Blir lite förvirrad av specarna. Luras dom? Om man antar att båda håller så ser ju den gröna bättre ut. Om inte, varför?
Kan det vara så att konkurrensen i segmentet 1500kr blivit så tuff att den blå spelat ut sin roll. Man rear ju ut den billiga blå för mellan 1500-1800kr just nu.

Vill bara ha en reko maskin för hobbyfix som gör det den ska dvs orkar bra, bra batteritid, bra kvalitet och ok pris. Jag ska inte bygga mitt eget hus så ni fattar min nivå :)

Grön Bosch PSR 14.4V, ca 1400kr
http://www.bauhaus.se/skruvdragare-psr-14-4-2x1-5ah.html#tabs
Max. vridmoment mjuk/hård skruvdragning 20 / 40 Nm
Varvtal obelastad (1:a/2:a växeln) 0 – 390 / 1.300 varv/min
Skruv-Ø upp till 8 mm
Borr-Ø i stål 10 mm
Borr-Ø i trä 30 mm
2 batterier
1h laddning

Blå Bosch GSR 14.4 li, ca 1800kr
http://www.olsana.se/borrskruvdragare-bosch-gsr-14-4-2-li-bd.html
Vridmoment, max. (hård skruvdragning) 38 Nm
Vridmoment, max. (mjuk skruvdragning) 16 Nm
Varvtal obelastad (1:a/2:a växeln) 0 – 400 / 1.250 varv/min
Borr-Ø trä, max. 25 mm
Borr-Ø stål, max. 10 mm
2 batterier
30min laddning?
 
Redigerat:
Den GSR:en är ju den "ultralätta" modellen, och är svagare än dom större men mindre och lättare.

Jag skulle dock tro att om man jämför på riktigt så är GSR:en lika stark eller starkare än PSR:en, och framförallt är ju en blå bosch bra medans en grön för tankarna till en möglig muffins från 1972.
 
Bricco skrev:
Om man antar att båda håller så ser ju den gröna bättre ut. Om inte, varför?
"Bättre" beror ju på vad man prioriterar. Det finns ju andra egenskaper än de "prestandaorienterade" som jämförs här, vilka kan tänkas skilja maskinerna åt. Tänk reservdelshållning, servicebarhet, MTBF, systemtillbehör etc.

Bricco skrev:
Vill bara ha en reko maskin för hobbyfix som gör det den ska dvs orkar bra, bra batteritid, bra kvalitet och ok pris.
Gissar då att du kommer bli helnöjd med vilken som. Så ta den blå.;)
 
Min Hitachi DS14DSAL körs som ett as. vispar betong o allt förbannat. när ger den upp tro....
 
Peterrr skrev:
Min Hitachi DS14DSAL körs som ett as. vispar betong o allt förbannat. när ger den upp tro....
Då skulle du veta hur min DS18DSAL är.
Den är nog även en av de bästa maskinerna till folk med lite mindre händer.
 
samma maskin. fast 18v. 2 års garanti. ska inte feg-köras ;)
 
Efter en noggrannare titt på Hitachis sida så kan jag säga att det visst är en DS18DSL jag har. Same same butt diffrent..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.