Niq skrev:
Har inte flinks järn en affär i närheten av hornsberg som säljer till privatpersoner.?
Finessen med att ha kvar sin gamla enskilda firma är att man handlar på grosister... Det är det bästa jag har gjort, snickarbrallor, ett hyggligt kunnande och F skatt, vips får man mellan 15-25% off...

Sjukt vilka marginaler, vet någon vad marginalerna liggar på handmaskiner?

Robert
 
Sjukt vilka marginaler, vet någon vad marginalerna liggar på handmaskiner?
Man får ju ett hum när man jämför priser. Bosch GST135 CE, priser inkl moms:
DUAB: 2095:-
ELFA: 3900:-
:o :o :o :o :o
 
M
ELFA är väl inte direkt kända för att vara billiga på just elmaskiner iof?

DUAB köper nog sina maskiner från USA eller något sådant också.. står ju att dom importerar sina maskiner själva.

Nån som köpt maskiner där som vet hur det blir om det skulle bli något fel på maskinen? Har bosch world wide garanti?
 
M
Hehe, kom precis på att... är ELFA ens kända för att vara billiga på något?! ;) ;D
 
maskinspec skrev:
DUAB köper nog sina maskiner från USA eller något sådant också.. står ju att dom importerar sina maskiner själva.

Nån som köpt maskiner där som vet hur det blir om det skulle bli något fel på maskinen? Har bosch world wide garanti?
Tyskland har jag för mig att de köper från..

Blå Bosch blir det väl aldrig fel på :)
Nej men allvarligt, blir det fel på maskinen så är det ju säljaren som ansvarar - och då spelar det ingen roll ifall de köpt den från Tyskland eller ej..
Frågan om huruvida Bosch har worldwide garanti lämnar jag åt någon annan..

I vilket fall är priserna hos DUAB helt ok, har själv köpt en GST135CE och GCM10SD därifrån.. Dregglar just nu över Boschs bordssåg, GTS10 - men vi får väl se..
 
Är en bit från ursprungliga topic men hoppas ni förlåter mig ::)
Styx skrev:
Dregglar just nu över Boschs bordssåg, GTS10 - men vi får väl se..
Sluta dregla och skicka en beställning ;) Är en grymmt bra maskin, märks verkligen att den är tillverkad av ett proffsmärke.
Den nästan viktigaste delen, anhållet, är inte löst och slappt som på de flesta maskiner. Nej det sitter som berget, exakt där man vill ha det. Klöv ribb till huset i somras och anhållet flyttade sig inte en µm, trotts flera hundra snitt.
 
Hmm, har en likadan GTS 10 och tycker att anhållet skulle kunna vara ännu bättre! Jag skulle vilja se typ kuggstångsstyrning av anhållet på båda sidor, nuvarande modell låser inte exakt längs med klingan....

När vi ändå håller på och produktutvecklar skulle en större klingdiameter inte heller skada!

Frånsett detta är det en förbaskat bra/stark såg :)
 
[
Sjukt vilka marginaler, vet någon vad marginalerna liggar på handmaskiner?

Robert[/quote]

mellan 25 och 40 procent tjänar återförsäljarna på varje maskin. 40 procent på de udda maskinerna och ca 25 på kampanjerna.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.