriet är OK. Både vi påsättning av larmet och avstängning av det samma.
Produkter som diskuteras: "batterihållare"
Batterihållare 4-pack Griplis
Ordning på batterierna
237 kr inkl moms
Läs mer
Tack, jag ska kolla lite mer efter jul helgen. Det går att sätta på larmet och det fungerar. Det ringer bara upp och indikerar batteri fel på en givare. När den givaren är bekräftad fungerar larmet.
Jag tror att det är lösningen.
Tänkte lite. Kan det vara så att den utsätts för kalla eller varma luftströmmar. solljus eller skugga, fladdrande gardiner. Detektorer är så beskaffade att när de arbetar i vila, drar de lite ström, men när något stör dem, då drar de mera. Är det då ett billigt batteri från Biltema eller Konsum som har låg kapacitet redan från början, då räcker inte kapaciteten till. Larmet lastar då ner och det blir batterilarm. Jag rekommenderar trådanslutna larm. Men flugor kan ju ställa till det.V vedklyv skrev: