V
vaniljvodka: Hitachi verkar hård lansera sin produkter... ser dem överallt numera.
3 svar · 3,3k läst
N
Nix: Ja, om man nu inte råkar ha flera ställen man jobbar på. Det är ju ett elände att släpa sågarna (som ju dessutom är två numera, tydligen) mellan snickarboden och källaren. Det är säkert 150 meter hos oss... Alltså har mitt inköpsbehov nu stigit till fem sågar... Tror ni att man får mängdrabatt ;)
16 svar · 2,2k läst
V
vaniljvodka: Får väll försöka hitta 230V grejer i usa då.....
6 svar · 1,3k läst
T
Tomaser: det är inga problem köpa från Hilti butikerna..det är bara gå in ta det du vill ha och sen betala.. vågar man inte gå in där finns ju tex Stimus i solna och sollentuna som säljer Hilti maskiner
6 svar · 3,6k läst
B
BobTheBuilder: Du kommer inte bli besviken på Makitan. LS1013 helt enkelt underbar.
3 svar · 4,4k läst
N
neiden: [citat] Givetvis fick jag brillorna, fast jag har dom till vardags och inte när jag snickrar.. ;D
5 svar · 2,5k läst
S
Sabai: Tackar! Jag skall kolla med dem.
2 svar · 7,5k läst
S
sarebro: Jag har själv biltemas variant och tycker den funkar helt okej. Tycker den verkar vara i princip samma såg. Nu kommer jag inte in på bauhaus sida så att jag kan kolla vilken variant det här är, men bauhaus säljer ju två sågar som är snarlika, brukar väl skilja ca en femhundring i pris. På den billigare så finns det ingen skena till anslaget på sidoborden vilket gör att det blir
4 svar · 9,6k läst
Guzzi
Guzzi: Tror att Järnia har dem i sitt sortiment.
4 svar · 2,2k läst
Guzzi
Guzzi: Handlade en en 3-fas migsvets därifrån. Varken jag eller någon av de jag känner som har handlat där har något negativt att säga. Framförallt är det väl svetsar och kompressorer som de är riktigt billiga på.
5 svar · 3,3k läst
T
tzerox: Jag köpte en Kellen rotationslaser på Coop. Nogrannhet på 1mm/m och ett ganska stabilt stativ. Har använt den ute när jag byggde en stödmur. Lasern syns inte jättebra i dagsljus men med en som ställer in lasern och en som försöker se vart lasern träffer så funkade det. Vägde av muren när den var klar med mitt klassiska Hultaforsvattenpass och jag hade en lutning på 3mm..........
6 svar · 8,8k läst
ojje
ojje: Är på väg över till USA och tänkte köpa med mig lite verktyg. Funderar på en uppladdningsbar cirkelsåg. Är det någon som har erfarenheter av uthållighet, styrka, märken osv?
0 svar · 1,5k läst
ByggaNytt
ByggaNytt: Senco FramePro 650(?), kollar exakt modell ikväll! http://www.familjenlindstrom.se/images/senco.jpg p.s. inget för veklingar  ;) Varsågod och beställ (651:a): http://www.vanaerdengroup.com/sites/sw/senco/senco/PDF/Tools&Stuff_SV_3.pdf
14 svar · 4,2k läst
K
kurik: Har en likadan som konsulten har mycket trevligt inköptes när jag byggde köket och skulle borra i betong (min gammla AEG lossnade chucken på) det var som att borra i smr var inga som helst problem att borra in 10-15 cm , maskinen rekomederas varmt.
11 svar · 3,9k läst
G
geschwint: För bara en lamellfräs eller liknande så räcker nog en 800-1000W trafo. En sån kan införskaffas från Kjell & co för billig penning. Vill du köra kraftigare maskiner så blir det bokstavligen tyngre doningar. Jag köpte min från Elfa, inte det billigaste men banne mig den stadigaste trafo jag någonsin haft till vikt och konstruktion. Det finns att få en billigare trafo för kring
7 svar · 8,9k läst
L
Lidman: Tack för tipset. // Lidman
3 svar · 4,0k läst
M
MrMagic: Och en elektrisk fogsvans skulle jag aldrig lägga pengar på. Fungerar bara bra till en sak, kapa block. Dessutom svindyra klingor till det (i princip) enda fabrikat som finns, DeWalt. Köp en klyvsåg (fogsvans) eller kap/ger och kör från båda håll och ta det sista för hand.
3 svar · 8,4k läst
H
hempularen: Då var det gjort. Jag köpte en billig pelarborr på Rusta (399kr), körde 14 hål à 13mm (10 mm tjockt) på ca 40 minuter. Själva borrningen gick på typ 1 minut per hål. Gick jättebra att köra med 13mm direkt, borren (från co) blev inte märkbart slö. Har även lyckats få det hela på plats, var inte så blodigt, järnbiten (4m 150X10 mm plattjärn) vägde 56 kg. Jag spelade upp den
9 svar · 8,6k läst
S
sverre: [citat] Av dom kan man handla i butik, har inte många mil dit ;D ;D
10 svar · 4,5k läst
E
El_-micke: brukar använda dessa http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=282157.htm i rostfritt funkar fin fint ;D
5 svar · 10,2k läst
K
Kinslayer: Säger som tidigare, oerhört nöjd med HILTI SF 121-A... Använder maskinen dagligen i jobbet.
15 svar · 13,6k läst
S
sanne78: har troligtvis samma som jokkmokk, funkar fint till mina 9,1mm spik iaf..
6 svar · 3,9k läst
N
neiden: Tackar! Som den verktygs-nörd jag är så åkte jag förbi sura bygg och trä i västerås imorse på väg till jobbet.. och mycke riktigt hade dom gunnebo rakbandad 16 gauge hemma.. så 315kr senare så vill jag bara åka hem och leka. Men men.. 8h programmering måste avslutas först :( /J
3 svar · 2,1k läst
D
David: [citat] Hur snygg som helst. mvh David
11 svar · 4,0k läst
G
geschwint: för bra pris... Festo som ser fräsch ut, 700:-. Nej nej... Skulle inte vilja lämna den till service om serienummer finns reggat... Killen har inte en susning om vad han säljer då en tigersåg som ser mer använd ut nästan säljs för det dubbla än Feston i annonsen. Skulle inte köpa den!
6 svar · 24,3k läst
G
geschwint: Min favorit till brädgård kunde visst hyvla åt mig... $$$$$$ ~1000:- inställning + ~800:- hyvelstål + extra per meter... + arbetstid... det blir $$ det. Belopp ungefärliga (frågade bara en gång och försökte glömma) men effekten var att fn va dyrt det skulle bli för de 100m plank jag ville hyvla från 21 till 18 För mig blev det till att ändra vilken dimension jag skulle ha så jag
3 svar · 10,8k läst
Z
zankan: För att få ett bra begrepp om dB nivån så vill man veta vart den bullrar också... Visst de är vägt mot A kurvan som toppar runt 2 kHz men det säger ingenting om var torktumlaren bullrar mest... 60dB i talfrekvenserna är ingen höjdare, 60 dB i basfrekvenserna är inte heller kul men knappast troligt. Så man skall nog gå in och kolla vart på Hz skalan maskinerna låter mest om man vill
6 svar · 4,7k läst
A
andersmc: Det där har nyligen varit uppe i nån annan tråd. Jag tog också fel på GCM 10 SD och GCM 10 S. Väldigt lika namn, men ganska så stor skillnad på sågarna.
2 svar · 4,2k läst
S
star_daddy: Ska du bygga på riktigt ska du ha en BYGGSÅG. Kostar en förmögenhet, och tung som attan. Men andrahandsvärdet är förmodligen oslagbart. Kolla in: http://www.ernex.no/nor/index.php?page=modeller eller sök på Gjerdesågen.
7 svar · 2,8k läst
N
Niq: Ett företag som tillverkar olika sorters mätinstrument för byggbranschen. Funderar på att köpa av deras produkter. Men jag vet inget om dom.På deras hemsida så står det att dom riktar sig till yrkesfolk vilket borde innebära att det är bra kvalitet.
2 svar · 1,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.