Jhelje
Jhelje: Svarar sådär en 4 år senare. Detta är som jag minns det blev inkopplat tillstlut. Stämmer det med vad du menade? Förklarar då att fasen kommer och finns endast i den vänstra dosan, och tändtråden finns endast i den högra dosan. Två kablar går mellan dosorna. Skickar med en ritning. [bild]
19 svar · 4,4k läst
·
MalZon
MalZon: [citat] Ahh, har WMB4540 centralenhet, kanske är därför? Tråkigt isf.
22 svar · 2,6k läst
·
L
lasse-hifi: Har bytt rakt av nu och det fungerar perfekt.
3 svar · 1,1k läst
M
Mange Jansson: Läste någonstans att någon hade fått sitt larm upplåst av larmbolaget dvs att personen fortfarande hade tillgång till kamerorna och brandlarmen utan att det låg kopplat till larmcentralen. Personen ifråga hade alltså larmet och brandlarmen på sitt wifi och kunde se i appen i telefonen om något hände. Kan man göra de eller är de bara hittepå?
0 svar · 644 läst
Purre
Purre: Nackdelen då är att man får börja om med alla inställningar så som astrour, scenarion osv. Att ha pucken enbart som dimmer med befintlig knapp är bara en del av det hela.
10 svar · 8,5k läst
·
J
JRVSKAN: [citat] vet inte heller hur man gör parningen heller mellan de
6 svar · 1,7k läst
·
D
dagmartin: Jag kör med Shelly EM som styr en kontaktor, då får man energimätning med en CT-klämma.
19 svar · 2,6k läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Kan inte svara på det, men när jag parar en Trådfri driver till HA (som har ZHA via Skyconnect), följer den till drivern parade knappen med i processen. Knappen kan även paras separat till HA och sedan adderas till drivern efterhand. Den kommer då även att dyka upp i ZHA. Själva parningen verkar inte vars uteslutande, utan du kan addera kopplingar efter hand. Som jag förstår
17 svar · 6,4k läst
J
jonaserik: [citat] Nu är det inte bara dosan som luktar, även röret/en med ledningar luktar och tar lång tid eller aldrig att få bort den. Ska det vara riktigt så ska ledningarna bytas, rör i dosan tätas med vanlig isolering som trycks in. Själva dosan tvättas av med thinner invändigt sprayas eller målas med en oljefärg invändigt.
6 svar · 1,0k läst
·
Nissens
Nissens: [citat] Du har glömt att rita in strömbrytaren. Pucken skall ha obruten fas och nolla. Vad jag vet finns det inga anslutningar som heter ”x” på pucken…
7 svar · 3,0k läst
·
N
Nohouse: [citat] Jag bifogar en länk till hela manualen https://www.spcsupportinfo.com/connectspcdata/userdata/documentation/SPCK420_421_User_Manual_sv.pdf
3 svar · 1,2k läst
·
N
NightRider: [citat] Ah, visste inte att det fanns en sådan, det löser nog problemet! Kollade runt på Plejds hemsida och produkter, men "WIN-01" lät som något som hade med fönster att göra, så gick aldrig in på den 😆 Nu kanske denna tråden hjälper andra som Googlar på "plejd tryckknapp utomhus" 😉
2 svar · 1,2k läst
fatsug
fatsug: [citat] Funkar denna lösning bra? Skall installera något dylikt inom kort...
43 svar · 10,7k läst
·
R
robswede88: [citat] jag har inte kameran men dom har väldigt bra support om man mailar dom :) brukar svara samma dag.
4 svar · 2,8k läst
Gimp
Gimp: [citat] Den jag köpte har mindre sändare, tror jag köpte den för typ 69:- på Wish för 5-6 år sedan. Men troligtvis är skalet tilltaget i överkant så det borde gå. Men, gammal bil, veva ner rutan och skrik...
12 svar · 1,3k läst
·
smh
smh: Jag förstår vad ni menar, men i just mitt förvirrade liv händer det att jag kommer ihåg att tömma, men ändå glömmer att dra ur kontakten. Tanken är att jag fortfarande ska dra ur kontakten innan jag tömmer beredaren, men OM jag glömmer bort det så kan jag åtgärda det i efterhand. (Och jo, det sitter såklart en lapp på beredaren om att komma ihåg det, och på min att göra när
6 svar · 1,0k läst
I
Igelknorr: Tack så jättemycket för alla svar! Jag läste på om HomeKit och landade på en lösning där, det blev Aqara som fungerar direkt i Homekit. Det kanske inte är bäst men resten i familjen är nöjda av att det bara kom upp en kamera i appen utan krångel.
5 svar · 945 läst
13th Marine
13th Marine: Beror på vilken du tittar på, finns flera Shelly pro.
5 svar · 908 läst
M
MrDizzy: [bild] Detta är en grov förenkling men visar på poängen här. El:en från solclellerna går genom växelriktaren till elcentralen och 1) om huset behöver mer el än vad solcellerna ger , kommer el in via elmätaren 2) om huset behöver mindre el än vad solcellerna ger, går el ut via elmätaren. Dvs all el som produceras av solcellerna och går direkt till huset kommer elmätaren aldrig att
4 svar · 633 läst
·
S
super70: Min vindmätare läcker in vatten, var flera cm i den, å såklart ingen garanti
28 svar · 7,9k läst
·
Ö
ÖboPer: [citat] Ok, tack. Finns inget fungerande startexempel där. Skulle behöva det.. Får ta tag i detta senare. Tack oavsett!!
67 svar · 13,9k läst
·
W
witten: [citat] Jag kan tyvärr ingenting om just deras system. Men larmsändare brukar i traditionella larm vara en relativt simpel historia.
5 svar · 2,4k läst
E
EBMTJ: [citat] Nope, inget larm (än så länge). Den visar upp en webbsida, som visar temperatur och luftfuktighet och under detta en bild från kameran. Delvis vill jag hålla nere trafiken då internetabonnemanget är ett "fritidshusabonnemang med begränsad trafikmängd.
51 svar · 12,8k läst
·
Carzet
Carzet: [citat] Aha! Tack
5 svar · 4,0k läst
[SKPG]Zamora
[SKPG]Zamora: [citat] Nästa version av pyTibber kommer en fix https://github.com/home-assistant/core/issues/126607#issuecomment-2408647935 [bild]
12 svar · 3,4k läst
·
J
Jimman811: Tack för att du kollade upp de. Då kan jag släppa de 👍
13 svar · 4,1k läst
·
G
Gunnar Johansson69: [citat] Åker till tippen och lägger i elektronikskrot. Går inte avregga efter att abonnemanget avslutat har jag fått som svar. Be alltid om serienummer innan köp och stansa in i appen så ser man om den är avreggad eller inte.
4 svar · 5,3k läst
MrJay
MrJay: Skumt att du fastnat just för Z-Wave, det var poppis 5-6 år sedan men har allt mer blivit ersatt av öppna standarden ZigBee och numera allt mer Matter/Thread. Snackar vi framtidssäkert så bör du ta dig en funderare. Envisas du med Z-Wave bör du satsa på Fibaro enheterna som Home Center men de är knappast billiga
9 svar · 4,3k läst
T
thesandman: [citat] Tackar!
5 svar · 2,8k läst
·
O
O: Ja det gör det. Jag har sett sådana. Men det finns knappast i serietillverkning. För om det finns många sådana lär sig "den intresserade" detta mycket snabbt så att de just [citat] Man får nog tänka sig att lösa det individuellt. Om det skall vara omärkligt får det inte vara uppenbart. Och inte en standardlösning.
1 svar · 1,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.