Hej!

Lyckas inte koppla ihop min Telldus ZNet Lite v2 med appen IOS Hem. Jag har laddat ner plugin:et på Telldusen och fått fram Homekit-koden, men Hem-appen hittar ändå inte enheten. Jag har en Apple TV 4 som ska fungera som "nav" som visas i Hem-appen på telefonen.

Det är ingen officiell lösning utan snarare ett "fulhack". Det har fungerat men tydligen har ändring, kanske på Apples sida, gjort att funktionen och kopplingen mellan ZNet och Homekit har upphört.

• Gilla
nauleem
  • Laddar…
E etompau skrev:
Det är ingen officiell lösning utan snarare ett "fulhack". Det har fungerat men tydligen har ändring, kanske på Apples sida, gjort att funktionen och kopplingen mellan ZNet och Homekit har upphört.
Ok, då vet jag.

Har ni hittat en lösning på detta? Vad är det För plugin du installerat?

Ändringar på Apples sida har gjort att denna lösning har upphört att fungera. Ny lösning kräver uppdatering av program i Znet. Arbetet/tester med detta pågår.

Plug in-programmen finner du på ZNet:s lokala IP-adress (192.168...)

Tack. Vet du någon beginners guide som beskriver hur man gör?

J Jorsan skrev:
Tack. Vet du någon beginners guide som beskriver hur man gör?

Göra vad?

Kommer igång med Plug-in-program

J Jorsan skrev:
Kommer igång med Plug-in-program
Har du en Znet eller net v2? Det är enbart dessa som har möjlighet till plug in.

Titta i din router eller i telldus-appen för att finna fram till din ZNets IP-adress.
De finns under menyn "hantera gateways.
Sedan anger du bara denna ip-adress i en webbläsare, logga in med dina lösenord som du vanligtvis använder.

Är du inloggad finner du en meny ute till vänster där Plug in finns.

Spännande. Stort tack. Helgen är räddad ;)

• Gilla
etompau
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.