Hej,
Jag har installerat Home assistant på min Raspberry pi3 med Razberry och RFXTRX433.
Jag har tidigare kört domoticz som jag gillar men tänkte prova HA för skoj skull.

Nu frågan - jag ser i listan av "unused devices" en 433-enhet men hur får jag den att dyka upp på dashboarden?
Mina Z-wave enheter dyker upp men inte 433.
Jag la till en switch i Configuration.yaml
switch:
platform: rfxtrx
automatic_add: false
signal_repetitions: 2
devices:
0b1100090107898a0a010f70:
name: RFXTRX_switch_No3

Men som sagt - den syns bara under "unused entities" - den funkar bra men jag bill gärna se den under switches :)

samma sak gäller 433 sensorer oxå...
Tacksam för hjälp!
 
Om du klickar på de tre punkterna där du också hittar "Unused Entities" ska det finnas "konfigurera användargränssnittet eller Configure User interface" där. Välj "plustecknet" i nederkant och välj ett "kort", döp kortet till något lämpligt och välj de "Entities" du vill ha med på kortet. Spara. Klart.
 
  • Gilla
Affeunbk och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.