Villalarm & Hemautomation
etompau: Bifogar en skiss på hur det det ev. kan kopplas. Koppla bort den ena brytaren med hjälp av en kopplingsplint typ Wago.. Gör på samma sätt där mottagaren ska monteras. Mata sedan mottagaren med konstant spänning. Bef. brytaren kopplas till F och sedan vidare till mottagarens styringång "S". Mottagaren kräver också en neutralledaranslutning för funktion.
Liljeros: Tror det kan vara vettigt att göra en bedömning på vad man vill få ut av larmet och därefter leta vidare, har själv haft inbrott och bor i ett område där det sker ganska frekvent (3 inbrott dom senaste 2 åren bara på vår gata). Man kan konstatera följande gällande inbrottslarm: 1. Bor du i ett tätbebyggt område kan larm ha en viss avskräckande effekt, om än begränsad. Bor du
MWave: Ingen som testat tellprox ? Kan det vara något ? https://github.com/p3tecracknell/tellprox/blob/master/README.md
Helgesta5: Har försökt med samma sak men larmet envisas med att ringa upp hela tiden. Får söka svar hos installatören efter helgerna. Trodde att det bara var att installera en uppringare, men icke.
power650: Byt batteri tryck på resetknappen, stäng sirenens lock inom 10sekunder så borde det bli rätt.
Peter2400: Fibaron klarar väl minus 10, om du lägger den i en mindre kopplingsdosa så borde det väl inte bli så fruktansvärt kallt där inne. [bild]
Markarbetaren: Ingen erfarenhet av bolaget ifråga men väl av Visonic, om det är detta som avses? Jag köpte mitt 2010 och det har fungerat utan anmärkning sedan dess. Falsklarmat vid 1 (!) tillfälle, larmat har det gjort ett antal gånger då min son konstant glömmer att larma av innan han öppnar garaget för att ställa in cykeln. Larmet ringer direkt och en röst säger vilken typ av larm det gäller,
fremax: Kontakta arlo support, haft samma problem , batteriet dränerat på 3-4dagar. Fått nytt batteri nyligen, ska se hur det går. Sjukt hjälpsam support 5+. Med vänlig hälsning, fremax
Draven: Jag vill uppgradera och säkra mig lite inför framtiden. Har ett IHC system i huset och vet att jag har svårt att få tag på reservdelar om exempelvis cpu'n (winControllern) går sönder. Vilka uppgraderingsmöjligheter finns det att vara värt att fundera på ? IHC systemet har exempelvis IR detektorer,UNIDimrar,WinControllers etc som snart inte finns på marknaden längre..
ratax: Haft Verisure i ett år. Nöjd med dem hittills men nackdelen är ju förstås att de är rätt dyra. Blev besökt av Garda alarm som erbjöd oss att köpa hemlarm istället. Såklart är det ett fördelaktigt erbjudande och vi skulle spara ca 6000 per år. Någon som har detta larm? Oroar mig lite över att de är så pass nyetablerade häruppe. Vad händer t.ex om de går i konkurs?
amsa01: Hej Någon som kan bidra en länk för nedladdning till senaste versionen av Configuration Software. (Se bild) Jag har köpt hela systemet som privatperson och har ingen återförsäljarlogin. Mvh Mats
The_Andy_Pandy: [citat] Tack för tipset... Kan blir något senare. Tänkte köra den jag har redan hemma och bars flytta den till landet. Det bästa med den är att den snurrar, följer rörelser etc.
tomasjo: Stort tack för tipset! De verkar ju nästan identiska till funktionen men som du säger, inget abonnemang på Ezviz. Att videon lagras lokalt snarare än moln borgar ju också för mindre känslighet mot störning i wifi. Låter helt klart som ett bättre alternativ!
Vulcan61: [citat] Mm det stämmer nog. Synd att Man ej fick den gamla då.
Rickard_nr1: Skulle inte säga att de är superavancerat. Ett gäng ingångar för strömbrytare och ett gäng utgångar för Lampor. Alltid går via 230v nätet och via mjukvara kan du styra utgångarna. Gårdagen att koppla ihop med larm och hemma bortaläge men som sagt enkelriktat och va jag tror rätt begränsat
johanfa: Kan rekommendera Nexa ZV-9101 som är vad jag skulle säga en prisvärd z-wave-dimmer, man kan även koppla in om man har en återfjädrande knapp... funkar bra hos mig...styr via knapp eller mobil/hemaut.system..
barseback: [citat] Tack för det tipset Anders Nu har jag satt Förstärkaren på eget proove "on"/"off" uttag, och jag får nu igång stereon som önskat (y) Ska fortsätta på spår, och se om jag kan ha alla togglande knappar hanterade på samma sätt. /Patrik
Hicka: Ok. Då prövar jag detta. Stort tack. Inte lätt att förstå allt +70 Tycker det är roligt med kamrarna
c_olsson: [citat] Det finns en anslutning mot modemkort men inget är anslutet där. Modemen kan vara för vanlig analog linje, isdn eller mobilnät. Idag används i stort sett bara mobilnät.
Johan456: [citat] Jo visst. Man kan vara nöjd med kvaliten på Com hems analoga grundutbud och ADSL med. Allt beror på vad man jämför med. Men vad kul att du är nöjd:D
Nygge72: [citat] Var lite så jag tänkte, med att placera den så mitt i som möjligt. Dvs så långt ifrån inträngande uteluft
EmilÖrn: Hej! Har du fått klarhet i dina frågor här? Vi är många som vill ha Yale med larm, utan abonnemang, men väldigt mycket öppna frågor kring Yale, deras HUB och integrationer till tex egen siren etc? EmilÖrn
alexander___: Uppföljning: jag klippte sladdarna till sirenerna och det gick bra, så nu kan vi sätta in det nya larmet. Tack för hjälpen!
Nobbe_1: Måste man ha belastning inkopplat för att NEXA Bridgen ska kunna ”hitta” pucken? När jag trycker in den vita knappen så blinkar eller lyser inte dioden på pucken [bild]
Sarlac: Hej! Jag är intresserad av en dimmeraktor till mina downlights. Surfat runt en del på eibmarkt men deras hemsida lämnar en hel del att önska när man inte riktigt vet vad man letar efter, eller när fabrikat inte är viktigt kanske jag ska säga. Har någon gjort research nyligen och hittat den dimmeraktor som ger mest bang for the buck och vill dela med sig? Fyra kanaler totalt i detta
Markarbetaren: Nä ett skåp räcker, med datamediainsats. Möjligtvis med en ståldörr för extra fördröjande in till utrymmet som är separat larmat. Med rökgenerator kan det bli extra festligt:rofl:.
Demmpa: [citat] Ja, därför brukar trådlösa larm fellarma om huvudenheten inte får något svar (eller felaktigt svar) från trådlösa enheterna efter några förfrågningar.