6 922 läst ·
4 svar
7k läst
4 svar
AEG=Milwaukee?
Jag har börjat undra, är Milwaukee bara en dyrare AEG?
ett par ex:
http://www.verktygsboden.se/?id=42620
http://www.verktygsboden.se/?id=42463
http://www.verktygsboden.se/?id=42586
http://www.verktygsboden.se/?id=42645
Någon som vet hur det ligger till?
ett par ex:
http://www.verktygsboden.se/?id=42620
http://www.verktygsboden.se/?id=42463
http://www.verktygsboden.se/?id=42586
http://www.verktygsboden.se/?id=42645
Någon som vet hur det ligger till?
Atlas Copco ägde väl båda varumärkena AEG och Milwaukee. Atlas Copco har sålt hela elverktygsdivisionerna...
http://ibn.se/index.html?lang=se&nyhid=1674&action=shownews
Om några år står det väl Ryobi på alltihopa... eller ?
http://ibn.se/index.html?lang=se&nyhid=1674&action=shownews
Om några år står det väl Ryobi på alltihopa... eller ?
Som jag förstod det när jag stod och höll i en AEG och en Milwaukee skruvdragare så var det samma maskiner, men Milwaukee har lite tuffare växellåda. Det är samma batterier och de ser i princip likadana ut. Jag fick känslan av att man kunde jämföra mellan Boschs enklare blå skruvdragare och deras dyrare med beteckningen VE.
/Johan
/Johan
Dom delar nog en hel del men maskinerna skiljer sig. MW's borr har snabbfäste för kabel och förberedd för extra handtag med "taggar" för att handtaget skall sitta. MW's stickis har gjuten bottenplatta vilket är bättre än plåtplattan som AEGn har.pryltokig skrev:
Fast det syns att dom kommer från samma "släkt"
Kanske så som du säger att AEG är det billigare alternativet till MW.
MW och AEG görs av samma företag, som är från två olika företag från början.
de har lite olika inriktning och MW är lite mer påkostat, mest tillbehörsmässigt.
Dock är det sammanslagning så att de delar på vissa produkter som är typ samma,
Instruktionsböckerna och data är samma för båda på vissa saker (misstänker att inanmätet är samma oxå) sedan så har tex MW en tigersåg som man inte uppbringar hos AEG.
MW har skönare handtag på sina lådor och snäppen för att fästa flera i varandra, för AEG lådorna är detta tillbehör.
/m
de har lite olika inriktning och MW är lite mer påkostat, mest tillbehörsmässigt.
Dock är det sammanslagning så att de delar på vissa produkter som är typ samma,
Instruktionsböckerna och data är samma för båda på vissa saker (misstänker att inanmätet är samma oxå) sedan så har tex MW en tigersåg som man inte uppbringar hos AEG.
MW har skönare handtag på sina lådor och snäppen för att fästa flera i varandra, för AEG lådorna är detta tillbehör.
/m
Klicka här för att svara