Jonatan79
Jonatan79: Koppla ur dioden, om ni är duktiga på att testa batteriet borde det vara lugnt.
37 svar · 16,2k läst
Peter2400
Peter2400: [citat] Har fortfarande inte hört något om min S5:a. Inet har skickat den någonstans, men vet inte status:cry: Och min fru flyttar ut på fredag, hur ska det här gå;)
30 svar · 7,8k läst
K
Knight: Mysensors med nrf241100m antenn klarar 100m fågelväg Du måste dock ja nån styrenhet typ rasp med domoticz Du kan även välja att sensorn sover mellan gångerna så håller de igång flera månader på 2 vanliga så batterier
19 svar · 7,7k läst
gol
gol: [citat] Du kan börja med att kolla här: https://vanderbiltindustries.com/find-an-installer. Den är inte på något sätt heltäckande och Inte alla jobbar mot privatpersoner men det skadar ju inte att fråga. Och om du vill kan du PM:a mig så kanske jag kan tipsa om någon installatör i närheten av där du bor.
8 svar · 7,2k läst
·
leby
leby: [citat] Ja kvalite brukar löna sig, Unifi är inte kinesiskt utan ett Amerikanskt bolag men Axis är ju också bra grejer.
20 svar · 3,4k läst
K
kofa: Kopplade aldrig in mina markiser mot Vera’n. Har som sagt Hunter Douglas-motorer som styrs trådlöst med deras sol/vindsensorer (Två st för två olika lägen på markiserna) samt med fjärrkontroll. Stänger av automatiken via fjärrkontrollen på hösten och slår på den på våren igen. Funkar klockrent. Har aldrig saknat att kunna styra den på annat sätt.
9 svar · 8,4k läst
ymmij12
ymmij12: Köpt ett begagnat Easy serie Larm från Bosch. Fick dock inte någon Installatören kod eller användarkod. Så jag skulle vilja återställa larmet till fabriksinställningar. Samt vad behöver man för att koppla upp larmet till ADSL/FIBER? Vet att larmet har en del år på nacken, men jag har tittat på det larmet sen det släpptes för 10-12år sedan. Tycker fortfarande att det larmet har
0 svar · 1,2k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Dioden är endast till för walktest/driftsättning så man ser täckningsområdet sen skall den vara släckt.
9 svar · 1,6k läst
tttomten
tttomten: [citat] Lyckat (y)
3 svar · 3,7k läst
T
the_messer: Sant, tänkte inte riktigt till där med SMS. Hade testat allt de utan resultat men körde en vända till idag o nu är det up and running igen så något skumt var de igår. Tackar för att du styrde upp min lördagströtthet.
2 svar · 1,2k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Bra med lite feedback om hur och vad som funkar så tack professor @gol ;) Behöver jag använda DNS till SPC och inte kör DHCP så kör jag alltid gatewayadressen och i mindre nätverk brukar det då bli 192.168.1.1 men både jag och supporten rekommenderar DHCP.
13 svar · 4,2k läst
J
j-o75: [citat] Ja det stämmer. Jag fick göra ett nytt system. Försökte uppdatera klockan, men eftersom det inte fanns kontakt till den första på listan så uppdaterades inte dom andra heller. Det var ju en knäpp lösning.
2 svar · 3,2k läst
E
etompau: I en Tellstick Net så indikerar blått sken mottagen och supportad signal. Gissar att det är samma princip i en Duo.
10 svar · 3,9k läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Kan man på något sätt lära Google home bättre kommandon för gardiner? Man kan tex säga "sätt projektorduk till 50 procent" så åker duken till 50 procent. Eller "stäng av projektorduk" så åker den ned sätt på för att den ska åka upp (vilken är lite bakvänt) skulle gärna vilja säga kör upp kör ner istället. Går detta fixa? Annan fråga jag har ett gäng fibaro double switch
0 svar · 2,8k läst
K
Kronprinsen: [citat] Tack, jag höll på att missa att jag måste köpa led lampan separat. Dessutom fanns det två sorters, 230/24V
8 svar · 3,3k läst
Andreas_kalmar
Andreas_kalmar: Det är den inte eftersom det är en patchkabel
12 svar · 3,3k läst
·
K
karlmb: [citat] Hehe, går dit nu. ..
30 svar · 10,5k läst
·
RilleRock
RilleRock: [citat] Fel tråd som gol skriver men ger ett svar här och övriga frågor i SPC-tråden annars får mod. flytta denna med. Alla i huset kan ha samma inloggning dvs samma användarkonto på spcconnect. Sålänge de skall ha samma behörigheter går det bra. Vill man ha det mer selekterat får man skapa ett användarkonto per användare som i sin tur knyts till respektive användare i centralen.
6 svar · 4,1k läst
·
K
Knight: Det här borde vara tydligt Jordfelsbrytare, säkringar och indekeringslampa efter ups [bild] Mediacentral [bild]
20 svar · 4,0k läst
·
Papphammar666
Papphammar666: [citat] Precis det jag stog å valde mellan ... du läste ju nyss mitt sista inlägg om gratislarmen (ditt exempel 4800/år utan nya batteri) som är så bra ... jag har tröttnat helt på trådbundet nästan så jag ber kunderna tänka om ... hahhaha:crysmile:
6 svar · 4,5k läst
W
Wallman: [citat] Tack för tipset! De säljs hos kjell & Co ser jag. Och ser att de har ett relativt stort sortiment så jag får gå dit och kolla! Man får nog koppla in ett batteri och testa helt enkelt! Annars finns ju trevliga Malmö-baserade https://www.minut.com/
6 svar · 2,5k läst
Boilerplate4U
Boilerplate4U: [citat] Aha, led-strippen så klart :D Fanns ingen info om det i inlägget så jag trodde att du ev skulle ha en led-indikator inborrad sänggaveln! :rofl:
3 svar · 1,2k läst
·
A
andhak1: [citat] Tack Martin!!! Med hjälp av instruktionsboken så är larmet nu tystat. Frun höll på att få ett nervöst sammanbrott av pipandet så hon är särskilt tacksam
9 svar · 2,5k läst
·
S
Shiraz: Jag kör blandat, kan du är ju kablat billigare men den nya trådlösa är verkligen superlätt att installera. Dock blir det ju snabbt mycket pengar när man bygger upp allt från 0
6 svar · 912 läst
B
bsn: [citat] Den går under Siemens och du får med en utförlig installation. Ansluts busenkelt och gjort på 10 minuter.
3 svar · 808 läst
Tjoloho
Tjoloho: [citat] Lite samma sak som jag gjort i badrummet och fläkten, den har inbyggd sensor men badrummet är stort, så den slog av sig alldeles för tidigt, satte en egen sensor i bortre delen som ser till att badrumsfläkten fortsätter gå så länge det är fukt kvar
3 svar · 2,3k läst
Okarlsson
Okarlsson: [citat] [citat] Jag tänkte faktiskt som Magil1 föreslår. Alltså att när lampan blivit avstängd via Zigbee och någon vi tända som inte förstår, då trycker de på den återfjädrande brytare. Den bryter då strömmen och släpper på den, viket gör att lampan går in i default (vanligt ljus). Det går ju inte att släcka, men tända är viktigare.
53 svar · 8,5k läst
·
Papphammar666
Papphammar666: Svårt detta då jag ibland monterar upp kameror inne/ ute plus rörelse och och magneter och då är det 99 av 100 trådbundet men hemma har jag v....ure och nöjd med det ... men finns tråden dragen så kör på det alla dagar i veckan
6 svar · 2,4k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Du behöver en webbläsare som kör activex för att det skall fungera.
6 svar · 1,1k läst
A
Anders_Nilsson: [citat] Har alltid telefonen i fickan och anser det är gott nog. Pratar aldrig om framtida brott som koppla fulel utan att dumpa mobilen. Är medveten om att allting jag säger i micken spelas in av storebror och säljs. Använder alltid högklassig VPN.
23 svar · 4,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.