Byggahus.se

Ring doorbell 3 plus

1. R
    Medlem · AC · 68 inlägg

riba

Medlem
    En snabb recension:
    Vi har onda knän och vistas ofta på övervåningen, så i vinter blev det en dörrklocka med video och mikrofon/högtalare. Valet föll på Ring doorbell 3 plus.
    - Rings produktnamn är förvirrande lika. Detta gäller alltså endast Ring doorbell 3 plus.
    - Installationsbroschyren som följer med är mycket summarisk och delvis felaktig. Titta på installationsvideon på hemsidan!
    - Installationen in i wifi-nätet är en bagatell. Installationen av appen är också en bagatell.
    - Signalen klarar utmärkt hålstensmurad vägg och armerat betong-mellanbjälklag. Vi har en Ring Chime (ringklocka; kallas var tredje gång All-New Ring Chime) på varje plan à 88 m². Den hörs på hela våningen.
    - Vid låga temperaturer, under -10°, räcker det uppladdningsbara batteriet strax över 48 tim. Vid -22° lägger utedelen av helt. När man demonterar kåpan för att ta ut batteriet blir fingrarna fort kalla. Kåpan sitter med en klen 13 mm lång Torx-TR med amerikansk gänga. En reserv Torx-TR medföljer. Välkommen att leta rätt skruv på järnhandeln när du tappat andra skruven i snön! Ett flugpapper i en fyrkantig aluminiumform under mejseln rekommenderas! Laddningen tar 5+ timmar. Överväg att köpa ett extra batteri!
    - Specifikationerna för en transformator för underhållsladdning är (8-24 VAC, 40VA max, 50/60Hz). Den stödladdar batteriet när det är varmare än sådär +5°. Den tillför ingenting vid lägre temperatur.
    - I bruksanvisningen står det felaktigt att transformatorn skall kopplas in med ett motstånd på 50W 25 ohm. Det skall den alltså inte, rättelse finns om man lusläser Rings kundforum. Motståndet gäller bara äldre versioner av produkten. Jag hann beställa ett motstånd, jag säljer det för 25:- inkl porto, ifall någon köpt en äldre Ring:are.
    - Fungerar ypperligt på två mobiltelefoner. Vi får full kontroll över vilka som varit vid ytterdörren, kontakt med den som ringer på är snabbt upprättad, vare sig vi är hemma eller inte. Enkelt att be ett bud ställa paketet under tak i cykelskjulet. Ljudkvaliteten är bra.
    - Ring erbjuder mot betalning extra minneslagring 4 sek innan en aktivitet på Rings server. Behövs egentligen inte, det räcker bra med den kostnadsfria inspelningen.

• Laddar…
  2. M
    Medlem · 127 inlägg
    Bra summering.

Jag har oxå en. Tycker den är helt OK, men en varning till den som gillar att pula, de säljer grejjorna riktigt dyrt, men du får inte kontroll över något, för de arbetar hårt för att styra dig mot deras molntjänster. Med tanke på vad man betalar för hårdvaran skulle jag gärna se att jag själv fick välja om jag vill använda deras molntjänst eller om jag exempelvis vill spara filmsnuttarna någon dag på men egna server istället. Men det går inte. Det finns inte heller någon Google-home integration. Tråkigt!

Men ypperlig kvalitet på bild och allt fungerar snabbt och smidigt när det ringer.

3. T
    Husägare · Stockholm · 546 inlägg

TreeView

Husägare
    Hur länge räcker ett batteri vid varmare väder, 48 timmar vid -10 låter alldeles för dåligt för att man skulle vara intresserad av den här produkten!

• Laddar…
  4. R
    Medlem · AC · 68 inlägg

riba

Medlem
    Jag satte dit transformatorn på vinterns då varmaste dag med +6°, så jag har begränsade tidsserier att redovisa.

En vecka pendlade det mellan -3° och +5°, då räckte batteriet nästan fem dygn utan transformator.

Med transformatorn monterad sjunker laddningen sakta utan att hinna ta slut de dagar det är 0 till +5°. Över +5° håller den laddningen stabil.

Jag kan tillägga att apparaten tar ström bara från batteriet, transformatorn laddar bara, den kan inte ersätta batteriet.

• Laddar…
  5. M
    Medlem · 127 inlägg
    Absolut, men det är ju lätt att plugga in den om du har befintliga kablar från den tidigare ringklockan. Jag tog alltså bara bort min gamla ringklocka, standardvarianten (svart fyrkant med vit knapp), och kopplade in den klockans kablar i min Ring 3 Pro.

När det var riktigt kallt laddade min klocka ur sig en gång trots laddning. Precis som @riba säger så laddar elingången bara batteriet, och om förbrukningen är högre än laddningen så dör den. Så det är inget som man kan ha och streama kontinuerligt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.