5 614 läst ·
27 svar
6k läst
27 svar
Spikpistol från USA?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 263 inlägg
Fick hem ett kitt med Bostich kompressor och två dyckertpistoler (16 & 18). 139USD + frakt och moms, ca 2000kr ink moms och frakt landade det på. Kompressorn är på ca 1,5hk och 6 gallons tank. Paketet kom komplett med slang, lite spik och väska till pistolerna.
Enda man måste ha i åtanke är att ex kompressorn i mitt fall är 110V, men det finns billiga och bra transformatorer på ebay...
Lite knepigt också att de har en annan standard på tryckluftskopplingarna i USA så en 1/4" koppling är lite mindre än de vi använder här hemma. Skall du ex köpa slangar så köp då utan kopplingar men med gänga så du kan sätta på Svenska kopplingar (om du inte tänkt köra med USA kopplingar).
Enda man måste ha i åtanke är att ex kompressorn i mitt fall är 110V, men det finns billiga och bra transformatorer på ebay...
Lite knepigt också att de har en annan standard på tryckluftskopplingarna i USA så en 1/4" koppling är lite mindre än de vi använder här hemma. Skall du ex köpa slangar så köp då utan kopplingar men med gänga så du kan sätta på Svenska kopplingar (om du inte tänkt köra med USA kopplingar).
Självbyggare
· Stockholm
· 10 263 inlägg
Kan vara så, på mina är det en mindre koppling än vad som är standard för 1/4" här iaf.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 263 inlägg
Det precis det man får lov att göra. Också därför jag rekommenderar att man köper slang som inte har nitade kopplingar om man tänkt använda den med verktyg som inte har US nipplar.
Det blir nog billigare att använda JetCarrier för leverans till sverige från USA via en amerikansk adress. Då är det låg frakt till den amerikanska adressen och sen låg frakt med JetCarrier till sverige (275kr för upp till 5kg, över det tillkommer även frakt inom sverige).trojlee skrev:
Har inte använt JetCarrier än, men funderar på det
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden