160 511 läst ·
100 svar
161k läst
100 svar
Erfarenheter eller synpunkter på Verisure hemlarm från Securitas Direct?
Kampanj 26-30 oktober
https://www.verisure.se/?utm_source=facebook&utm_medium=banner&utm_campaign=weii#1
https://www.verisure.se/?utm_source=facebook&utm_medium=banner&utm_campaign=weii#1
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 921 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 921 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 717 inlägg
Synd att man ska behöva hota med att säga upp för att få ner månadskostnaden, finns ingen "trogen kund"-rabatt, bara "lurad kund"-påslag.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 921 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 921 inlägg
Så är det tyvärr. Så ser det väl ut på alltför många ställen. Jag har en kamrat som jobbade med sälj på en av våra mobiloperatörer. Han rekommenderade att man sa upp sitt abbonemang när bindningstiden närmade sig sitt slut. En vanlig säljare kunde ge max X i rabatt vid förlängning, men om du sa upp ditt abbonemang gick det till en annan gruppering som kunde ge bättre rabatter.13th Marine skrev:
Renoveringsnovis
· Kronoberg
· 61 inlägg
Vi har precis haft en säljare från Verisure hemma hos oss.
Lite frågor till er som har kunskap och erfarenhet.
Har för mig att offerten blev så här:
2st vibrationsdeckare (vid fönster och dörrar)
2st rörelsedeckare+kamera
2st brandlarm
1st larmtag
1st smartplug
1st högtalare som är kopplad till larmcentralen
1st "huvudenhet" med SIM-kortet
1st knappsats (den vid dörren som man larmar av och på med)
Fria väktarutryckningar
För 8000kr installation och 399kr/mån
Det vi behöver är:
3st vibrationsdeckare (vid fönster och dörrar)
1st rörelsedeckare+kamera
2st brandlarm
2st larmtagr
Jag anser att jag inte behöver högtalaren då de alltid ringer upp min eller min sambos telefon. Sen när tjuven är inne så ska ju det inte talas i någon högtalare utan det ska bara tjuta som fan för att stressa tjuven så hen försvinner. Säg gärna om jag tänker rätt eller fel.
Inga väktarutryckningar
Så till min fråga!
Är det möjligt att skräddarsy en order så som jag gjort ovan? Vad kan man dra bort? Vad kan man lägga till? Vad bör man tänka på?
Jag själv tänker också så här 399x12 + 8000kr = 12788 räcker till rätt mycket självrisk hos försäkringsbolaget. Men sen vet jag att jag inte har något som skrämmer bort tjuven.
Tacksam för svar!
2st brandlarm
1st larmtag
1st smartplug
Fria väktarutryckningar
Det vi behöver är:
2st brandlarm
2st larmtagr
Jag anser att jag inte behöver högtalaren då de alltid ringer upp min eller min sambos telefon. Sen när tjuven är inne så ska ju det inte talas i någon högtalare utan det ska bara tjuta som fan för att stressa tjuven så hen försvinner. Säg gärna om jag tänker rätt eller fel.
Inga väktarutryckningar
Så till min fråga!
Är det möjligt att skräddarsy en order så som jag gjort ovan? Vad kan man dra bort? Vad kan man lägga till? Vad bör man tänka på?
Jag själv tänker också så här 399x12 + 8000kr = 12788 räcker till rätt mycket självrisk hos försäkringsbolaget. Men sen vet jag att jag inte har något som skrämmer bort tjuven.
Tacksam för svar!
Så du skall bara ha larmet i 12 månader?B Bumba skrev:Vi har precis haft en säljare från Verisure hemma hos oss.
2st brandlarm
1st larmtag
1st smartplug
Fria väktarutryckningar
Det vi behöver är:
2st brandlarm
2st larmtagr
Inga väktarutryckningar
Så till min fråga!
Tacksam för svar!![]()
Fixar du eget så har du material för runt 8-10000.
Larmcentral ca 100kr månad där du sparar 24000 (200x12)x10 på 10 år om du inte väljer helt onödiga "fria ryck.
Kan köpa rätt mkt larmprylar för det.
Blir det inbrott tar man det på hemförsäkringen.
Nu när vi sa upp vår larmtjänst hos verisure så fick vi samma fel när skulle konfigurera det igen.
Det löste sig snabbt genom ett samtal till kundtjänst!
Det löste sig snabbt genom ett samtal till kundtjänst!
A Andreas Carlsson skrev:
Gällande vatette, för waterprof innehöll inte app och wifi ?
Innehåller appen svenska? Kan någon ta ett par bilder inifrån appen så man får se hur det ser ut? Vad det finns för val möjligheter osv?
Den har inbyggt trådlöst wifi i vattenfelsbrytaren och är lätt att koppla upp till nätverket via appen?
Annat man bör veta innan man köper just denna varianten?
=)
Innehåller appen svenska? Kan någon ta ett par bilder inifrån appen så man får se hur det ser ut? Vad det finns för val möjligheter osv?
Den har inbyggt trådlöst wifi i vattenfelsbrytaren och är lätt att koppla upp till nätverket via appen?
Annat man bör veta innan man köper just denna varianten?
=)
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden