20 420 läst ·
37 svar
20k läst
37 svar
Bahco vattenpass, erfarenhet
Nog är golven tillräckligt plana för att man enkelt ska kunna konstatera att Bachos vattenpass är skeva och jullrar slumpmässigt åt olika håll.End skrev:
Även informationsdisken i butiken duger för att konstatera detta, oavsett den står snett eller ej.
Åkta till Jula för någon vecka sedan för att köpa Bahco-passet eftersom jag inte har haft något längre pass utan bara kört ett 100 cm pass på en 200 cm rätbräda, vilket inte är optimalt alltid.
När jag kom dit hade de Stanleys 180 cm för samma pris, 299:- Utan att jämföra "skevhet" eller nogrannhet så valde jag Stanleys modell av en enkel anledning, att centerlibellen är täckt på ena sidan så man kan skära/rita även på denna sidan av passet. det kan man inte på mitt "vanliga" Hultafors och inte på Bachos
När jag kom dit hade de Stanleys 180 cm för samma pris, 299:- Utan att jämföra "skevhet" eller nogrannhet så valde jag Stanleys modell av en enkel anledning, att centerlibellen är täckt på ena sidan så man kan skära/rita även på denna sidan av passet. det kan man inte på mitt "vanliga" Hultafors och inte på Bachos
Sitter libellerna på plats ordentligt? Har kastat två billiga pass pga. att libellerna inte höll sig på plats...och då har man inte så värst mycket nytta av det 
Ganska kul båda gångerna de har spårat ut. Nu senaste skulle jag mäta upp bjälkar till ett golv och bara finkolla innan vi skruvade golvspån. Då slog det på flera centimeter... tänkte wtf! Så såg jag att libellen i mitten hade lossnat och var helt sned.
De två jag har kastat nu var från Rusta resp. Biltema.
Ganska kul båda gångerna de har spårat ut. Nu senaste skulle jag mäta upp bjälkar till ett golv och bara finkolla innan vi skruvade golvspån. Då slog det på flera centimeter... tänkte wtf! Så såg jag att libellen i mitten hade lossnat och var helt sned.
De två jag har kastat nu var från Rusta resp. Biltema.
Jag var förbi Jula igår men då skulle dom ha 599:- för StanleypassetMMR skrev:Åkta till Jula för någon vecka sedan för att köpa Bahco-passet eftersom jag inte har haft något längre pass utan bara kört ett 100 cm pass på en 200 cm rätbräda, vilket inte är optimalt alltid.
Brukar ju vara så, men känner jag Jula och liknande butiker rätt, så är det oftast bara att vänta om man inte akut står och behöver en pryl, för det känns som att vissa produkter är ständigt återkommande kampanjprodukter!
Nädå nå't akut behov finns inteMMR skrev:
Klicka här för att svara