Vi fick besök av en hemförsäljare från Svenska Alarm. Till skillnad från G4S, Securitas Direkt m.fl. _köper_ man sitt larm från dem i stället för att hyra larm och väktartjänst. Den senare är vi inte intresserade av, och generellt vill vi mycket hellre äga än hyra saker.
Jag har sökt litet på nätet efter omdömen, men de verkar vara såpass nya på marknaden att det inte skrivits så mycket om dem. Enligt utsago använder de "samma utrustning" som de stora inom branschen. De är godkända/rekommenderade av SSF och någon annan motsvarande organisation.

Är det någon som hört något om Svenska Alarm eller har några synpunkter över huvud taget?

Det är ett Visonic Powermax Complete som dom säljer, går att köpa väldigt mycket billigare om du letar lite på nåtet. Fins en hel del i forumet om detta larm också.

Ok, tack!

Kollade snabbt på deras hemsida, och ingenstans står det vad larmet kostar. Verkar bara som att man kan delbetala det på 36 månader.

Det är ALDRIG billigt att köpa från säljare som söker upp i hemmet oavsett produkt

Det är klart att det inte är, men min tid är inte gratis heller. :)

Edit: skrivfel

Tjenare

Ja väcker denna gamla tråd till liv då ja precis fått ett besök av en säljare från Svenska Alarm.
Klargjorde att ja inte tänkte tacka ja till något via "dörren" utan att ja ville ha mera information, något hon inte kunde ge mig (nu blir man lite misstänktsam) och hänvisar bara till hemsidan.

Någon som har erfarenhet av dem?
Hemsidan (http://www.svenskaalarm.se/) säger ju inte så mycket...

Vad kostar det egentligen - någon som vet? :x

Mvh
Mikael

Hallå

Är det någon som har erfarenhet av svenska alarm idag?

Mvh
Jesper

mystiqu skrev:
Tjenare

Ja väcker denna gamla tråd till liv då ja precis fått ett besök av en säljare från Svenska Alarm.
Klargjorde att ja inte tänkte tacka ja till något via "dörren" utan att ja ville ha mera information, något hon inte kunde ge mig (nu blir man lite misstänktsam) och hänvisar bara till hemsidan.

Någon som har erfarenhet av dem?
Hemsidan ([länk]) säger ju inte så mycket...

Vad kostar det egentligen - någon som vet? :x

Mvh
Mikael
Efter att ha pratat länge och väl så gav de sista pris på en engångs kostnad på ca 10900kr och sen 1500/år.

Vet ej om det hade gått att pruta mer men det är ett ungefärligt pris.

Skulle definitivt inte rekommendera Svenska Alarm utan direkt varna för detta företag som borde vara ett föremål för uppdrag granskning.

Larmet som de säljer baseras på ett alarm från Siemens och har en väldigt basal funktionalitet om man jämför med t.ex. Verisure.
Det är väldigt svårt att lägga till larmanvändare och hantera koder. Detta måste göras från själva larmcentralen.
Även appen till larmet har väldigt begränsad funktionalitet och är mycket instabil. Det är bara att gå in och läsa omdömena på App store eller Google play. Sök efter Alarm View.

Till detta så har de en larmtjänst som är något som jag skulle vilja beskriva som ett skämt. Vi har haft ett par incidenter där larmet har utlösts men inget har hänt. Ingen återkoppling från larmcentralen eller information via t.ex. appen.

Ringer man kundtjänsten och vill få hjälp eller rapportera problem så kan man nästan tro att de driver med en och man får ett mycket oseriöst intryck. De skickar även fakturor på tjänster som man inte har beställt mm.
Titta på någon av de andra leverantörerna som Verisure eller Sector alarm mfl. betydligt seriösare företag.

Redigerat:
Väl fungerande baserat på visonic hårdvara,prisvärt man äger larmet själv suverän support enkel app.

M Magnus.off skrev:
Väl fungerande baserat på visonic hårdvara,prisvärt man äger larmet själv suverän support enkel app.
Har du själv larmet i din bostad? Vad menar du med prisvärt, går det inte att ge någon mer exakt siffra.
Hur mycket support har du behövt?
Låter som ett säljinlägg enligt mig.

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Tre inlägg raderade pga otrevlig ton.
Nu är det jul och då ska vi vara snälla
God Jul

M
Ingen erfarenhet av bolaget ifråga men väl av Visonic, om det är detta som avses? Jag köpte mitt 2010 och det har fungerat utan anmärkning sedan dess. Falsklarmat vid 1 (!) tillfälle, larmat har det gjort ett antal gånger då min son konstant glömmer att larma av innan han öppnar garaget för att ställa in cykeln. Larmet ringer direkt och en röst säger vilken typ av larm det gäller, samtidigt får jag sms som beskriver vilken sensor som larmat.
Jag köpte mitt larm på nätet av en ÅF, installerat det själv och kompletterat med saker efterhand. Sett att man kan beställa fjärrkontroller och tillbehör billigt från England.
Så Visonic rekomenderas!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.