V
V1K1NG: någon som har installerat och vet att Yale fjärren + modulen funkar ihop med V2 o V2N jag har testat o testat men lyckats inte para ihop dom har testat precis ALLT vill bara veta om någon här kör med fjärren och vet att det funkar tackar för hjälpen
0 svar · 2,3k läst
Linuz
Linuz: Det är en hel del programmering för att få till appen och få larm till denna
16 svar · 4,0k läst
B
Bolian: Kanske ska tillägga att det räcker att banka lite på väggen så får jag sab.fel.
8 svar · 1,5k läst
mexitegel
mexitegel: Jag kör en dlink dcs5000, https://www.netonnet.se/art/smarta-hem/overvakningskamera/d-link-dcs-5000l/231999.9438/?gclid=EAIaIQobChMI0uHH7Mvv5wIVDqqaCh3iVwMVEAQYASABEgIPCvD_BwE för att ha koll på katten när vi är bortresta. Vet inte om du kan koppla den till tex HA men jag har gjort simplast möjliga så jag bara får ett mail med en bild när katten varit o käkat (Man ställer enkelt in ett
1 svar · 1,1k läst
·
T
tompaah7503: Satte nyligen upp kameror från Dahua, med deras Starlight-teknologi som ger betydligt bättre bild under dåliga ljusförhållanden. Blev grymt imponerad av vad den ger för skillnad. Till vänster är en bild från mobilkameran och faktiskt lite ljusare än vad ögat uppfattade. Till höger en bild från Dahua under samma ljusförhållanden samma tidpunkt. [bild] Här är en spanjor som ettrigt
39 svar · 8,4k läst
·
E
Emeg: Oj men det är ju https://www.homealarm.se (alarm och inte larm :p) som jag tittat på är ju helt annat.
10 svar · 10,0k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Skickar koden på pm.
5 svar · 1,4k läst
A
alfista: Kan inte se att det finns något direkt behov av varken trapp eller korsbrytning, den typen av funktioner löses bäst på "manöversidan" av en ensam puck som sedan driver belysningen. Skälet till ombyggnad är rimligen att möjliggöra fjärrstyrning och det blir ju avsevärt enklare om man bara har en punkt att kontrollera. Smidigast är sannolikt som sagt med återfjädrande brytare men det
2 svar · 996 läst
N
noone70: Jag har ett litet problem Jag har precis skaffat Securitas nya larm (som jag fö är mycket nöjd med) Det larmet har inbyggt begränsat stöd för Z-wave och man kan hyfsat avancerade smarta hem grejer med det tillsammans med larmet och dess sensorer De har bla stöd för energiövervakning (och andra roliga funktioner som de aktiverar om man ber snällt ) som oxå fungerar bra med vanliga
0 svar · 641 läst
S
SolenSkiner: När larmet på grund av öppnad dörr går tar det 1 min innan larmet faktiskt går. Detta går ej att minska. När en enhet löser så klassas detta som ett B larm och prioriteras ej. Därmed viktigt att se till att minst två enheter går vid ev inbrott. Tar flera minuter från det att inbrott görs tills dess att larmoperatör kontaktar larmägaren. Larmoperatör behöver ringa larmägare och
28 svar · 8,6k läst
T
Tobbe_ol: Är det någon som vet vad skillnaden mellan powermaster 10 och powermaster 10 g2 är?
0 svar · 1,7k läst
K
köpthusvadnu: [citat] Tack! Så ska jag göra då
6 svar · 15,9k läst
·
hajof70
hajof70: Ah, där kom minnet tillbaka. Man får ju inte ha någon partition larmad vilket jag hade... Uppenbart så här i efterhand. Nåväl, problem solved :-D
1 svar · 2,4k läst
es.suhaggyB
es.suhaggyB: Hur är det med Nookebox, är det likvärdigt ajax? Dyrare tillbehör dock.
5 svar · 1,2k läst
jagsomborivilla
jagsomborivilla: [citat] Får jag fråga om vad har gått snett med larmsystemet?
7 svar · 4,8k läst
Jockas021
Jockas021: 433Mhz? Enkelriktad kommunikation är inte så lämpligt för inbrottslarm. Det funkar för ej kritiska saker som strömbrytare och garageöppnare. Om det inte heller finns support och delar till det så byt ut det till något modernare.
1 svar · 723 läst
G
goerana: Hej! vet att denna modell fungerar S848kP-NG-S , men du har en S843. dessa läsare är ju till https://www.amag.com/cardreaders mvh// Goerana
1 svar · 1,1k läst
·
Sandbybo
Sandbybo: [citat] Hej! Har precis uppdaterat Arlo-appen (både till Iphone och Ipad) till version 2.13.3 (1 feb 2020). Tyvärr är inget av de problem jag beskrivet åtgärdade. Samma problem med appen som tidigare.
2 svar · 1,6k läst
gol
gol: [citat] Funderade på att göra något liknande, men insåg snabbt att det inte var helt lätt att nå upp till den driftsäkerhet och sabotagetålighet som ett riktigt inbrottslarm har (då menar jag inte Verisure utan typ Vanderbilt SPC eller DSC). Så i stället för att använda mitt hemautomationssystem som larmsystem, så fokuserade på att integrera larmsystemet med hemautomationssystemet
3 svar · 2,9k läst
Peter1986
Peter1986: [citat] jo, kanske :) TS får avgöra om Plejd var ett relevant tips :)
7 svar · 1,7k läst
R
Rillan: Det blev sent ut på Internet idag men problemet löste sig som sagt av sig självt.
5 svar · 5,9k läst
·
C
comatose_tortoise: Kolla i Developer tools --> States Där ska den dyka upp om signalen plockas upp av receivern. Kommer ha ett namn med denna typ av utseende: 0a52080000301004d240259
3 svar · 1,4k läst
·
K
köpthusvadnu: [citat] Kan man koppla en sådan till Home Assistant på något sätt?
6 svar · 3,6k läst
G
gråsten: Vi har haft yttre avbrott som EON inte sett. En gren föll på stolptransformator så att säkringarna mellan trafin och kraftledningen löste ut. Fem fastigheter och en fyr var utan ström i mars tills jag anmälde från utlandet. Jag dröjde för jag trodde att andra skulle anmäla men ingen var på plats och Sjöfartsverket hade ingen koll på att fyren fungerade. De sade att sjöfarten
8 svar · 11,1k läst
M
M.Spannari: Jag har köpt ett Arlo kit, är nog första versionen tror jag. Den med rund basstation. Det är helt omöjligt att synka någon kamera till den. Har bastationen i appen men kan inte få in någon kamera. Det är kopplat till en Asus router, men kameran skall väl inte synka igenom routern?? Någon som har en lösning på mitt problem???
0 svar · 3,6k läst
MultiMan
MultiMan: Jag har aldrig behövt para ihop efter att ha bytt batteri, i någon enhet, med Trådfri (inklusive rörelsesensorer). Gjort kanske 8-10 batteribyten på de åren jag haft enheterna. Dessutom, tar batterierna slut efter en månad är något fel. Mina har hållit som minst runt 7-8 månader och då med katter som hela tiden springer förbi och aktiverar. Jag har iofs den äldre sensorn där man
9 svar · 11,7k läst
ymmij12
ymmij12: Öppnar upp tråden, då jag har med Bosch Easy serie Larm och undrar vad det var för sorts larmsänfare för GSM man ska koppla till den. Samt vilken sort är det för bredband?
8 svar · 4,0k läst
G
gott: Ny i forumet och ny med larm. Hoppas på lite vägledning från expertisen. Vilken glasskross rekommenderar ni för en vanlig villa? Fönstren är låsta och jag har tomrör fram till alla fönster i bottenvåning som jag tänk larma (kommer komma upp PIR deckare också). De flesta av fönstren är tvådelade varför jag behöver 2 per "fönster" -Skall man sätta kopplingslåda vid fönstret
0 svar · 1,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.