Anledningen till att du inte kommer ihåg märket är nog att det är ett så kallat no-name märke, eller att det är ett okänt märke.
Köpte du den på Bauhaus skulle jag gissa att märket heter Hercules.
Jag tror den grovsugaren bara använder påsen som filter, (har alltså inte separat påse och filter, billig konstruktion), och sedan blåser frånluften rakt ut. :-/
Då kan du inte köra den utan påse. (Om du inte ska spruta lös isolering... ;D)
Tips: Köp en billig Kärcher istället. Ett bra märke där det är lätt att få tag på extra tillbehör, som filter, påsar etc. (och inte överj-ligt dyrt).
Annars finns nog påsar på Bauhaus.
Jag tror den grovsugaren bara använder påsen som filter, (har alltså inte separat påse och filter, billig konstruktion), och sedan blåser frånluften rakt ut. :-/
Då kan du inte köra den utan påse. (Om du inte ska spruta lös isolering... ;D)
Tips: Köp en billig Kärcher istället. Ett bra märke där det är lätt att få tag på extra tillbehör, som filter, påsar etc. (och inte överj-ligt dyrt).
Annars finns nog påsar på Bauhaus.
Ska man suga aska finns det bara en grej som gäller!! Och den fungerar !!
http://www.altbergsplat.se/askfalla.htm
http://www.swd.se/askfallan/index.htm
http://www.altbergsplat.se/askfalla.htm
http://www.swd.se/askfallan/index.htm
Det finns säkert ett flertal. Jag har en Alto 840, och använder eluttaget ganska ofta. Tyvärr har dammsugaren eden genheten att om man kopplar en varvtalsstyrd maskin till dammsugaren, tex en handöverfräs, så kommer dammsugaren också att varvtalsregleras. Mycket irriterande. Funderar nu på en Festool CT22.
Jag sökte lite på nätet och hittade en Cotech för 698 kr på Claes O som har eluttag med start och stopp. Är det någon som har provat? Jag är skeptisk till att köpa skräp, men nu är det en dammsugare så det känns nästan rätt, till skillnad från när man köper verktyg. Har någon sett en maskin med eluttag och start/stop som inte kostar 1500 kr (jämför med Alto 840)?
Min Nilfisk alto 840 aero kostade 800:- kampanj på bauhaus, så vänta du på rätt tilfälle så kommer det noh. det känns som bauhaus kör samma kampanjer om & om igen.Johan73 skrev:Jag sökte lite på nätet och hittade en Cotech för 698 kr på Claes O som har eluttag med start och stopp. Är det någon som har provat? Jag är skeptisk till att köpa skräp, men nu är det en dammsugare så det känns nästan rätt, till skillnad från när man köper verktyg. Har någon sett en maskin med eluttag och start/stop som inte kostar 1500 kr (jämför med Alto 840)?
Tack för tipset PPalm!
Jag kan gott vänta några veckor för ett sådant pris, Bauhaus är synnerligen repetetiva!
Jag började faktiskt fundera på hur svårt det skulle vara att bygga om en enklare grovdammsugare för att få start/stop. Det kan inte vara svårt, men det kan nog bli lite problem om man ska lämna in den på reperation!
Jag kan gott vänta några veckor för ett sådant pris, Bauhaus är synnerligen repetetiva!
Jag började faktiskt fundera på hur svårt det skulle vara att bygga om en enklare grovdammsugare för att få start/stop. Det kan inte vara svårt, men det kan nog bli lite problem om man ska lämna in den på reperation!
Klicka här för att svara