Hej,
Jag har installerat Home assistant på min Raspberry pi3 med Razberry och RFXTRX433.
Jag har tidigare kört domoticz som jag gillar men tänkte prova HA för skoj skull.
Nu frågan - jag ser i listan av "unused devices" en 433-enhet men hur får jag den att dyka upp på dashboarden?
Mina Z-wave enheter dyker upp men inte 433.
Jag la till en switch i Configuration.yaml
switch:
platform: rfxtrx
automatic_add: false
signal_repetitions: 2
devices:
0b1100090107898a0a010f70:
name: RFXTRX_switch_No3
Men som sagt - den syns bara under "unused entities" - den funkar bra men jag bill gärna se den under switches
samma sak gäller 433 sensorer oxå...
Tacksam för hjälp!