Hej.

Jag har råkat ut för något som i grund är mitt fel. Problemet var att låset krachade i tvättstugedörren. Vad göra jo att köpa nytt lås och andra attiraljer samt även göra om dörren för nytt lås. Konstaterade snart att det var billigare att köpa ny dörr med lås och allt. Problemet med den gamla dörren gjorde att jag fick sätta ett rep från dörren ock till ett kraftigt rör i tvättstugan för hålla dörren stängd.. Var nu tvungen att snarast inom några dagar fixa en ny dörr. Fick tag i en på Bahouse ock började skruva bort larm anordningen på den gamla dörren....och naturligtvis gick det ett sabotage larm till Verisure. En trevlig kille ringde och jag förklarade vad som var problemet. Vi utbytte coder och han återställde larmet. Dagen efter bytte jag dörren och satte dit larmanordningen....naturligtvis gick det ett sabotagelarm och efter 45 minuter ringde en ny snubbe. och han var inte så medgörlig efter att vi bytt (rätt) coder. Han meddelade bara att en tekniker skulle ringa och komma ut till mig. Detta i sig är väl ok men när teknikern ringde och sa att han skulle komma den 16 Jan 2020 blev jag förbluffad att det inte var viktigare för Verisure och komma och titta på att larm prylen sitter rätt (på mm lika som den satt på gamla dörren). Verkar som dom tyckte att jag skulle ha kvar mitt "replås" och den gamla dörren till dom hann komma. Lång historia men vad tycker ni om att han skulle komma en månad senare och till på köpet vägrade dom sätta igång larmet på den tvättstugedörren under denna månad..... Någon som har ideer hur jag skall gå till väga ?
Kan tillägga att larmprylen fungerar ok.

Lars B
 
Du kan sätta komponenter i serviceläge INNAN du gör något annat.
Ring tillbaka imorgon och be dom aktivera komponenterna för dom fungerar fint.
 
Enklare är att sätta grejerna i servicelägenhet via appen eller hemsidan. Då behöver du över huvud taget inte ringa eller vänta.
Men det hjälper ju inte TS mer än att veta hur man gör innan man skall pilla med larmet.
 
tackar för svar men jag läste att om jag satte tillbaka den i samma hål på gamla dörren hade dom inte stängt av den larmprylen i den dörrenrren. Jag accepterar att dom vill komma och titta att det är rätt men att det skall ta en månad med ej larmad dörr accepterar jag inte. Övrigt fungerar det på alla andra larmpunkter Obs att den även fungerar på den utbytta dörren. Det ringde en som jag känner och som jobbar med larm och har lovat att komma att och koppla in sitt larm på den dörren och larmet kommer att gå till larmcentral. GRATIS. Han vet ju att jag äger 24 andra fastigh/lägenheter med larm och vill nog att han skall få sälja fler larm
 
Serviceläge finns bara på modernare larm, det krävs att du kommer åt larmet via mina sidor och har möjligheten där, det har jag inte på mitt äldre. Har du ett äldre får man ringa så kan de stänga av larmdetektorn, oklart om vilka de sen kan återaktivera utan att en servicetekniker tittat på det.

Jag har också dragit ett sabotagelarm när jag skulle måla om.
Ingen som informerat mig om att det fanns sabotagelarm, så jag fick pröjsa 800kr för att någon skulle komma och skruva upp den igen, för det fick ju absolut inte jag göra (inte ens i samma hål).

Verisure, där det är så viktigt att meddela att batterierna i brandlarmet håller på att ta slut att man basunerar ut i deckarna att batterinivån är låg mitt i natten, men att leverera nya batterier är inte så bråttom...

https://www.byggahus.se/forum/threads/gloem-inte-att-byta-batterier-i-era-verisure-brandlarm.313550/
 
Hej 13th Marine
Ja, tror att Verisure tycker det är viktigast att få in pengar. Att larmet fugerar hos kunderna är av underordnad betydelse.

Lars
 
A
Du kan ju ringa och säga att du nu fått tillbaka den gamla dörren från snickaren och att kontakterna är tillbaks i gamla hålen, och att de kan aktivera denna igen.
 
Jag har det nya larmet och hemsidan

Lars
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.