Hej,
Någon på detta forum som har Agility 3 larmet?
Jag får inte cloud att fungera, dvs ej mjukvaran i telefonen eller via riscocloud.com

Vad kan detta bero på?

Har du aktiverat cloud i larmet?
När sedan larmet har kontakt med cloud skall du registrera larmet på ricsocloud.

Jag har aktiverat cloud och det har fungerat tidigare men jag kan ha ändrat någon inställning nu när jag har pillat. Cloud står som aktiverat och mitt larm har fått en IP av routern.

Vad är det som krånglar?

Vet inte, när jag försöker logga in på cloud via webbläsare eller via appen så fick jag tidigare att panelen inte var uppkopplad, nu får jag session timeout. märkligt värre detta. har du samma larm? tänkte om det var riscos cloudservrar som strulade?!

Tillägg: Får via riscocloud.com "Servern har tappat kontakten med systemet." och via appen får jag "panelen är inte uppkoplad", via Configuration Software får jag "communication engine opening failed".

Hej! Nej tyvärr har jag inget själv så jag kan inte prova om risco har problem. Jag har installerat Agility 3 i jobbet, därav lite erfarenhet av larmet.

Okej, vad skulle kunna vara galet här då? Om min internetanslutning fungerar, larmet har fått en ip-adress och cloud är aktiverat i centralen.

Har du möjlighet att koppla upp dig lokalt till larmet utan att blanda in ricsocloud?

Nej jag får upp "TCP/IP communication engine opening failed." via Configuration Software där jag ansluter via TCP/IP till lokalt IP.

Hmmm inget bra svar. Vad har du ändrat i programmeringen innan problemen började? Får du något felmeddelande från larmet?

Nu verkar jag konstigt nog kunna ansluta via TCP/IP men jag kan inte direkt hämta status. Den är ansluten fast Statussymbolen är inte grön.

Inga felmeddelanden från larmet.

Får du inga felmeddelanden borde uppkopplingen mot risco fungera, om nu larmet försöker koppla upp sig... Vad händer om du kopplar ur nätverkskabeln? Borde få felmeddelande då..

Jag får felmeddelanden om jag rycker nätverkskabeln.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.