Byggahus.se
Nu har vi har fått fem multicutter modell GOP 300 SCE skickade till oss från Bosch. Precis som när vi testade den sladdlösa borrhammaren tidigare tänkte jag att några av er kanske vill testa multicuttern och berätta vad ni tyckte om den. Efter testet får du behålla verktyget. Enda motprestation är alltså att du berättar vad du tyckte.

Anmäl ert intresse till mig i den här tråden senast fredagen den 10 februari. Motivera gärna varför ni vill testa. Jag har alltså fem maskiner, får jag in fler än fem intresserade kommer jag att prioritera efter antalet inlägg och/eller visat engagemang i Byggahus forum.
 
  • multicutter.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vill gärna testa en sådan. Har funderat länge på att köpa en men har inte haft budget till det. Ska snart börja bygga om vår altan till bostadsyta och kommer använda en sån mycket. Särskilt eftersom vi har en panel på väggen mot huset som vi vill behålla men innetaket går innanför den väggen. Perfekt att såga med en multicutter.
 
Anmäler mitt intresse. Aktiv hemmabyggare som byggt större fritidshus från grunden i princip på egen hand...och som har en del kluriga arbetsmoment på utsidan av huset just nu där multicuttern kan få arbeta hårt. Har en Bosch PMF 180 sen tidigare som grannen lånade och kapade av sladden på...

En recension för just detta forumet skulle för min del fokusera på användningssätt och behov för de av oss som använder verktyg så mycket för hemmabruk att det oftast är proffsmaskiner som gäller, men som inte är yrkesverksamma och därmed kan motivera att jämföra alla verktyg med Fein, Hilti och Festool. Största frågetecknet att få svar på här torde ju vara om det är värt att lägga de extra pengarna på en Blå istället för Grön Bosch.
 
Redigerat:
Skulle gärna testa en sådan, har testat några andra fabrikat tidigare så det finns att jämföra med.
Har ett antal byggprojekt på gång med besvärliga vinklar och vrår, där en multicutter skulle göra livet lättare.
 
Jag anmäler också mitt intresse. Renoverar ett 20-talshus och där finns behov av en multicutter. Har sedan tidigare erfarenhet av en PMF 180 att jämföra med.
 
Jag anmäler mig! Har en billig Jula-version att jämföra med. Jag har länge gått och suktat efter en Fein men tyckt att den varit för dyr, och undrat om Boschs verktyg som ligger lite däremellan i pris är en bra investering eller ej, så jag testar mer än gärna! Huset är från -43 och saknar inte direkt projekt att sätta ett multiverktyg i, men skulle jag få äran att testa ett verktyg så lägger jag nog upp ett test lite mer vetenskapligt än att bara sätta klingan i första bästa list.
 
Jag anmäler intresse. Skall ta bort en ytterdörren som enligt 70 årsmodell är spikad fast i konstruktionen. Jag skall även ta bort 2 gamla takfönster, utan att behöva riva det nyrenoverade ytskicktet och taket, och ersätta dem med större fönster. Jag har ett 70 tals hus som jag renovera från grunden helt själv. En multicutter har jag inte utan japansågen är min favorit. Skulle vara kul att testa och utvärdera.... Peter
 
Anmäler även jag intresse då jag skall fälla in ledar i tak och väggar
 
Anmäler mig.

Med en kul maskin finns alltid något att fixa.
 
Som sagt, det är nog bra att man väljer testare utifrån visat engagemang/aktivitet/kompetens på forumet...

Har själv en Fein Multimaster (TOP) som jag använt flitigt under ett antal år och skulle absolut inte tacka nej till en Bosch GOP 300 SCE. Men efter att ha läst de förträffliga recensionerna på borrhammaren, med vilken noggrannhet och höga ambition de utförts och redovisats, skulle jag tänka efter två gånger innan jag anmäler mig som testare.

Det är ju stora förväntningar i läskretsen på att få ta del av intressanta recensioner av god klass, man får hoppas de som anmäler sig inte bara ser det här som en lottning med få deltagare ;)
 
Redigerat:
Iam in! :)

Det här är det verktyg som överraskat mig mest under byggets gång, skulle rent av säga att det seglat upp på top tre över de elverktyg jag använder mest näst efter kap/gir sågen och skruvdragaren, har nu i tre år haft förmånen att få låna en Fain så jag har bra koll på vad ribban ligger och vad jag skulle vilja se hos en "ännu" bättre maskin, Jula maskinen var tex prisvärd men en hel del att önska om man dagligen kommer använda verktyget....

Skulle vara väldigt intressant att se vad denna Bosch Multicutter stårr pall för :)
 
Anmäler mig som testare även om jag tycker att någon annan förmåga på forumet ska få chans att testa maskiner. Tidigare erfarenheter av multimaskiner är PMF180 som användes flitigt under två år men såldes till förmån för en MM250. Två maskiner med lite olika målgrupp, hade varit kul att se var GOP300:an hamnar.
 
Precis som Alko säger:
De som anmäler sig som testare; se till att ni har tiden det tar att utföra ett seriöst test. Jag uppskattar att jag la någonstans kring 20-30 timmar på borrhammatestet. Om man inte har planerat en tid för att testa och skriva en rapport, utan tror att testet på något sätt ingår som en del i ett vanligt renoveringsarbete misstar man sig. Det blir stressigt och känns inte kul när testandet blir ett krav. Några ord i all välmening bara.
 
Anmäler mig som testare.
Renoverar, förutom alltid pågående husprojekt, även en större båt så jag har många ställen och jobb jag skulle vilja testa den på.
Inte bara kapningar av olika material, trä, glasfiber, mässing och rostfritt, i trånga utrymmen utan även en hel del olika slipjobb som skulle passa.
 
Jag anmäler mig oxå som testare. Har ett hus (under renovering) från 1941 och har massor med olika "problem" som där en multicutter skulle vara till stor hjälp och därmed i det närmaste oändligt antal olika testsituationer. Allt från finlir i den del av huset som är i princip klart till lite mer grovarbete den del av huset som fortfarande är under renovering. Jag är självlärd hemmapulare med vana av att använda allt i från små billiga budget verktyg till riktiga proffsmaskiner. Jobbar tillvardags med IT och där jag bla arbetar med att utvärdera olika verktyg, metoder och andra hjälpmedel, något som jag tror kan vara till hjälp om man ska göra ett "amatörtest" av en multicutter-
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.