1 276 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Får en enskild väg kameraövervaka
Frågan lyder.
Får en enskild väg kameraövervaka in- och utfarten till vägen?
Det är en väg utan genomfartstrafik.
Det blir i så fall vägföreningen som initierar övervakningen och el och internet tas förmodligen från närmsta lämpliga medlem.
Får en enskild väg kameraövervaka in- och utfarten till vägen?
Det är en väg utan genomfartstrafik.
Det blir i så fall vägföreningen som initierar övervakningen och el och internet tas förmodligen från närmsta lämpliga medlem.
Nej det är en enskild väg, skyltar med motortrafik förbjuden. Dock ingen bom.E ex007 skrev:
Allmänheten kan ju alltid promenera eller cykla, det går ju inte att hindra.
EDIT: jag kan inte definitionen på allmänhetens tillgång så kan inte svara helt 100 på det.
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 57 809 inlägg
Såvitt jag förstår så får man övervaka, utan tillstånd endast inom egen mark där allmänheten inte har tillträde. Även om alla som har rätt att använda vägen godkänner så får du inte kameraövervaka den.
Klicka här för att svara
