End skrev:
Betonggolv är nästan aldrig helt rakt, rakt blir det bara om entreprenören av golvslipningen använt sig av en laserkontrollerad slipmaskin.
Nog är golven tillräckligt plana för att man enkelt ska kunna konstatera att Bachos vattenpass är skeva och jullrar slumpmässigt åt olika håll.
Även informationsdisken i butiken duger för att konstatera detta, oavsett den står snett eller ej.

Åkta till Jula för någon vecka sedan för att köpa Bahco-passet eftersom jag inte har haft något längre pass utan bara kört ett 100 cm pass på en 200 cm rätbräda, vilket inte är optimalt alltid.

När jag kom dit hade de Stanleys 180 cm för samma pris, 299:- Utan att jämföra "skevhet" eller nogrannhet så valde jag Stanleys modell av en enkel anledning, att centerlibellen är täckt på ena sidan så man kan skära/rita även på denna sidan av passet. det kan man inte på mitt "vanliga" Hultafors och inte på Bachos

• fatmax.jpg
Sitter libellerna på plats ordentligt? Har kastat två billiga pass pga. att libellerna inte höll sig på plats...och då har man inte så värst mycket nytta av det :)

Ganska kul båda gångerna de har spårat ut. Nu senaste skulle jag mäta upp bjälkar till ett golv och bara finkolla innan vi skruvade golvspån. Då slog det på flera centimeter... tänkte wtf! Så såg jag att libellen i mitten hade lossnat och var helt sned.

De två jag har kastat nu var från Rusta resp. Biltema.

Folk envisas med att handla i dessa affärer.

Det är inget fel på biltema. Man måste bara välja noga vad man köper där....

MMR skrev:
Åkta till Jula för någon vecka sedan för att köpa Bahco-passet eftersom jag inte har haft något längre pass utan bara kört ett 100 cm pass på en 200 cm rätbräda, vilket inte är optimalt alltid.

När jag kom dit hade de Stanleys 180 cm för samma pris, 299:- Utan att jämföra "skevhet" eller nogrannhet så valde jag Stanleys modell av en enkel anledning, att centerlibellen är täckt på ena sidan så man kan skära/rita även på denna sidan av passet. det kan man inte på mitt "vanliga" Hultafors och inte på Bachos
Jag var förbi Jula igår men då skulle dom ha 599:- för Stanleypasset :( så det blev naturligtvis inget köp.

Brukar ju vara så, men känner jag Jula och liknande butiker rätt, så är det oftast bara att vänta om man inte akut står och behöver en pryl, för det känns som att vissa produkter är ständigt återkommande kampanjprodukter!

MMR skrev:
Brukar ju vara så, men känner jag Jula och liknande butiker rätt, så är det oftast bara att vänta om man inte akut står och behöver en pryl, för det känns som att vissa produkter är ständigt återkommande kampanjprodukter!
Nädå nå't akut behov finns inte :D Har ett Hultafors långpass men tängte ha det vid tillfällen man inte behöver vara så rädd om passet tex. när det slaskas med betong. Tittade på Bacho's pass men tyckte att Stanleys verkade seriösare men det kanske bara är jag som uppfattade det så. En nackdel (som du ser som en fördel) är att centerlibellen bara går att avläsa från ena hållet men till det jag hade tängt använda det till spelar det ingen roll.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.