3 119 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
Telldus väggsändare bra
Ja, letat dåligt var ordet, skämskudde påE etompau skrev:
Den antennen har jag köpt till en Tellstick Net. Det blev stor skillnad upplever jag, men osäker på om skillnaden blir lika stor för en Znet. Men de kanske har samma antenn och räckvidd för 433 i original...V Vangstycket skrev:
Sedermera har jag köpt en Znet också, placerad på annat ställe i huset och kan nu köra alla kommandon på schema från båda. Har massor av enheter och det funkar såklart utmärkt. Men jag kör inga manuella brytare, utöver mobilen ibland då..
Nu har jag placerat om igen och testat antennen.
Lång historia kort. Visste inte vart jag skulle göra av Tellsticken. Men höll på att dra nätverk och.... tjejen som vet vad dåligt nätverk innebär godkände min nya placering.
Tänk er det bästa stället i huset för att sätta accesspunkt. Precis där fick jag sätta det!
Så jag satte en dosa till med USB-uttag och har nu båda prylarna där! Tellsticken tar nätverk från accesspunkten, den har som en enports switch inbyggd.
Fungerar väldigt bra hittils, båda två.
Ska snygga till lite sedan när väggen är klar med list undertill, samt måla antennen vit.
Lång historia kort. Visste inte vart jag skulle göra av Tellsticken. Men höll på att dra nätverk och.... tjejen som vet vad dåligt nätverk innebär godkände min nya placering.
Tänk er det bästa stället i huset för att sätta accesspunkt. Precis där fick jag sätta det!
Så jag satte en dosa till med USB-uttag och har nu båda prylarna där! Tellsticken tar nätverk från accesspunkten, den har som en enports switch inbyggd.
Fungerar väldigt bra hittils, båda två.
Ska snygga till lite sedan när väggen är klar med list undertill, samt måla antennen vit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara