Så har vi också blivit med växthus, verkar vara lite av en trend nu. Så då tänkte jag att jag skulle skaffa en snygg termometer som både kan visa min/max temp samtidigt som den skickar värdena på 433mhz till min tellstick. Typ nåt sånt här (denna råkar mäta luftfuktighet också, vilket skulle vara en bonus) - men denna och typ alla andra som har en vettig display verkar inte vilja kommunicera med omvärlden.
Digital termometer som visar max/min temperatur och luftfuktighet, vit bakgrund.
Så - alla tips på snygga min/max/433mhz termometrar är välkomna!

C
E etompau skrev:
Telldus har en modell, vet ej om den uppfyller dina krav.
Ser ut som att t.o.m. den modellen som Telldus själva säljer endast har sändare i "utomhusdelen", precis som alla andra. Dvs. mätvärden från inomhusdelen skickas inte till Tellsticken. Vilket jag uppfattar det är det som TS är ute efter.

E etompau skrev:
Telldus har en modell, vet ej om den uppfyller dina krav. MIn/Max får plockas fram med en knapptryckning.
[länk]

Sedan har du ju max/min-visning i appen samt grafer över temp och fukt.
Jo, har sett den. Men det är min/max värdena jag skulle vilja se direkt i den (eller frugan då, jag använder mest appen).

C cpalm skrev:
Ser ut som att t.o.m. den modellen som Telldus själva säljer endast har sändare i "utomhusdelen", precis som alla andra. Dvs. mätvärden från inomhusdelen skickas inte till Tellsticken. Vilket jag uppfattar det är det som TS är ute efter.
Njae. Egentligen räcker det med en mätpunkt (i växthuset). Men jag skulle vilja kunna se min/max (och aktuell) tempraturen på en snygg display i enheten, samtidigt som jag skulle vilja att den skickar tempraturen till telldus.

C
D Dublin skrev:
Njae. Egentligen räcker det med en mätpunkt (i växthuset). Men jag skulle vilja kunna se min/max (och aktuell) tempraturen på en snygg display i enheten, samtidigt som jag skulle vilja att den skickar tempraturen till telldus.
Du kan ju sätta både utomhus- och inomhusdelen i växthuset, men de sändardelar jag sett har i bästa fall en väldigt enkel display. I den mån den har en "snygg" display sitter den i mottagardelen. Men har du kollat på Telldus hemsida i listan över kompatibla enheter? Det är inte jättemånga termometrar på listan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.