B
baljbalj: Man kan precis köra 70mm om man använder slidefunktionen men om man bara använder sågen utan slide kan man ta mer så just nu ser jag inte hur denna såg inte skulle uppfylla det jag behöver kapa. Kommer förstås ångra 10 eller 12'' senare i livet men just nu är jag nöjd!
3 svar · 3,0k läst
Masses
Masses: Har hört gott om dessa, finns dock inte i Skåne http://www.bandsagblad.se/
1 svar · 1,0k läst
mattiasp
mattiasp: We use the proper stuff from Felder or CMT.
1 svar · 633 läst
F
Forbo: [citat] Jo, nu är väl inte 10,8:orna tänkta till 6x80 i någon större utsträckning...snarare mindre och trängre platser osv...men jag måste säga att DeWalten har överraskat extremt positivt i både styrka och uthållighet, drog ett 20tal 5x80 i ställningsvirke för ett tag sedan, eftersom det inte finns batteriindikator så vet jag inte hur mycket som fanns kvar, men den klarade det
21 svar · 11,3k läst
A
Anrip: PLL360 går inte 360 grader runt med lodlinjen. Den går bara 100 grader. Jag har en sådan och tycker att den har fungerat utmärkt för de saker jag har använt den till. Dock har jag inte provat den utomhus så det kan jag inte uttala mig om.
9 svar · 4,3k läst
J
jonahp: [citat] Botten är även den i samma alu. Att aluminiumen är svart beror på att den är anodiserad, var de skräpbitar jag hade för stunden. Den är inte skuren utan delvis klippt i gradsax, dels med vanlig plåtsax, sedan bara bockad lite grovt i skruvstycket med handkraft. Och ja, nitad. Kontakten är en 39kronors från C&O, ska byta kabel när eller om jag orkar till svensk från min 1820.
11 svar · 2,8k läst
·
bengtn
bengtn: Auktionen är i närheten av Arlanda inte i butiken i Huddinge
3 svar · 2,4k läst
MathiasS
MathiasS: Nu har jag meckat maskinen i småbitar utatn att hitta något. Allt ser fint ut men det var mycket torkat damm/ludd på konstiga ställen. Har rengjort maskinen ordentligt och provkört - allt verkar fungera normalt. Hittade en del torkade ludd-kulor väldigt nära värmeelementet, misstänker att det orsakat lukten. Provad dock att tända eld på lite torkat damm och det luktade inget (och var
5 svar · 8,7k läst
Stew
Stew: Ja absolut, batterier kan du säkert hitta billigt på tradera vid behov. Du kommer nog bli nöjd!
6 svar · 13,7k läst
G
Gilbert: Spiken går in och slagdjupet kan vara perfekt, men plasten på pintosspiken är för "seg", jag kan tänka mig att 5 år i hyllan kan göra att plasten funkar som den ska, dvs gå i småbitar och det lilla som blir kvar kan man svepa bort med ett snabbt drag med en piassava eller en handske. Nästa spikinköp blir det inte pintos.
9 svar · 6,0k läst
sy97jgu
sy97jgu: Tack för svaret Sune73, jag återkommer med resultat och potatisdike =)
2 svar · 16,2k läst
·
P
PappasHammare: Men vad kostar en motsvarande i Sverige? Man kan ofta räkna hem det ändå.. Glöm inte att det troligtvis blir moms och tull på det hela... inkl frakten
27 svar · 5,6k läst
pär h
pär h: Det är väll konisk gängad borrspets på dom så det blir till att handfila den gängade spetsen. Har du provat att you tuba med engelsk text. Pär
1 svar · 7,5k läst
pär h
pär h: Den pumpen har tyvärr för lite luft volym för att på ett snabbt sätt suga ur luften ur påsen innan limmet har härdat Men en liten påse på 1*1m kan den funka för om man hjälper till att pressa ur luften innan man försluter påsen och det är platta saker man limmar. Har för mig att den pumpen ligger på 2-3 m3 i timmen och man vill gärna ha minst 6-10m3 för att det skall funka
1 svar · 2,1k läst
J
Jakethesnake: Om du inte redan har bestämt dig kan jag rekommendera 125-150 från Bosch. Jag kände att budgeten var för skral för en turbo och en enhandsmaskin så det blev en kompromiss jag inte ångrar. Smidig och tillräckligt lätt för att köra med en hand och i huvudhöjd. Bra med flexibiliteten med två storlekar på platta, ibland får 150-skivan helt enkelt inte plats.... Dammupptagningen är
14 svar · 6,6k läst
J
Jakethesnake: Har du kikat på Trend T-4? Verkar väldigt smidig och har helt ok pris, förutsatt att man har en större fräs redan innan. /Jacob
17 svar · 8,5k läst
FredrikR
FredrikR: Ska ta en koll på Coopen här.. :)
14 svar · 6,7k läst
mycke_nu
mycke_nu: Haha, första gången någonsin sedan rubanken och stötlådan i slöjden jag blivit sugen på att handhyvla! :thumbup:
4 svar · 1,2k läst
B
b1rd: [citat] Har inte hittat någon. Hittar bara värmpaketet baktill. Kanske får ta och plocka ner hela maskinen
4 svar · 1,3k läst
End
End: Risken är försvinnande liten att det ska flisa just där, originalklingan är så pass bra att det knappt flisar utan splitterskydd, så länge den inte är slö och sliten förstås.
1 svar · 1,5k läst
pär h
pär h: googla kolla vad som finns i din närhet . Kolla med lokala snickeri. om det är enstaka blad. pär
41 svar · 14,1k läst
·
LilleNo
LilleNo: Mattiasp: Du har nog dessvärre kanske rätt, jag ska iaf ge det ett försök till. Jag hoppades verkligen att Meec+ skulle vara schysst, kanske lite för mycket då jag missade det mesta av den kritiska infon i Meectråden. Förblindad av det låga priset och det goda intrycket när jag klämde på den i Julabutiken, den tycktes var en blåkopia på Sencos sortiment som ska vara bra.
23 svar · 19,2k läst
Huvudbrytaren
Huvudbrytaren: CLP funkar till det mesta: En oljigare olja får man leta efter.
19 svar · 8,6k läst
D
dunken: Fick den idag, klar för morgondagens drabbning med 45x195 reglarna Sent from my GT-I9100 using Byggahus
15 svar · 14,8k läst
P
pbengtsson: :D man lär sig, själv har jag kluvit golvreglar på plats med fintandad, sågen ger upp efter ett tag och går på halvfart, men kyl den i 5 min så är den igång.
9 svar · 1,2k läst
raveper
raveper: Efter en noggrannare titt på Hitachis sida så kan jag säga att det visst är en DS18DSL jag har. Same same butt diffrent..
247 svar · 57,6k läst
·
K
k_anka: Perfekt mystack! Konstigt att de inte hittade 18 mm-borren du länkade till när jag var inne på Clas Ohlson! Det gäller främst rören till duschblandaren som ska igenom väggen och där täcker brickan mer än väl 18 mm hål. Det är bara bra att ha lite glapp till rören som är 15 mm. Däremot hade det blivit lite häftigt med den 25 mm hålsåg som hempularen tipsade om. Nu ska det borras!
11 svar · 8,2k läst
mycke_nu
mycke_nu: Tackar! Rätt pris! :thumbup:
2 svar · 2,9k läst
N
Nilsson2: Jag köpte billiga diamanthålsågar på ebay när jag skulle göra hål i betong. Fungerade mycket bra Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk 2
21 svar · 18,7k läst
G
gasto: ja det funkar nu... fick skrubbe den lite hade fått brännskador hehe
8 svar · 4,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.