End
End: Som har kostat 399 kr :rolleyes:
52 svar · 55,4k läst
·
End
52 svar · 55,4k läst
·
joflopp
joflopp: Hmm.. Insåg nu att jag lyckades posta min testrapport i fel tråd. Kan någon moderator flytta inlägget?
127 svar · 21,2k läst
·
B
BjörnBygg: [citat] Har högglanslackat köksluckor med en HVLP spruta från Clas Ohlson med utmärkt resultat. Men när jag pratar högglans så går det enbart att få det perfekt genom att våtslipa och sedan polera;) Så gör man ju när man lackar fina bilar. (har kollat för mkt på discovery channel tror jag..:o)
13 svar · 11,6k läst
H
Helioz: Ja det är en miss av många tillverkare, klyvkniven har bara fördelar. Då får du vara extra försiktig vid klyvning. Sätt kilar efter hand som du klyver så att inte klingan hamnar i kläm och du får ett kast med sågen. Dock innebär det att du direkt kan använda boschklingorna utan problem.
7 svar · 9,3k läst
kapten66
kapten66: Ja, tårtbitens yttre del är väl cirka 25-30 cm men det är förmodligen inte så djupt, kanske just 9-10 cm. Men säkert vet jag först när jag börjar gräva. Tack för tipset om frässtål och sågklinga. Har tidigare fått tips om att rigga en motorsåg men det låter alldeles för grovt.
3 svar · 1,4k läst
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Regler är till för att uppfyllas :) Bör kanske tillägga att man (normalt) ska ha bra på fötterna för att inte följa tillverkarens anvisningar. I detta fall var det dock så uppenbart fånigt... Det är dessutom svårt att tänka sig hur den skulle kunna vara så "livsfarlig" utan jordtag och samtidigt finnas kvar på marknaden. Jula har ju haft den ett par år.
6 svar · 21,4k läst
MathiasS
MathiasS: fanns en c7bu2 på blocket för en spottstyver häromdagen......
32 svar · 6,9k läst
B
BjörnBygg: Vill minnas att man kan köpa sådana på Tradera, från ngn handlare i Baltikum. Har själv köpt från dem flera gånger och det har funkat jättebra :)
6 svar · 3,3k läst
1457g
1457g: nej jag slutade direkt det började ryka, den gick fint bara den kallnat igen.
5 svar · 4,3k läst
·
A
Anrip: Klassningen har egentligen ingenting med hållfastheten i en skruv att göra, det finns ett antal typer av rostfria stål som uppfyller A4-klassen. På maskinskruv så används ett tillägg till beteckningen som talar om vilken hållfasthetsklass skruven har. A4-70 betyder att skruven har en brottgräns på 700 MPa. Generellt är dock de rostfria materialen i skruvar mjukare än de material som
13 svar · 24,4k läst
Lightning
Lightning: [citat] Nädå nå't akut behov finns inte :D Har ett Hultafors långpass men tängte ha det vid tillfällen man inte behöver vara så rädd om passet tex. när det slaskas med betong. Tittade på Bacho's pass men tyckte att Stanleys verkade seriösare men det kanske bara är jag som uppfattade det så. En nackdel (som du ser som en fördel) är att centerlibellen bara går att avläsa från ena
37 svar · 20,4k läst
·
C
camaro1969: hej! jag va in på deras sida men vad jag minns va frakten en aning dyrare, nån hundring så jag tänkte försöka använda ebay tack för förklaringen angående stickproppen så man slipper fundera på säkringen, vanlig jordad stickpropp finns det nog massvis av här hemma skulle jag tro :)
19 svar · 3,2k läst
ceson
ceson: Om jag har kollat och räknat rätt så var dom dyrare i Ebay-shopen och om jag kan få Toolab att ta hem det inlay jag vill ha och om priset är samma som på dom inlay som finns på hemsidan så blir prisskillnaden minimal i.o.m. frakten så Hammertool faller bort. Tack för hjälpen Nimajneb :)
6 svar · 985 läst
Wisentdual
Wisentdual: I instruktionen står det att man ska plocka ur hygiensatsen för att innanmätet ska få torka efter arbete. Med huggarhjälmen på blir det nästan alltid svettigt jobb så där är det nog rätt viktigt. Men å andra sidan så har jag peltors blåtandslurar med hjässbygel och har aldrig plockat ur hygiensatsen (förutom vid byte) och dom har varit fuktiga måånga gånger men funkar hur bra
144 svar · 66,2k läst
·
FredrikR
FredrikR: Att det går trögt har jag inte upplevt, dock med äldsta skenan (den utan gummiläpp), men visst är det nån skada under sågen som gör att det skär mot skenan så förstår jag. Det enda jag har att klaga på är att min GKS65CE kunde röra sig lite i sidled på sågskenan. (inga justerskruvar på sågen)
56 svar · 22,9k läst
phl
phl: Nope, inte antistatisk men jag upplever det inte som ett problem.
5 svar · 2,6k läst
mattiasp
mattiasp: OK, jag skulle kanske kalla det bygling, men det är nog mest en semantisk fråga.
36 svar · 66,2k läst
TeroM
TeroM: Bordet är väl inte det stadigaste men har man inte plats så har man inte :( Den är lätt att fälla ihop, bara lossa på två hantag så fälls den ihop, går även att fälla ihop utan att ta bort sågen under. Den blir hyfsat platt, ungefär som en B&D WorkMate 425 men rätt lång, ~150cm. Fräsen är enkel att fästa under bordet med men plåten kunde varit lite tjockare. När jag skruvar
13 svar · 3,5k läst
ceson
ceson: Tumregler och tips kan ju ge en väg ur ett insnöat beteende;) Jag slipade ett lackat golv och svor över pappersåtgången tills jag fick tipset att använda slipolja. Här är lite allmäna tips dock inte så mycket för maskiner http://www.viivilla.se/Bygg/Verktyg--redskap-1/Ratt-korn-pa-slippappret-41864
4 svar · 3,5k läst
phl
phl: Jag skarvar dubbla 1400-skenor för ändamålet. Har vid något tillfälle insett att skenan jag placerat varit för kort och behövt flytta den. Har då helt enkelt tvingat en rak brädbit (rätskiva i mitt fall) bakom skenan och skjutit den åt sidan och indexerat med borren i fräsen.
10 svar · 3,1k läst
·
bengtn
bengtn: Ett något dyrare alternativ är Lie-Nielsen som jag använder och är väldigt nöjd med. Lockbetteln är något mindre och smidigare än Ray Iles "pig-sticker" /B
9 svar · 4,0k läst
Daniel_N
Daniel_N: Lite update: Har byggt en kanal mellan bod och snickeri, i den går rör för spånsug och dammsugare. Returluften till snickeriet går fritt i kanalen (ej i rör). Har inte haft några kondensproblem alls. Har ett el-element med termostat i boden, men det behöver sällan arbeta, spånsug och dammsugare värmer upp rätt bra. Boden är oventilerad, vilket verkar funka toppen. Luften som
41 svar · 4,5k läst
A
arvid0: prova www.maskinisten.net så lär du få fler/bättre svar
3 svar · 1,3k läst
S
Silkesnusa: Ja just det, så var det ja :)
20 svar · 5,8k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Jag tror inget, det var därför jag tog mig friheten att fråga. Inte lätt att vet utifrån din beskrivning [citat] Förstår fortfarande inte vad det rör sig om. Men OK, vi släpper det.
12 svar · 6,0k läst
mekar-anders
mekar-anders: Skruv och mutter och olika brickor hemma är kanon när man mekar mycket. Jag har M?-M14 ungefär i olika längder. Kör med sortimentväskor, separata för skruv, mutter och brickor, det tycker jag är bäst.
26 svar · 9,2k läst
·
1457g
1457g: Jag köpte en sats på eBay, dom verkar hålla väldigt bra och asken är suverän. http://viewitem.eim.ebay.se/Facom-Long-Screwdriver-Bit-Set-Pozi-Phillips-Torx-Heads/180750344808/item?transId=768503724008
132 svar · 51,2k läst
·
G
gmanhem: Det enda sättet jag kan få min L2P5 att blinka med 1 sec mellanrum så är det om jag ställer den snett på en tumstock på ett bord eller liknande, dvs utanför det området som den kan justera nivån själv.
12 svar · 4,5k läst
katos
katos: Jag köpte min fräs en dewalt 625 i england och även stålen därifrån så har inte det problemet eftersom båda har 1/2 tums skaft. Men det är väl bara att köpa till en spännhylsa i rätt dimension, är inte så dyrt.
14 svar · 13,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.