Vill kunna styra till och frånslag av motorvärmaren via Fibaro med möjlighet till effekt mätning.

Har googlat och sökt men inte funnit något självklart sätt att gå till väga, då styrningen måste sitta ute.
Vintrarna kan bli riktigt kallt här -20 är inget ovanligt kan även krypa ner ännu mera.

Behöver därför ett bollplank för granskning och tips på förändringar.

Tanken är att använda denna Skyddsbox från JULA som grund.
Där jag kan installera allt i
Kylan är det svåraste, då jag inte hittade några styrenheter som klarar strängare kyla..... och är kompatibelt med fibaro, men jag ramlade över denna excellenta beskrivning/ lösning för att undvika att det blir för kallt.
Att ha en kortare stump värmekabel i skyddsboxen för att få upp värmen de kallaste dagarna.

som styrning är tanken att använda Qubino's relän montera den i en egen kopplingsdosa i skyddsboxen
Vad jag funnit så klarar ett Qubino relä ca -10 grader
Kod:
Qubino Flush 1 Relay fungerar i ett brett temperaturspann, från kyliga -10 grader till varma +40 grader.

ev låta värmekabeln gå ett varv runt Qubinos kopplingsdosa....
man skulle kunna montera värmekabeln så att den styrs av en eget relä... som slår på vid ex -5 grader

Vad tror ni är det något att spinna vidare på,?

Fibaron klarar väl minus 10, om du lägger den i en mindre kopplingsdosa så borde det väl inte bli så fruktansvärt kallt där inne.
En vit kopplingsdosa med öppet lock och medföljande skruvar mot en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.