Jag har sett dewaltsågarna på kampanj, där 745:an går för 6995, och 744:an för 7995.
Ställningarna är det rabatt på också. Där vill jag helst ha det hjulburna så jag lätt kan dra in och ut sågen från garaget. Det kostade 2474 kr.

Har båda ryckstart eller mjukstartar någon?
Jag blev lite överraskad att båda har chassie i plast. Trodde i min enfald att de var i aluminium.

Frågan är vilken man ska välja. Är 744:an mest prisvärd?

Redigerat:
Jag har en 745a med vagn som jag är nöjd med trots att den har ryckstart. Den har en rörram för de bärande delarna, gjutet sågbord och plasten är mer av kosmetisk natur så jag ser inte det som nåt större problem. Jag tror de flesta sågarna i klassen har liknande lösningar. Jag betalade runt 5500 för min såg med vagn från England så det kan ju vara ett tips att kika utanför gränserna innan du slår till.

Ok, så 745:an för 6995 var inget dunderpris, frågan är då vad som motiverar en 744:a.
Möjlighet till dado(?)
610 mm brett jämfört med 410 mm på 745:an.
Mjukstart?

...

Jag har 744 och jag skulle absolut välja 744 om det bara skiljer 1000 kr.
Om det inte är så att du värderar 745:ans mindre storlek starkt av någon för mig okänd anledning.
Allt är ju beroende på vilka projekt man gör, men jag tycker påfallande ofta att jag har behov av bordsförlängning.

Mathias: färgen är detsamma. I mörkret så är allt svart.

Anhållet på den gule är väl oslagbart jämört konkurrenterna - eller?

Gts10 pro säljs med 25% rabatt på krauta nu, för de som köper verktyg pga färgen.

Redigerat:
Hmm... kanske skulle slå till på en till blå gts då för att balansera ut den gula 621-fräsen.... :)

Fasting65 skrev:
Mathias: färgen är detsamma. I mörkret så är allt svart.

Anhållet på den gule är väl oslagbart jämört konkurrenterna - eller?

Gts10 pro säljs med 25% rabatt på krauta nu, för de som köper verktyg pga färgen.
GTS10Professional är väl den gamla utan mjukstart,konstantelektronik och med klenare motor?

• Gilla
Hans_sthlm
  • Laddar…
Gul och Blått är ju en fin färgkombination...

• Älska
Hans_sthlm
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Är du säker på att det inte håller på att bli lite tokigt med färgen på verktyget nu?

[länk]
Har du nån pejl på vad frakten från Axminster hamnar på?
Såg att Toolab tar 8199:- ink frakt för XCn.
(dumma tankar...) :)

Vet ej, gissar att det handlar om några hundringar, inte fler än fem.

Just Axminster brukar vara sjukt dyra i frakt på tyngre grejer, skulle tro att en bordssåg kostar 800-1000kr i frakt.
Testa o lägg den i varukorgen så ser du frakten direkt.

Jag tänkte köpa Bosch gts 10 xc från toolab. Någon som har något bra eller dåligt att säga om den? Kan det vara så att det är den vettigaste sågen för de pengarna på marknaden just nu?

markoman skrev:
Jag tänkte köpa Bosch gts 10 xc från toolab. Någon som har något bra eller dåligt att säga om den? Kan det vara så att det är den vettigaste sågen för de pengarna på marknaden just nu?
Jag skrev lite om den här
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/187705-gts-10-xc.html

Jag kollade och jämförde olika sågar länge men bestämde mig för denna och ångrar
absolut inte mitt val.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.