S
salkin85: Funderar på att säga upp mitt Securitas larm. Köpte larmet i samband med att jag tog abbonemanget, nu har jag möjlighet att säga upp det.. Men, jag vill kunna fortsätta nyttja larmet, dock utan larmtjänst. Nöjer mig om det piper till i telen om tjuven skulle komma.. Nu kan jag logga in mig via alarm.com och konfigurera larmet osv, kommer jag kunna det även efter uppsägning?
0 svar · 3,4k läst
O
Orfeus_thereal: [citat] Jag har en PC1580. Hoppas det är samma manöverpanel till den... Kan du ringa så kan vi etablera kontakt per tel och skicka bild på panelen jag har som är trasig? 070 716 8474
22 svar · 5,7k läst
·
leby
leby: [citat] Kanske lite motsägelsefullt? Du vill styra sol-el till poolen på ett "smart" sätt hemma hos dig..... Köp en Shelly 3EM som du mäter effekten från dina solceller med, när den går över vad du nu än driver din poolvärme med så startas den med en kontaktor som i sin tur triggas av ex en Shelly 1PM.
4 svar · 1,6k läst
Tobias Alm
Tobias Alm: [citat] Tack så mycket för all info och tips! Nu har jag mycket att ta in och fundera på.
6 svar · 2,6k läst
·
TheBooban
TheBooban: [citat] här: https://www.youtube.com/watch?v=gRX_oTHctkM&t=240s Hans syfte är att kapa gardinen, men han tar isär det hela så du kan se. Ja, det är sant, det är begränsad hur mycket den kan rulla upp. [bild] Finns en kommentar där det föreslås att ersätta tuben med en med högre diameter. Eller bara gör den tjockare med någonting annat först.
3 svar · 5,7k läst
·
Sittställning
Sittställning: Hej! Jag är sugen på att köpa några IP kameror som gärna går att panorera runt och är lätta att komma åt med app. Systemet ska vara stabilt och om det finns något som går att integrera med Google home eller annat vore det underbart. Jag vill ha.. Panorering Stabil mjukvara Rörelse varning ? Trådlös Vädertålig Tja ja, förutom detta vad kan va viktigt och tänkta på ? Någon som
0 svar · 1,3k läst
T
TechChad: Kan komma med en uppdatering från mig gällande SPC och kamera Axis. Har fått igång en Axis M3044-V som jag hittade i en gammal gömma. Den kan jag köra med upplösning 1280x720 (vilket är max upplösning för den här kameran). Det kör dock utan lösen (man får aktivera "Allow anonymous viewers") för att det ska funka. Kommandosträngen ska vara: /jpg/image.jpg Sedan måste man
9 svar · 3,7k läst
A
Anders_Nilsson: Jag såg på Amazon.de att man kan köpa enTuya ZigBee gateway med LAN-anslutning: MOES Tuya ZigBee Intellgenter Gateway Hub Intelligenter: Amazon.de: Computer & Zubehör för ungefär samma pengar som ett ConBee 2.0 USB-modem. Hassio säger att Tuya-integrationen fungerar med många enheter men inte med Tuya gateway: Tuya - Home Assistant (home-assistant.io) Betyder detta att om jag vill köra
0 svar · 651 läst
gol
gol: [citat] Finns tre olika sätt: Lokalt med vilken webbläsare som helst. Kan dock vara strul om du har ssl/tls påkopplat i SPC:n. Lokalt med windowsprogrammet SPC Connect Pro. Fjärrinloggning via molntjänsten SPC Connect. Kräver att SPC:n är uppkopplad till molntjänsten. För mer info se den stora SPC-tråden här på forumet.
1 svar · 786 läst
plaggis
plaggis: [citat] Jag skulle föreslå att köra ESPHome och tex ESP8266, funkar fint i HA. Man behöver bara "flasha" via USB första gången, sedan går allt via wifi (OTA)
268 svar · 312,6k läst
·
MalZon
MalZon: [citat] Grymt.
6 svar · 3,5k läst
JLyck
JLyck: Nej, precis. Behöver inte vara zwave. Funkar med Wi-Fi också ifall den gillar HA. Får kolla det.
4 svar · 1,3k läst
H
Hzbagdadbob: Hej. Någon som har Google Nest protect 230v hemma monterat hos sig? Hur monterade ni bottenplattan, i en takdosa eller med förhöjning på bottenplattan?`
0 svar · 909 läst
LoweW
LoweW: [citat] [citat] Fick du någon rätsida på det? Har själv precis satt mig in hela Philips Hue systemet och hittat vad jag tror är en bra lösning. Jag skapade en tråd och bifogade en video på precis det du är ute efter. Deras väggbrytarmodul kom ut bara någon vecka efter att du skapade denna tråden tror jag.
9 svar · 9,3k läst
E
etompau: [citat] Är det många av dessa enheter (ZV...) du har köpt eller tänkt installera? I så fall hade jag först testat med en dimmer och sett hur den fungerar tillsammans med Somfy. Alla Z-wave-enheter ska gå igenom en certifieringsprocess, så i princip ska prylar märkta med Z-wave-logotypen fungera tillsammans. Hårdvarumässigt sitter det samma kretsar i dessa produkter då det till dags
3 svar · 1,8k läst
Jockas021
Jockas021: [citat] Jag skulle gå in i centralens gränssnitt och radera alla användare (eller lämna en administratör och sätta kod 1111), då tar du också bort möjligheten för dig själv att styra/ logga in i larmet på distans. Du kan ju också ta bort knytningen till centralen ur din app och Connect konto men det garanterat ju inte för nya ägaren att inte flera personer har konto till centralen.
1 svar · 1,4k läst
V
Vangstycket: Nu har jag placerat om igen och testat antennen. Lång historia kort. Visste inte vart jag skulle göra av Tellsticken. Men höll på att dra nätverk och.... tjejen som vet vad dåligt nätverk innebär godkände min nya placering. Tänk er det bästa stället i huset för att sätta accesspunkt. Precis där fick jag sätta det! :) Så jag satte en dosa till med USB-uttag och har nu båda
17 svar · 3,1k läst
·
W
wamund: Man får än så länge fixa sin egen lösning… BM
5 svar · 3,1k läst
·
Demmpa
Demmpa: Jag har inget av ovan nämnda system utan Siemens/Vanderbilt SPC 4300. Litet startkitt kostar närmare 5000kr, https://www.velltra.se/product/larmpaket-spc-ready2go-vanderbilt Jag har lagt drygt 15kkr på systemet, huvudenhet, 2 st 8+2 utökningskort (varav en med strömförsörjning), 2 MAP, 5 PIR, 6 MK, 8 rök&värme, 3 rök. Det finns en app ”SPC Connect”, vid larm låter det såhär;
1 svar · 2,5k läst
·
M
Messier1994: [citat] Absolut, men det är ju lätt att plugga in den om du har befintliga kablar från den tidigare ringklockan. Jag tog alltså bara bort min gamla ringklocka, standardvarianten (svart fyrkant med vit knapp), och kopplade in den klockans kablar i min Ring 3 Pro. När det var riktigt kallt laddade min klocka ur sig en gång trots laddning. Precis som @riba säger så laddar elingången bara
4 svar · 1,8k läst
kramfors
kramfors: Hej! Ett gammalt ämne men eftersom rubriken stämmer så väl med min fråga så "väcker vi liket till liv" igen! Hoppas att kanske @RilleRock eller någon annan har något tips... [bild] Försöker få igång verifieringen utifrån de förutsättningarna som anges i SPC4xxx/5xxx/6xxx Installation & Configuration Manual. Nu har ju inte jag någon övervakningskamera som kan prestera bilder med
7 svar · 4,9k läst
·
S
svanstrom: [citat] Jag köpte mitt fristående larm från https://protexus.se/ och fick superbra hjälp. Det var fem-sex år sen, men har de samma kundservice nu som då så skulle jag rekommendera dom. Jag skickade en planlösning på mitt hus med markeringar på var jag tänkt placera sensorer och fick tips tillbaka på en del justeringar för bättre täckning. Protexus programmerade larmet så det var
15 svar · 10,5k läst
Fotografen
Fotografen: "Telenissar", "svagströmmare" gör sådär.../(fd elmontör, "starkströmmare").
4 svar · 2,8k läst
·
E
etompau: Två smarta saker som kan göras via det lokala gränssnittet är att installera ett Plug in för Hue. Med en Hue Gateway kan dessa ljuskällor styras från Telldus Live. Det går även att ladda upp ett LUA-program som gör att Shellys WIFI-baserade produkter också kan styras från Telldus Live. https://github.com/StyraHem/tellstick-server-plugins/wiki/Shelly-plugin-f%C3%B6r-Telldus-Tellstick
10 svar · 7,5k läst
MarcusOlofsson
MarcusOlofsson: Hej! Fungerar denna installation med Plejd CTR-01 (eller annan puck?), andra fabrikat går också bra att tipsa om.
0 svar · 1,8k läst
K
Knight: https://www.teknikproffset.se/Hem-hushaall-traedgaard/Flaektar--Klimatprodukter/Termometrar/Oregon-TermoHygrometer-Display-AA.htm?sClickID=GoogleShopping-38&gclid=CjwKCAjwxuuCBhATEiwAIIIz0eFIubZlJiLyyyndh4K6GF-bsbdqE3HMq4VWRFPMIgOmYH6pbhepUBoC4YgQAvD_BwE
6 svar · 2,5k läst
·
D
daggfot: Nu är detta löst för min del. I mitt fall så visade det sig att det satt en skaksensor i ena ytterhörnet av markisen. Om batteriet i denna är dåligt kan man få beteendet att markisen åker in trots att det inte blåser.
6 svar · 6,3k läst
Peter2400
Peter2400: Menar du att om du tänder manuellt före solnedgången så släcker den när frånslagsfördröjningen är klar? Så blir det nog. Men varför vill du tända innan det är mörkt?
2 svar · 1,9k läst
S
Snuliman: Intressant. Då har jag lärt mig nåt nytt. Tack för förklaringen!
16 svar · 3,4k läst
·
P
puttrix: Bra jobbat, ja betydligt enklare med en lcd när man ser vad som står i menyerna.
24 svar · 4,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.