Hej!
Är det någon som gjort en decentraliserad installation i villa och i så fall, hur monterade du enheter i olika rum? Har kollat efter någon vettig kapsling som skulle fungera i ett rum, men inte hittat något bra. Tar tacksamt emot förslag och idéer. Jag har hela tiden varit inställd på centraliserat, men har aldrig riktigt övervägt feber är decentraliserad installation, egentligen utan anledning. Så tänkte ta mig i kragen och fundera på saken.

ABB har kapslingar där dörren ser ut som en fotoram. Denna har jag sett i t ex ett allrum på övervåningen. Tänk på att det kan upplevas störigt med klapprande aktorer i ett sovrum och försök placera de i ett annat rum om möjligt.

Angående decentraliserat finns det inga direkta nackdelar mer än att du behöver ta till utrymmet i respektive kapsling för framtida utökning. Aktorerna fördelas oftast i ett antal kanaler där färre kanaler per aktor är dyrare än t ex 12-16-24 kanaler till/från.

• Gilla
thundergud861
  • Laddar…
Jag funderar på detta larmet då det har typ billigaste månadskostnaden av alla larm jag hittat som är kopplade till central och väktare, även om man får larmet först i luren och måste godkänna.
Antar att detta ändå räknas som uppkopplat och ger försäkrings rabatt?
Utryckningarna är gratis vad jag läst på hemsidan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.